Appelslak dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Appelslak dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:57

Ik heb sinds vijf dagen ongeveer een appelslak bij mijn vissen (sluierstaarten) zitten. Ze zitten in koud water. Sinds een paar dagen heb ik het idee dat Coby, de slak, dood is. Hij bewoog eerst wel en ik zag dat hij over de grond kroop. Sinds net viel het me op dat Coby's 'huid' wat uit zijn huisje komt, wel helemaal hard lijkt. Toen ik hem bij zijn huisje pakte toen het aquarium verschoont moest worden, kwamen er zwarte druppels van af. =( Ik denk echt dat Coby dood is.. Wat kan er mis zijn gegaan? Hij zat daar al in koud water dus dat kan het niet geweest zijn. Of is die toch niet dood?

Peelie

Re: Appelslak dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:24

ik zou het eerlijk gezecht niet weten? hoeden ze niet iest van een winterslaap Clown . Ik heb echt geen iedee. Mischien toch weer teug plaatsen n het aqurium. En als hij na 2of 3 dagen nog blijft liggen zou iki mischien toch overwegen of hij door is ja of nee.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:25

Klinkt alsof hij dood is. Appelslakken kunnen wel in kouder water maar te koud is ook niet goed. Minimum van 18 (continue) is raadzaam. Hoe groot/oud is de slak? Reageert niet door klepje dicht te trekken als je hem aanraakt?
Niet terug plaatsen in je bak, als je hem nog niet weg wilt doen omdat je er niet zeker van bent doe hem dan in een ander bakje. Als hij wel dood is gaat hij namelijk enorm rotten en is je water in no time bedorven!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 25-02-08 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:27

Ik zou het ook niet weten.. Misschien dat je op internet iets kan vinden? Zwarte druppels lijken me niet echt goed, maar of dat ook betekent dat hij dood is..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:32

Wat een mooie lieve naam voor een appelslak, ik hoop dat ze niet dood is
maar ga met mn voorganger mee, zet dr even apart, we moet namelijk niet
het hele water besmetten.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:41

Ik heb ook een appelslak in mijn bak met guppen. Je moet ze wel bijvoeren omdat ze ook moeten eten. Die van mij krijgt iedere dag iets. Ik geef ze sla dun schijfje komkomer witlof dun stukje appel. Gekookte groetes vinden ze ook lekker. In de avond in je bak gooien en in de ochtend de restjes er weer uit halen als er wat over is. voorkomt rotten in je water als het er te lang in blijft liggen. Aan de algen en de visvoer restjes hebben ze meestal niet genoeg.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:08

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 12:59

Dan denk ik dat hij dood is, ik zet hem meteen in een ander bakje. Voor de zekerheid. Ik dacht dat hij aan planten eten wel genoeg had. Bloos Dat werd mij verteld. Als hij dood is neem ik een nieuwe en dan ga ik die heel goed verzorgen. Dit is niet leuk.

EDIT: Jeetje, toen ik hem net pakte zag ik dat hij los heeft gelaten van zijn huisje! Bloos! (hij viel er nog niet uit) Dat is toch niet normaal? Ik denk zelf dat hij dood is!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:04

Ja ik denk dat je hem kunt weggooien. Als ze nog leven dan sluiten ze het huisje af met het klepje wat op hun achterlijf zit. Als hij 'los' is, is hij helaas gaan hemelen Ach gut
De appelslakken eten in principe geen planten, mits je de goede hebt Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:43

hoe lang had je hem al... mischien kun je er mee terug naar de winkel

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:32

Appelslakken zijn vrij gevoelig voor waterwaardes. Of het nitraat of nitriet betreft weet ik zo even niet..Grote kans dat daar het probleem zit.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:29

Juist niet, appelslakken zijn juist beter bestand tegen minder goede waterwaarden dan de meeste vissen. Het enige wat voor een slak wel funest kan zijn is als het water te zacht is omdat dan het huisje wordt 'aangestast' door het gebrek aan calcium.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:39