Nagels knippen..echt een drama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Nagels knippen..echt een drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 18:37

Wij moeten dus dr nagels af en toe knippen omdat ze te lang zijn.Maar nu is dat echt een drama de laatste paar keren. We hebben nu 4 nagels kunnen knippen met veel moeiten en daarna een bange hond.
Zodra ze dat nagelknippertje ziet is het paniek.Gaat ze heel wild spartelen en bibberen en hijgen etc. Je kan dr echt niet vast houden zo wild doet ze.
Zijn er nog meer honden die hier last van hebben ?
Volgende week moet ze naar de DA en dan vragen we het daar wel even.Want dit lukt gewoon niet meer. Daarna komt ze ook niet meer in de buurt en verstopt ze dr eigen en loopt ze met dr staart tussen dr benen.

Als iemand toevallig tips heeft zijn die ook welkom Haha!

Nikka

Re: Nagels knippen..echt een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:40

Ik klemde mijn hond op zijn rug een beetje tussen mijn benen en knipte heel regelmatig (minimaal 1 x per week) een heel klein friemeltje eraf. Nu vind hij het al een stuk minder eng. Hij is vroeger een keer in het leven geknipt in een trimsalon en heeft er sinds die tijd angst voor.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:40

O ja en goed belonen naderhand.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 18:42

Hoe we t ook proberen ze komt steeds los of ze beweegt zo dat je niet voorzichtig kan knippen..dr poten trekt ze terug.Hebben het al met zn 2en geprobeerd want alleen lukt niet.Maar verder dan 4 nagels zijn we nog steeds niet gekomen helaas Clown

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:45

Op haar zijde leggen, achter haar staan, en een hand op de schouder en een hand de onderste voorpoot vasthouden en iemand de achterpoten en dan klein frutseltje knippen en roepen braaf. Niet te lang doorgaan.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:04

We hebben hier ook zoeen. Onze herder heeft wolfsklauwen die geknipt moeten worden, maar ook hier is er angst ontstaan na één keer in het leven knippen... Boos!
We krijgen het hier eigenlijk amper meer voor elkaar... Zodra mijn vriend en ik gaan samenwerken, weet hij al hoe laat het is en is hij niet te houden. Als mijn moeder hem afleid gaat het okee.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:59

Ik heb hetzelfde probleem met Gina.
Haar achterpoot nageltjes hod ze zelf goed bij. Die bijt ze altijd af en blijven dus mooi op lengte.
Maar haar voorpoten zijn een ramp.
Je moet met minimaal 2 mensen zijn. Ik leg haar altijd op de zij en dan moet 1 iemand zorgen dat ze niet overeind komt en de ander snel knippen.

Maar het is echt een ramp. Als ze het schaartje ziet, begint de stress al.
Terwijl de hond van mijn ouders erg makkelijk is. (terwijl dat juist met anderen dingen echt niet de makkelijkste is)
Die gaat netjes zitten. Je vraagt een pootje en die krijg je en dan kan je rustig knippen.
Ja, daar kan Gina wel wat van leren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:04

Naar een trimsalon gaan? Of is dat geen optie? Doen wij met onze hond ook altijd.. Dan scheren ze ook gelijk zijn voetzolen etc. Lachen