Mossels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Mossels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:43

Kun je mossels in je aquarium houden? Ik heb een zoet aquarium met koudwater. Kunnen mossels daarin? Het lijkt me namelijk leuk om een paar mosseltjes te hebben, ik kan ze alleen nergens vinden... Misschien in een tuincentrum?

Sophie2

Re: Mossels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:56

Mossels Clown HAHAHA, klinkt zo stom Tong uitsteken Zijn het geen mosselen Haha!

Haha, sorry, ik weet het antwoord niet. Maar ik moest gewoon even lachen.. Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:58

Volgensmij kan dit wel...je hebt zoet en zout water mosselen ...heb ze namelijk ook altijd in mijn vijver gehad..
vraag het even na bij een dierenwinkel of tuincentrum..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:59

moet het water niet een beetje stromen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:01

ik zag het topic en kreeg meteen trek in mosselen,
weet lekkere manieren om ze klaar te maken,
maar dat is vast niet wat je wilde weten Huilen van het lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:08

Ja die kunnen in een aquarium gehouden worden. Wel goed opletten als ze dood zijn, deze ontbinden zo snel dat het heeeel erg slecht is voor het water! Een dode mossel herken je doordat ie open staat. Meteen weghalen dan! (tenzij ie weer dicht gaat, dan leeft ie nog)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 18:32

Bedankt. Tong uitsteken Ik zal even bij een tuincentrum informeren, dacht dat ik ze daar ooit had gezien. Is wel heel lang geleden. En uh, ja ik zeg altijd mossels. Bloos

word lekker gezellig in mn aquarium, visjes, slakjes ook nog mossels Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:36

mossellen in een aquarium Nagelbijten / Gniffelen nog nooit van gehoord, wat eten die dingen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:21

Mosselen leven toch alleen in zoutwater? Heb ze nog nooit in zoet water gezien..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:23

Hmm, ik heb wel ooit eens een kokkel gehad in een potje toen ik heel klein was. Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij zijn er ook wel zoetwatermosselen Chiqa. Knipoog

Angeltjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:24

Bij mij op mijn werk is een heel groot meer daar zitten mosselen genoeg in Lachen Super grote ook....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:26

Chiqa schreef:
Mosselen leven toch alleen in zoutwater? Heb ze nog nooit in zoet water gezien..

Nee ze zijn er ook in zoetwater. Je hebt ze in de kleur zoals je ze in pan hebt, maar je hebt ook kleurvarianten, rose en blauw. Errug gaaf! ik heb er ook een, ze zijn niet mooi, maar wel erg nuttig omdat ze het water filteren. Dat eten ze dus ook. Maar er schijnt ook een of ander goedje te zijn wat je in het water moet doen wat de mossel dan binnen krijgt, maar dat krijgt de mijne niet en leeft al een maand of 2?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:31

Ja, ik heb ze ook gehad.
Wel op letten dat je zoetwater mosselen neemt!

Zijn erg leuk Lovers

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:16

wat is er leu aan mosselen dan Nagelbijten / Gniffelen doen die ook wat dan Tong uitsteken en kunnen ze bij gewone vissen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:59

Mossel schreef:
wat is er leu aan mosselen dan Nagelbijten / Gniffelen doen die ook wat dan Tong uitsteken en kunnen ze bij gewone vissen

Ja ze 'lopen', wacht even.. volgens mij heb ik nog ergens een filmpje Nagelbijten / Gniffelen
Ze kunnen bij vissen, maar niet onder de 3cm ofzo, grotere mosselen eten de vissen dan af en toe op

http://www.youtube.com/watch?v=GBJ5KAHY0oI
De vissen zijn bij het 2e stukje nogal suf, maar ze waren net wakker.. ik deed even het licht weer aan omdat het al 'nacht' was geworden daar *LOL*

Dat ziet er wel echt leuk uit, er komt wit kwijl uitgedrabberd (is dat een woord), en dan trekt 'ie het weer in en dan gaat 'ie een stukje vooruit Clown
Daar heb ik helaas geen filmpje van..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:25

haha ik wil ook mosselen Clown dan moet je zeker ook een fijne bodem hebben of niet

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:32

Hier zaten ze wel op een fijne bodem ja... geen idee hoe ze het doen op een grove bodem.
Ik denk zelf wel dat fijne bodem beter is omdat ze daar voor mijn gevoel lekkerder doorheen kunnen woelen.

Mja, ik deed het ook allemaal maar zoals het me het beste leek... op google is er niet erg veel informatie over het houden van mosselen, alleen hoe je ze het beste op kunt eten Nagelbijten / Gniffelen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:36

Fijne bodem is eigenlijk wel een pre. In een kiezelbodem kunnen ze zich niet ingraven, en dat vinden mossels wel fijn Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 15:39

Mossel schreef:
Nagelbijten / Gniffelen wat eten die dingen dan

Zegt de mossel.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:33

Joyckuh schreef:
Nee ze zijn er ook in zoetwater. Je hebt ze in de kleur zoals je ze in pan hebt, maar je hebt ook kleurvarianten, rose en blauw. Errug gaaf!

O weer wat opgestoken, wat leuk dat wist ik idd niet we hebben wel een zoetwateraqarium gehad maar dat was in de jaren 80-90 Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:59

Redrumfox schreef:
Mossel schreef:
Nagelbijten / Gniffelen wat eten die dingen dan

Zegt de mossel.. Huilen van het lachen

Nagelbijten / Gniffelen maar ik dnek niet dat hun eten wat ik eet Huilen van het lachen