ontwormmiddelen voor katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

ontwormmiddelen voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:24

Onze katten worden ontwormt met ontwormtabletjes die we halen bij de dierenarts. De 2 "katers" komen buiten en eten veel muizen, dus bij hen is het meestal na een maand of 3 alweer nodig.

Nou zie ik dat je bij DursyDog ook gewoon pilletjes voor katten kunt bestellen (Exil No Worm) die alle wormsoorten zouden bestrijden, en dat scheelt nogal in prijs met tabletjes van de dierenarts!!
Ik weet niet zo veel van het ontwormen van katten Bloos , maar maakt het veel verschil of je tabletten van de dierenarts geeft of deze tabletten?

ThisIsMe

Re: ontwormmiddelen voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:28

Die exil heb ik ooit één keer meegenomen bij de dierenwinkel omdat ik daar toch was en bedacht dat dat handiger was dan ook nog langs de dierenarts te rijden. Mijn beide katten hebben werkelijk waar 3 dagen over lopen geven, dus voor ons nooit meer exil.......... met de wormenkuurtjes van de dierenarts heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:25

exil staat er om bekend dat het niet zulk fijn ontworm middel is, je kunt bij de dierenarts allerlei wormenmiddelen kopen, ik geef meestal ontwormpasta ipv pilletjes (spuugt minder makkelijk uit)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:29

ik ben milbemax en drontal liefhebber..
waarom..
Nou mijn hond en kat worden er niet misselijk van..
Dus spugen mijn huis niet onder..

Dan maar iets duurder! Gebruiksgemak is ook wat waard.
Bovendien in 1 x toe te dienen.. (ja ik ben een lui mens!)

Inderdaad, als je een notoire muizenvanger bezit..
zul je vaak moeten ontwormen.. (vnl tegen spoelwormen..)
Misschien zelfs wel vaker dan 1 x per 3 maand..

wat ook kan is bijvoorbeeld stronghold.. geven.. (druppels in nek)
maar dat werkt weer niet tegen alle wormen..

of pasta.. (ik haat pasta! maar dat is persoonlijk..)
of nou ja, mogelijkheden zat....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:31

Ik geef altijd Milbemax. Is een goed product en voor een -vind ik- schappelijke prijs. Als je een verder gezonde kat hebt, kan die wel tegen een lichte worminfectie hoor. Steriel krijgen lukt je toch niet Knipoog

Als je een worminfectie helemaal wilt voorkomen, zul je dagelijks moeten ontwormen Nagelbijten / Gniffelen Zodra het wormmiddel namelijk is verwerkt, kan de kat weer een nieuwe infectie oplopen..

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:37

Ik heb ook altijd milbemax. Zijn de enige tabletten waar ze niet ziek van worden. En mochten ze er toch ziek van worden en het uit kotsen is de tablet nog heel en kun je die gewoon weer toedienen.
Exil No Worm is rotzooi. Veel mensen klagen over dit ontworm middel. Ik zou niet op dit soort producten bezuinigen. Wormen zijn nare beesten en kunnen ongemerkt je kat/hond van binnen beschadigen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:35

Exil zou ik niet nemen. Is lang niet zo sterk als andere middelen.

Ik kan je Profender spot on aanraden. Is een pipet. Is tegen alle wormen, geen problemen bij het innemen, Je weet zeker dat ze de juiste hoeveelheid krijgen en zo makkelijk.

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:24

Alleen het nadeel daarvan is, is dat ze gaan schuimbekken als ze het op likken. Maar dat is ook weer bij elke kat anders Nagelbijten / Gniffelen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 19:18

mdh schreef:
Exil No Worm is rotzooi. Veel mensen klagen over dit ontworm middel. Ik zou niet op dit soort producten bezuinigen. Wormen zijn nare beesten en kunnen ongemerkt je kat/hond van binnen beschadigen.

Daar ben ik het helemaal mee eens Lachen Maar ik vroeg me af of de goedkopere middelen ook echt minder goed werken, anders zou het niet zo veel uitmaken namelijk!
Exil ga ik maar niet proberen..

Ze kregen altijd Milbemax, voorheen Drontal maar 1 van onze katten werd daar misselijk van. Denk dat ik dan maar gewoon bij de pilletjes van de dierenarts blijf Lachen
Bedankt voor de reacties!