speeltje konijn en cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

speeltje konijn en cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 22:35

Ik heb altijd 2 balletjes in de kooi bij mijn cavia en konijn liggen om te spelen, maar daar zijn ze eigenlijk een beetje mee uitgespeeld.
Wie weet er nog meer leuke speeltjes waar ze zich mee bezig kunnen houden in de kooi?

MerelxG_R

Re: speeltje konijn en cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:38

Een knaagsteen, vinden onze konijntjes wel leuk, en een stok verder hebben ze bij ons best veel afwisseling ( in de buitenren, inbinnenhok, oppakken enz) en zijn ze met elkaar dus vervelen ze zich ook minder. (maar dat is bij jou ook zo toch?) Knipoog

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 22:51

Een knaagsteen hebben ze ook al, een stok kan ik wel eens proberen.
Ze hebben een hele grote buitenhok met een buitenren waar ze in kunnen racen. En regelmatig worden ze er uit gehaald om te knuffelen.
Alleen doordat we fulltime werken en ik 's avonds ook nog naar de paarden ben, vind ik ze toch te weinig afleiding hebben en wil dat dus op een andere manier oplossen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:53

wilgentakken Ja
knaagsteen zou ik niet doen, kunnen ze nierstenen oid van krijgen.
misschien een ruifje ophangen waar je groenvoer ik kan doen, zijn ze wat langer bezig Lachen

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:57

mijn konijn heeft de grootste lol met een rolletje van de wc papier.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:59

Je hebt ballen waar je snoepjes (of mais oid) in kan doen die ze moeten rollen. Hooiballen waardoor ze er iets meer voor moeten doen.

Verstop eens wat lekkers in een wc of keukenrol! En wat de mijne errug leuk vinden (twee konijnen) is een wijnkistje waar ze in kunnen zitten en aan kunnen knagen. Of een kartonnen doos!

Ook heb ik een klein palletje in de ren staan waar ze op en onder kunnen. Een bak met zand en verschillende ballen. Geef ze afwisselende groente zodat ze ook eens afwisseling hebben qua smaak.

Zelf heb ik ook hooi zitten in een soort van veer die wordt gebruikt als tunnel voor ratten en hamsters. Als je op http://www.bunnybin.nl of op http://www.konijnen.nl kijkt zie je ook nog tips. Afwisseling is gewoon heel belangrijk!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:46

Mijn caafs hebben zo'n plastic balletje met een belletje erin en dat vinden ze erg leuk. Ze spelen er regelmatig mee. Verder hebben ze ook kiwistokjes (van de kiwiboom) daar zijn ze ook weg van.