afscheid van mn hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

afscheid van mn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:15

http://www.youtube.com/watch?v=Kth241bjnIw deze is van 14 july 2007.

http://www.youtube.com/watch?v=9L0bevzyK6A deze is van 19-02-08 verschil zie je dan wel. en luister goed hoe hij ademde Huilen

veel die niet weten wat er met hem was kan je hier lezen.

[BB] verlies mischien mn beste kamaraat:(

ff gedichtje..

Liefste Baasje,

Ik zie de tranen in je ogen
je afhangende schouders
naast je staat de dierenarts
ik zie hoe zijn woorden jouw hart breken
hij legt zijn hand op jouw schouder
En zegt dat je afscheid moet nemen
Mijn lieve baasje,
we hadden het goed samen
we maakte veel plezier
deelde elkaars verdriet
maar aan alle goede tijden komt een einde
ik weet dat je geen afscheid wilt nemen,
dat je me niet wilt laten gaan
maar baasje, ik heb pijn
en deze pijn gaat niet over
ik heb je altijd veel gegeven,
nooit veel gevraagd
Maar nu vraag ik je, laat me gaan
naar een plek zonder pijn
neem afscheid van me
Ik zie dat je je beslissing hebt genomen,
de dierenarts komt dichter bij Nog even geef je mij een kus en een knuffel,
en zeg je dat je van me houdt
we gaan naar een donkere ruimte,
je bent bij me, dat is fijn
De dierenarts spuit me een koude vloeistof in
IK voel me slaperig,
ik leg mijn hoofd neer,
ik sluit mijn ogen
mijn hart slaat steeds trager,
tot het uiteindelijk stopt
En jij begint te huilen
Maar baasje,
Nu ben ik ergens waar pijn niet bestaat
ik weet dat je me mist,
maar ik mis jou ook
Baasje ik zal op je wachten,
bij het eeuwige bestaan.

asfact

Re: afscheid van mn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:19

dat zijn de minder leuke dingen van dieren hebben, ik heb zelf ook pas mijn hond in laten slapen en dat doet pijn, je geeft het een plekje, maar mist ze vreselijk ,

met pijn rond laten lopen is oneerlijk maar je wilt ze niet kwijt, we weten dat we het beste met ze voor hadden, maar moeilijk is het wel

heeeel veel sterkte, het moet slijten

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:31

ja zal de pijn ooit slijten? ik weet het niet.
hij was mn beste vriend 13jaar lang!
hij was er dag in dag uit voor me.
als ik in elkaar werd geslagen hij viel ze aan.
heeft me gered.
als ik verdrietig was hij was de degene die me trooste
ik had altijd het gevoel dat hij er voor me was.
1of ander emanier begreep hij mij altijd.
als ik verdrietig was likte hij mn tranen weg en legde zijn koppie op mn schoot en sliep hele nacht bij me.
echt en dat was altijd zo.
hij was mn steun en toeverlaat.
kon hem vertrouwen en hij was er altijd voor.
geen beter vriend als een hond kan je hebben!
en die ben ik nu kwijt:'( en ben er echt kapot van.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:36

ik weet het, ik heb echt letterlijk slapeloze nachten gehad, ik werkte ook speciaal thuis voor hem en dan zat ik achter de pc en lag hij bij mij in het raamkozijn, het gemis is vreselijk , maar je weet dat ze niet het eeuwige leven hebben, dat houdt mij dus ook tegen om weer een hond te nemen, ik weet dat over zoveel jaar je er weer voor staat en het heeft zo'n inpact op me gehad dat ik het niet meer doe , voor je het weet zijn die jaren voorbij en sta je er weer voor, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk

ze zijn altijd vrolijk en blij als ze de baas weer zien, echt een trouwe kameraad,

ik denk dat op het moment niks je kan troosten je moet het zelf een plekje geven , hoe moeilijk ook

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:45

Heel veel sterkte. Houden van is ook laten gaan. Hoe moeilijk ook.
We weten denk ik allemaal heel goed hoe dit voelt. Het kost tijd en heel veel tranen. Maar er komt een dag dat je denkt; "Vandaag heb ik niet gehuild". En die dagen komen vaker. Verwerken, heet dat dan. Klinkt simpel, maar dat doet zo zeer!

Nadat ik mijn eerste hond in moest laten slapen (hij was 14 en helemaal op), wilde ik nooit meer huisdieren. Ik had er eigenlijk spijt van dat ik Selesta, m'n Mechelse herder, al 1,5 jaar daarvoor had gekocht. Spijt omdat ik elke keer als er een huisdier dood ging (had veel pech met m'n katten) ik zo verdrieting was. Waarom deed ik mezelf dat aan? Waarom begon ik er steeds weer aan? Als later ook Seles doodging, dan werd ik weer verscheurd door verdriet. Ik was al bang voor wat ooit kwam. Na een paar weken wist ik waarom ik toch elke keer weer aan huisdieren begon. Ze geven me zoveel plezier en levensvreugde, dat ik niet zonder kan. Ook al moet ik elke keer opnieuw afscheid nemen. De lol en liefde van m'n beesten weegt daar tegenop.

Denk terug aan jullie leuke, stomme dingen. Ooit komt er weer een vriend die je maatje is. Niet zoals deze vriend, anders omdat het andere hond is, waarmee je weer andere leuke en stomme dingen beleeft. Je verdriet slijt, echt. Heel veel sterkte.

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:18

heey.. ik weet hoe vreselijk het is om een hond te verliezen. Een paar jaar geleden is 1 van mijn jack russels verdronken en laatst is mijn andere jack russel aangereden en daar later aan overleden. Kheb et er nog steeds vaak moeilijk mee want dat gemis is er gewoon voortdurend.. ik heb er nu nog 1 maar die heeft weer zon ander karakter. T was echt mijn maatje en dat kon mijn hele gezin zien. Ik heb haar dan niet in moeten laten slapen maar dit is geen haar beter. Ik wil je iig heel veel sterkte toewensen.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 08:48

heel erg bedankt:)
het helpt wel als ik dit zo lees.
gister ook met mn moeder over de tijden gepraat dat die puppy was en dat die toen alles sloopte en over de puppy curses ect.
en kon ik weer lachen als ik daar aan denk.
ik zou wel weer een nieuwe hond willen hebben,en weer een labrador ben stap gek op ze!
maar wacht er eerst nog een jaar op miss wel langer de verdriet moet eerst 100% weg zijn.
we hebben de hond wel 13 jaar lang gehad,hij heeft mn jeugd en alles bepaald.
maar als ik denk dat die gelukkig was en nu vredig is zonder pijn.
ben ik gelukkig.

en had nog een vraag gister werd ik gebeld door de cremattorium (sorry weet niet hoe je dat schrijft)
en die zei dat die al gecrimeerd was,en of ik hem naar stadskanaal wou hebben (hij was daar in delftzijl)
en daar ging nog zo'n 150 euro kosten over heen als ik as hier heen liet brengen en laat uitstrooien waar ik graag wou.
maar ik heb het daar laten doen.
in delftzijl ergens op een veld en kan ik hem ook nog opzoeken zei hij.
wie weet precies waar dit is? en hoe dat er uit ziet? miss iemand zijn hond daar ook verstrooid ofzo toevallig?