Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Boertjes schreef:In dit geval als ik de eigenaar echt niet zou kunnen vinden, zou ik hem in huis houden. Maar mocht de eigenaar zich na een paar weken nog wel melden zou ik het beestje ook zo weer meegeven.
Ik zou ook nog asiels afbellen, om te vragen of daar mensen zijn geweest, of misschien kun jij op internet een advertentie plaatsen?
Als niemand zich meld zou ik hem houden. Maar dat is natuurlijk mijn mening, beter als in een asiel lijkt mij.
Boertjes schreef:Geen foto plaatsen, alleen neer zetten waar je hem gevonden hebt, kater of poes. En laat de mensen maar een beschrijving geven. zo heb ik dat ook een keer gedaan, en de eigenaars heb ik een foto laten sturen en zo goed mogelijke beschrijving (was bij deze niet zo moeilijk had geen staart meer). En toen dat alles klopte pas meegegeven, en ook legitimatie gevraagd (misschien overdreven, maar vond het wel belangrijk)
Evt. ook een vergoeding vragen voor gemaakte kosten (voer etc..) geen bedrag er bij zetten. Maar dan voorkom je dat mensen even snel een gratis kat op komen halen die eigenlijk niet van hun is.
marlies85 schreef:Als ik het verhaal zo lees weet je niet zeker of het uberhaupt wel een zwerfdier is.Niet iedereen is zo slim om een hem te laten chippen of een plaatje om te hangen.Veel katten worden buitengelaten door de eigenaren, en katten vinden meestal wel adressjes om te vertoeven, in dit geval je oma.Het wil dus niet standaard zeggen dat het een 'zwerver' is.
Lynn_Nikita schreef:ik zou in de plaatselijke supermarkt briefje ophangen
als na paar weken nog niemand gebeld heeft, zou ik het houden
evt een bandje omdoen met een briefje is ook een idee, met de vraag of de evt. eigenaar kan bellen
word niet gereageerd, is grote kans dat de kat geen baasje heeft
Mist schreef:Bij een asiel geldt een tijd van 14 dagen, als de eigenaar dan nog geen contact opgenomen heeft- dan mag een dier herplaatst worden wettelijk gezien.
Ik zou het gewoon melden bij het plaatselijke asiel dat het dier gevonden is, maar dat ze bij oma mag blijven als er niemand voor komt. Het staat dan geregistreerd dat je je best gedaan hemt om de eigenaar te vinden.