Hond begraaft ineens eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie_1986

Hond begraaft ineens eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:49

We hebben een hond, het is een teefje en wordt in april 2jaar oud. Het is een kruising tussen van alles en nog wat.
Nu begraaft ze sinds korte tijd ineens regelmatig het eten. Dit doet ze oa op stal als ze wat lekkers krijgt, maar vanmiddag was ik even met haar in het bos. Ik beloonde haar toen met een klein mergkoekje omdat ze meteen kwam toen ik haar riep. Maar ook nu ging ze deze begraven.. Normaal eet ze ze meteen op. Ze graaft dan een gat, legt het eten erin, en duwt het vervolgens dicht met haar neus. Ze heeft nog nooit iets weer terug opgegraven.
Heeft iemand hier een verklaring voor waarom ze dit doet? Het is echt iets van de laatste weken, daarvoor had ze het nog nooit gedaan...

QuintyKelly

Re: Hond begraaft ineens eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:56

Ze hebben dan nog geen trek .
Sommige graven ze terug op en sommige niet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:32

Mijn pup doet dit ook. Vooral als we aan het spelen/trainen zijn dan heeft ze geen 'tijd' om de beloning op te eten. Dan begraaft ze hem op de manier die jij beschrijft, en als we klaar zijn dan graaft ze alles 1 voor 1 op en eet ze het op haar gemak op.
Ze wil het ook wel eens doen als onze andere hond los in de tuin is. Dan begraaft ze al haar eten op verschillende plekken, en begint dan plekje voor plekje op te graven en vervolgens eet ze zo alles op.
Volgens mij gewoon instinct. Knipoog 1 van mijn vorige honden deed het ook vaak.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:37

Dat betekent dat ze "vol" is....
ze heeft dus geen honger maar in haar ogen een te lekker hapje om zo te laten liggen dus begraven ze het
Mijn jack russel teef begraaft regelmatig haar lekkernijtjes in haar fleecedekentje
Teken voor mij dus om wat minder te gaan geven......

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 20:51

Tnx voor de reacties Lachen. Maar wat ik me dan wel afvraag.. waarom heeft ze het de 1e 3/4jaar dat ze bij ons was, het nooit gedaan? Ze heeft het ook nooit bij een andere hond gezien.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:00

leonie_1986 schreef:
Tnx voor de reacties Lachen. Maar wat ik me dan wel afvraag.. waarom heeft ze het de 1e 3/4jaar dat ze bij ons was, het nooit gedaan? Ze heeft het ook nooit bij een andere hond gezien.

Mijn oudste hond deed dit altijd op de camping, waar andere honden waren . Ik heb het idee dat ze haar botjes verstopte voor de andere honden zodat alleen zij ze kon vinden Lachen .

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:04

Onze hond doet het sinds we een tuin hebben met zijn bot. Voorheen liet hij het bot voor wat het was als hij geen trek meer had. Maar tegenwoordig wil hij hem begraven.

Als de deur dicht is wordt hij ontzettend neurotisch en gaat ie piepen en zenuwachtig in het rond lopen....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:10

leonie_1986 schreef:

Dit kan door de aanwezigheid van andere honden
maar de logische verklaring die ik zie: je voert een bepaalde hoeveelheid die het diertje voor de groei heeft gebruikt, nu is haar groei gestopt en heeft ze eigenlijk minder nodig....
alleen onderhoudshoeveelheid...ik denk dat je hierboven voert en ietwat terug kan gaan...
ze moeten "trek" blijven houden...dan heb je dit "probleem" niet meer Knipoog

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:20

Mijn hondje doet het ook. Volgens mij met het idee dat hij het later altijd nog kan opgraven ofzo. Maar dat doet hij vervolgens niet.
Als er andere honden bij zijn, eet de mijne het juist wel op, maar dat is dan natuurlijk uit angst dat de ander ermee vandoor gaat!