Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:21

Ik vind heel veel hondenrassen ontzettend leuk. Ik ben helemaal weg van boxers, maar moet er niet aan denken om een boxer in huis te hebben. Alle breekbare spullen moet je hoog wegzetten, een gezellig hoogpolig tapijtje zit er niet in, en je hoeft zeker niet te verschijnen in je nette avondkledij als je een hieper de pieper boxer hebt die zichzelf in de tuin heeft uitgeleefdt en al kwijlend het laatste beetje zand in je zorvuldig gezogen tapijtje wegwerkt Haha! .

Hebben jullie dat ook? Rassen die je leuk vindt maar die je zelf niet zou willen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:23

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Re: Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:24

ik zou nooit een poedel willen. doe mij maar een lekkere grote hond!! zo een waaarbij je niet hoeft te bukken als je m wilt aaien (hoeft bij die van mij niet Knipoog

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:25

Dat heb ik dus bij een sharpei (goed geschreven? )
Vid ze echt ontzettend leuk, maar het lijkt me niks om elke dag die plooien goed schoon te moeten maken .

Mijn tante heeft 2 boxers, waarvan d'r 1 echt perfevt bijj ou omschrijving past Clown .
De andere is daarintegen een ontzettend lief en rustig beest Lachen.
Nee fout, wás Clown , tot de 2e erbij kwam, toen wou die meer aandacht en is die dus ook meer gaan vernielen enzo..

Heb zelf een sint bernard, waarschijnlijk ook een ras die veel mensen niet willen, omdat ze zo groot zijn en zo veel kwijlen. Maar vind ik persoonlijk echt toppers Haha!.
Perfect bij kinderen, en gewoon hóóóg-knuffelbaarheids gehalte Lovers

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:25

Een chinese naakt hond Tong uitsteken ( vind ik ook niet echt een leuk ras )

Maar wat voor hond niet.....eehmm ik denk een wind hondje of zo.
Vind ik niks aan zijn opzich wel leuk wel leuk koppie's maar vind ze te iel

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:27

Judith_M schreef:
Ja, genoeg Clown Leonberger, pyreneese berghond, dat soort rassen, mij te groot en kwijlerig, maar wel heel lief Lachen

Ras dat ik nooit zou willen, is een Jack Russel.

Ik ook geen Jack Russel. Vind de meeste super leuk maar het is niet mijn type.
Hmm.. wat nog meer niet. Geen Mexicaanse Naakthond (of andere naakthonden), maar dat is meer vanwege hun uiterlijk en het lagere knuffelgehalte Vork .
Geen Chihuahua, vind ze te klein. Zou bang zijn dat ik erop zou gaan staan Clown

Britt

Boerboel, superhond maar vind het geen goed ras voor in Nederland. Laat staan in een woonwijk.

Zilie

Van die echte schoothondjes zoals chihuahua e.d. vind ze wel leuk allemaal maar niet om zelf te hebben.
Ik heb liever een middelgrote of grote hond, zo'n heerlijke loebas. Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:28

suuzepuus schreef:
ik zou nooit een poedel willen. doe mij maar een lekkere grote hond!! zo een waaarbij je niet hoeft te bukken als je m wilt aaien (hoeft bij die van mij niet Knipoog

Het gaat om honden die je bij een ander wel leuk vindt, niet om honden die je bij voorbaat al verschrikkelijk vindt Clown . Ik vindt poedels overigens hele leuke honden, zou er zelf ook wel een willen (in de toekomst) maar dan lekker onherkenbaar in een kort modelletje Haha!

Overigens vindt ik Jack Russels bij een ander ook al niet leuk dus moet er niet aan denken om er later 1 te hebben Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:30

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:31

marquez1 schreef:
Ik vind heel veel hondenrassen ontzettend leuk. Ik ben helemaal weg van boxers, maar moet er niet aan denken om een boxer in huis te hebben. Alle breekbare spullen moet je hoog wegzetten, een gezellig hoogpolig tapijtje zit er niet in, en je hoeft zeker niet te verschijnen in je nette avondkledij als je een hieper de pieper boxer hebt die zichzelf in de tuin heeft uitgeleefdt en al kwijlend het laatste beetje zand in je zorvuldig gezogen tapijtje wegwerkt Haha! .

Hebben jullie dat ook? Rassen die je leuk vindt maar die je zelf niet zou willen hebben?

ik ben het niet zo met jou eens Tong uitsteken als je een boxer niet uit je hand voert gaat hij niet kwijlen Knipoog
en ze breken niet je helle huis af hoor Knipoog je moet ze gewoon opvoeden , maarja das met elke hond Lachen

ik zou zelf echt nooit een poedel willen hebben , vind dat van die tutte hondjes haha niks voor mij Clown

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:31

ow ja zo bedoel je......
ik wil geen hond met veel haar, geen sint bernhard,berner sennen, newfoundlander ed. vind ze geweldig om te zien maar al dat haar.... je blijft borstelen en stofzuigen. 1 keer naar het bosen je moet m weer wassen en ik heb een hekel aan trimsalons. hihi klinkt bijna als geen dierenvriend

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:31

Hoe kan dat toch dat veel mensen anti jack russel zijn, voor een x aantal jaar terug waren ze toch wel "in". Als je een paard had had je ook een Jack Russel Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:33

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:35

vind jack russel heel leuk maar zou der nooit 1 willen hebben. wil wel een boxer(11 jaar 1 gehad) en nog wat andere rassen die ik geweldig vind

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:36

suuzepuus schreef:
ow ja zo bedoel je......
ik wil geen hond met veel haar, geen sint bernhard,berner sennen, newfoundlander ed. vind ze geweldig om te zien maar al dat haar.... je blijft borstelen en stofzuigen. 1 keer naar het bosen je moet m weer wassen en ik heb een hekel aan trimsalons. hihi klinkt bijna als geen dierenvriend

Nee hoor ben zelf ook zo ingesteld. Wil wel een hond, maar dan moet ie niet haren, niet kwijlen en de tuin niet op z'n kop zetten Clown . Overigens kun je een poedel makkelijk zelf scheren. Die korte vacht klit dan niet zo snel, het haart niet, anti-alergisch en ze zijn zo weer schoon Vork

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:37

maar poedels vind ik echt uber lelijk !!!
Afbeelding

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:38

suuzepuus schreef:
maar poedels vind ik echt uber lelijk !!!
[img]http://farm1.static.flickr.com/207/494113105_767db52ab4.jpg[img]

Och en dan nog roze. Nagelbijten / Gniffelen
Arm beestje.
Laatst bijgewerkt door Zilie op 18-02-08 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:39

Alle Jack russels die ik ken, luisteren voor geen meter, lopen van het erf en waren altijd zeer irritant hyper actief. Kende er 1 die uit zichzelf de stalgang (+/- 80 m) 10 keer op en neer rende. Puur paranoide gedrag Koe

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:40

ik vind grote honden zoals deense dogs en bull mastiffs echt helemaal aan de top Haha!
wij hebben dan zelf een heidewachtel/münsterländer leuk en spontaan echt lief maar als ik persoonlijk zou kiezen zou ik zo een ras niet snel kiezen Lachen

een ras dat ik echt niet zou wil kleine hondjes zolas chiau hiau's jack russel dat soort hondjes nee ik heb liever zo een lekker stoere grote lompe hond Tong uitsteken

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:40

@suus: zoals ik al zei, je kan er alle kanten mee op Haha! . Nee grapje, je moet ze gewoon een beetje onherkenbaar in model knippen. Een poedel die ik kende kreeg een snauzer baardje stond echt leuk.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:41

marquez1 schreef:
Hoe kan dat toch dat veel mensen anti jack russel zijn, voor een x aantal jaar terug waren ze toch wel "in". Als je een paard had had je ook een Jack Russel Sigaar

Ik heb al vanaf jongs af aan voorkeur voor honden, en een Jack Russel hoorde daar niet bij Clown (altijd grotere honden).

Ik denk niet dat veel mensen een hond leuk vinden omdat het ras "in'' is toch?
Chihuahua nu dan wel, maar vaak als ik ze zie dan is het ook miniscuul inclusief jasje en kettinkje, dus dat vind ik genoeg zeggen Vork

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:45

Jack russel zou ik ook nooit willen. En dan per se 1 hebben als je paarden heb vind ik gewoon onzin. Ze zijn gefokt voor muizen en ratten te vangen maar niet om een paarden hondje te zijn. Geef mij maar een grote hond. Die kan ook mee naar de paaden. Mijn hond van 60 kg doet dat ook.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:47

Ik had op mijn vorige werk een klant in de praktijk met Australian Shepherds. Wat een gave beesten zeg, eentje was blue merle, dat vond ik helemaal prachtig. Maar de energie die zo'n hond kwijt moet per dag, ik moet er niet aan denken. Zo'n dier zou bij mij de hele tent verbouwen Haha!

BrittKitt schreef:
Boerboel, superhond maar vind het geen goed ras voor in Nederland. Laat staan in een woonwijk.

Heb dr eentje in de binnenstad van Utrecht Bloos! Hardstikke braaf, gaat gezellig mee naar terrasjes etc. Haha!
Maar je hebt gelijk hoor, vind de gemiddelde Boerboel ook niet geschikt voor in Nederland

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:51

Ik ben het met TS eens..ben helemaal weg van boxers, maar zou er nooit een willen hebben. Ze zijn te neurotisch, en worden ook nog eens niet zo heel oud. Maar ik moet eerlijk zeggen dat er veel meer honden zijn die ik erg leuk vind, b.v de Ierse wolfshond...helemaal geweldig!!!