Poes eet minder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Poes eet minder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:50

Ik en mijn vriend hebben een poes; leuk dier, kan niet genoeg krijgen van knuffelen en is helemaal bijgedraaid. Ze is in maart ong uit het asiel gehaald na tijden verwaarloosd te zijn. Toen ze net in huis zat (en ik nog niet in beeld was Tong uitsteken ) kon mijn vriend haar bij het thuiskomen altijd ergens uit de ladekast halen bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk is ze nu ongeveer uitgegroeid, bij de laatstgeleden entingen (paar maanden geleden) vond de dierenarts dat ze er erg goed uitzag en goed op gewicht was.
We zijn van voer gewisseld (van Whiskas naar Iams) en nu eet en drinkt ze veel minder dan ze deed. 's Avonds krijgt ze altijd een half zakje Whiskas natvoer, wat ze voorheen altijd helemaal op at. Nu eet ze eigenlijk alleen nog maar de gelatine er uit en laat ze de rest liggen, maar toch staat ze enorm te schooien rond etenstijd om dat zakje; op de achterpoten staan tegen de kastjes, tussen je benen doorlopen dat je bijna op je smoeltje gaat enzo Haha!

Komt dit gewoon doordat ze is uitgegroeid en -gezwaard en doordat dit voer meer vult? En dat ze minder drinkt doordat het voer minder zou bevat? Ze is voor de rest niks verandert in gedrag oid.

yenopi

Re: Poes eet minder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:41

Katten concentreren hun urine veel meer dan een ander dier , en een kat drinkt omdat ze geplast heeft . Dus weinig plassen is minder drinken . In nat voer zit veel vocht , veel meer dan in brokjes .
Waarschijnlijk heeft ze niet meer nodig dan het vocht uit het voer .
Katten zijn heel gevoelig met dingen als wisselen van voeding , misschien vindt ze dit eten niet lekker ! En ze zijn natuurlijk zinnig qua smaak ; is het voer nog wel vers ?
Maar als ze toch slecht blijft eten ; is er iets mis met haar gebit ? heeft ze geen ontstekingen in kaak of gebit ?
Succes met de poes !!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 17:49

Ze plast nu nog maar 1 keer per dag op de bak ipv 3 keer wat eerder het geval was.

Maar als ze dit eten niet lekker vind zou ze toch moeten afvallen? Dat gebeurt niet.. Daarom vroeg ik me ook af of dit voer beter zou vullen ofzo.
Eerder moest mn vriend het bakje elke dag vullen en nu hoeft dat eigenlijk maar 1 keer in de drie dagen ofzo (gebeurt wel vaker zodat het vers blijft idd)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:03

dit voer vult beter en is minder zout dus het zou kunnen dat ze daarom minder eet en drinkt, hou het wel in de gaten of ze genoeg blijft eten/drinken en bij twijfel: DA bellen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 20:22

Oké, kloppen mijn vermoedens toch. Naar de da bij twijfel zat ook al in de planning. Ik kijk het nog even aan, mocht er toch iets gaan veranderen bel ik even de da.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 01:39

Ik denk dat de Iams voor voedzamer is en minder zout bevat.
Het kan inderdaad ook zijn dat ze het niet zo lekker vind, bij mijn poes merk ik dat meteen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 19:43

Nouja, je hebt verschillende smaken van Iams dus ik probeer ze gewoon allemaal een keer, kijken of dat verschil maakt Tong uitsteken

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:35

wie weet Haha!