konijn bijt en valt aan sinds overlijde andere konijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

konijn bijt en valt aan sinds overlijde andere konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:47

hallo,

Ik weet me geen raad meer.. Ik heb ooit van onse veearts een leuk voskonijn gekregen een mannetje hij was niet gecastreerd wel erg verwaarloost.. Deze heb ik in de stal gehouden in een binnen hok met daar voor een ren zo dat hij er uit kon en wat beweging kreeg.. Ik heb hem begin 2007 gekregen.. en hij heeft tot dierendag alleen gezeten dit vond mijn moeder zielig dus kwam en een mannetje bij dit ging prima en altijd goed.. Nu zijn we wegens vakantie 1 week telaat geweest met ente en heeft mijn konijn myximatose gekregen en hebben wij hem in moeten laten slapen.
De dieren arts zei dat er een grote kans is dat mijn ander konijn dit nu ook heeft of krijgt en dat ik hem elke dag 2 maaldaags moet controleren. Omdat ik niet elke dag op stal kan zijn door mijn stage hebben wij hem dus naar huis gehaald en heeft hij alleen zijn hok nog zonder ren. Hij staat in ons schuurtje in de tuin en kan door het raam heerlijk naar buiten kijken we hebben de deur overdag open staan snachts dicht(dit ivm dat het binne in huis tewarm is omdat hij in de stallen stond)
vroeger als ik bij de konijne kwam kon ik alles doen in het hok met hande en alles over de grond gaan maakte niets uit. Als ik dit nu doe dan valt het konijn mijn aan en bijt hij hij knort ook ik kan hem dus niet meer pakken om hen 2 uurtjes in de ren op het gras te zetten want hij valt egt aan wat kan ik hier aan doen??

Wie o Wie weet iets

Groetjes Valerie

Koper

Re: konijn bijt en valt aan sinds overlijde andere konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:05

Lijkt me duidelijk: je konijn is eenzaam en door de verandering van omgeving wordt zijn humeur er niet beter op. Zo gauw mogelijk (zodra het mag van de DA) een vriendje erbij en terug naar zijn oude plekje.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 09:46

hestejente schreef:
Lijkt me duidelijk: je konijn is eenzaam en door de verandering van omgeving wordt zijn humeur er niet beter op. Zo gauw mogelijk (zodra het mag van de DA) een vriendje erbij en terug naar zijn oude plekje.

oke ja terug gaat hij zeker mijn paardje mist hem:P haha hij stond in de stal er naast en ze konden aan elkaar snuffele nu loopt hij hele dagen met zijn neus langs het rooster te zoeke Clown en hiet nieuwe konijntje is al uit gekozen alleen mag hij pas over 3 weken komen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:14

waarom mag het nieuwe konijn pas over 3 weken komen? ivm de myx? kies je dan voor een vrouwtje of mannetje? ram en ram gaan meestal niet goed samen.
ik denk dat het nu verveling is en het gemis van een maatje. is er thuis geen gelegenheid om hem dagelijks een paar uurtjes zijn pootjes te laten strekken?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:51

benangelique schreef:
waarom mag het nieuwe konijn pas over 3 weken komen? ivm de myx? kies je dan voor een vrouwtje of mannetje? ram en ram gaan meestal niet goed samen.
ik denk dat het nu verveling is en het gemis van een maatje. is er thuis geen gelegenheid om hem dagelijks een paar uurtjes zijn pootjes te laten strekken?

dit word ook weer een man.. als je konijn het gewend is kan het geen kwaad maar dan moet je er wel een jonger konijn bij zetten en niet 1 die al ouder is dan een halfjaar ofzo..
en zo als ik al eerder zei kan ik hem nu niet meer pakken omdat hij zo vals is ik kan hem dus niet meer in de ren zette 2 uurtjes perdag deed ik dit dan

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:52

Dit heeft ons konijn ook gehad, en die is uiteindelijk op 5 jarige leeftijd overleden.
Echt, de enige oplossing is een ander konijn erbij. Helaas waren wij daar te laat mee.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 21:33

en als je je konijn pakt met ovenwanten aan? 1 van onze nijnen viel aan bij het voeren en dat was de enige manier om geen bijtwonden op te lopen. inmiddels is dit gelukkig niet meer nodig overigens.
jouw konijn is wel gewend aan een ander rammetje, maar een goede combinatie blijft het niet natuurlijk. wat heb je tegen voedsters? en waarom duurt het nog zo lang?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 09:44

benangelique schreef:
en als je je konijn pakt met ovenwanten aan? 1 van onze nijnen viel aan bij het voeren en dat was de enige manier om geen bijtwonden op te lopen. inmiddels is dit gelukkig niet meer nodig overigens.
jouw konijn is wel gewend aan een ander rammetje, maar een goede combinatie blijft het niet natuurlijk. wat heb je tegen voedsters? en waarom duurt het nog zo lang?

dat het nog zo lang duurt komt omdat wij pas over 3 weken de zekerheid hebben dat dit konijn niet ook de ziekte heeft en onze DA dus sterk heeft afgeraden nu al een nieuwe konijn te nemen. wat ik tegen vrouwtjes heb.. noormaal staan ze op stal en daar staan nog 2 manne die gaan er dan alles aan doen om te ontsnappen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:59

aha, verstandig om dan te wachten inderdaad.
mannen krijgen niet direct paringsdrift als ze een vrouw ruiken.
probeer het inderdaad gewoon, koppelen wel op neutraal terrein he!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 08:50

benangelique schreef:
aha, verstandig om dan te wachten inderdaad.
mannen krijgen niet direct paringsdrift als ze een vrouw ruiken.
probeer het inderdaad gewoon, koppelen wel op neutraal terrein he!

ja idd op netraal terijn.. maar we moetn maar kijken want mijn man is een Man Tong uitsteken niet gecastreerd nog dus

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:32

oei, dan ga ik me toch weer zorgen maken. laat je hem wel castreren?
als de nieuwe en jonge ram geslachtsrijp wordt, wordt het onherroepelijk oorlog in de tent.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:51

benangelique schreef:
oei, dan ga ik me toch weer zorgen maken. laat je hem wel castreren?
als de nieuwe en jonge ram geslachtsrijp wordt, wordt het onherroepelijk oorlog in de tent.

denk niet dat het oorlog word.. dit konijn is het gewend en ook de dierenarts zei als jij dat andere jong en van zo jong mogelijk bij zet gaat het goed maar we kijken nog even we overwegen om hem binne in huis te nemen.. hij is gewend aan katten en kan het daar prima mee vinden en die hebben we deze katten komen niet buiten en hebben apsoluut geen jaag instinkt de katten zijn ook aan konijne gewend.. dit moet dan wachten tot het voorjaar omdat de tempratuurs overgang nu tegroot zou zijn tot die tijd zou hij dan in zijn hok naast andere konijne komen

japielover

Re: konijn bijt.... updeat:helaas konijn toch ziek en ingeslape

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 09:01

even een updeat over mijn bijtende konijn..
gister kwam ik bij hem om tekijke hoe het met hem ging en hem te voeren en teverzorgen.

toen ik binne kwam zit hij in een hoekje een deed niets ook niet toe ik het hok opende.. dit was voor mij geen goed bericht. toen ik hem oppakte en luisterde snurkte hij met ademe en ik vond zijn bovenste oogleden wat dik. ik wist het meteen ook hij heeft de ziekte..
ik heb mijn stage gebeld dat ik later kwam en ben meteen naar de dieren arts gegaan daar aan gekomen stond er al een arts voor me klaar die me goed opving..
helaas zei ook zei dat het beter was het konijntje in telaten slapen. Huilen

Huilen lieve boellie,
Rust zacht klein ventje... je bent nu weer samen met je maatje Vriendjes zijn?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:31

dat is balen japielover. Maar goed dat je hem zo in de gaten hebt gehouden, nu heeft hij niet onnodig hoeven lijden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:14

Jeetje das balen!
Maar het heeft maar kort geduurd, zoals benangelique al zegt.