Kat heeft uit emmer water met vanish oxi action gedronken!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Kat heeft uit emmer water met vanish oxi action gedronken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 18:43

Ik heb vandaag een vestje in een emmer met vanish oxi action laten weken, om een vlek eruit te krijgen. Loop ik net naar de bijkeuken vind ik mijn kat al drinkend uit de emmer. Ik weet dus niet hoeveel hij al heeft gedronken.
Het is een volle emmer met water, met een half schepje vanish er door.
Wat moet ik doen? Afwachten, of iets doen? En als ik iets moet doen, wat dan?

Flew

Re: Kat heeft uit emmer water met vanish oxi action gedronken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:43

Dierenarts bellen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:45

Onze kat had n keer inkt binnen gekregen doordat ze op n stift gekauwd had
We hebben toen de dierenarts gebelt en we moesten haar zout geven, gewoon puur zout door haar mondje open te doen en het achter in haar keeltje te doen en dan dr mondje dicht.
Dit zorgt ervoor dat het inkt/gif of wat dan ook eruit komt..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:46

Ik had eerst de DA gebeld, kan immers geen kwaad om even te bellen, denk dat hij er voor geleerd heeft, bokt niet Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:48

Ik denk zelf persoonlijk dat water met een beetje Oxy Action weinig kwaad kan. Het is een ander verhaal als ze het gewoon onverdund naar binnen krijgt.

Beetje in de gaten houden lijkt mij.

Met zout gaan rommelen zou ik niet doen.

Jaime_

Ik heb nog even voor je gekeken op internet en vond daar het volgende:

Citaat:
Gesnoept uit het gootsteenkastje.

Honden drinken weleens uit een bak sop, likken gemorst schuurpoeder of nemen een slok chloor of terpentine.

Bij sop en schuurpoeder moet u het dier zo snel mogelijk laten braken. Dat kunt u opwekken door het dier een klein beetje zout water (niet te veel) te laten drinken of door een beetje zout achter op de tong te doen. Heeft uw hond chloor of terpentine naar binnen gekregen, dan kunt u hem beter niet laten braken, omdat de gevaarlijke stof dan twee keer zijn slokdarm passeert.
Ga direct met spoed naar de dierenarts en laat de maag leegpompen. Neem, indien mogelijk, de verpakking mee van het product,dat het dier heeft binnen
gekregen.

Katten zijn kieskeuriger en zullen niet zo snel iets verkeerds eten. Maar als ze met hun poten bijvoorbeeld door carbolineum of terpentine gelopen hebben, zullen ze niet rusten voor ze de boel hebben schoongelikt.
Zo krijgen ze toch vies spul naar binnen. Maak de poten zo snel mogelijk goed schoon om te voorkomen dat er beschadigingen aan de tong ontstaan en\of vergiftigingen optreden. Als ze toch hebben gelikt ga dan direct naar de dierenarts.

Bron: http://www.mijnlievelingsdier.nl/ehbo_h ... m#gesnoept

ikke20

om over te laten geven zout achter op het tonggetje dan gaan ze overgeven dus komt het eruit en even lezen wat er op de verpakking staat. is het een brandend spul en mogen ze dus niet braken of kan je gewoon laten braken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:51

nah, wordt ie lekker schoon van binnen Lachen Lachen

Kan verdund niet zoveel kwaad hoor Lachen gewoon even in de gaten houden, maar geen gekkigheid uithalen zoals braken ed.

Wat je kan doen om jezelf gerust te stellen is de dienstdoende dierenarts even bellen Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:02

Een van mijn katten kwam een tijdje geleden thuis met motorolie op zijn vachtje. Voor ik kon ingrijpen was hij het aan het wegpoetsen en hij heeft daar helemaal geen last van gehad. Ze kunnen best wat hebben hoor Ja De Vanish in het water is (sterk) verdund, ik zou je kat gewoon even in de gaten houden, als 'ie gekke dingen gaat doen kun je alsnog de DA bellen. De Vanish zat neem ik aan ook tamelijk onderin de emmer, zoals bij Biotex?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:02

Ik heb inderdaad even afgewacht en m goed in de gaten gehouden. Hij heeft inderdaad nergens last van gekregen gelukkig!
Was wel eventjes schrikken Lachen