Leedvermaak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Leedvermaak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 11:16

Omdat ik er doordeweeks nooit tijd voor heb, ga ik in het weekend in de ochtend altijd lekker met de hond uitgebreid naar het park. Zo ook gisteren.
Ik had al een eind gelopen en toen ik op de terugweg was, werd me al vanaf een 100-tal meters toegeroepen (nou ja, geroepen... ze had niet misstaan achter een viskraam op de markt) door een vrouwtje met 3 husky's dat ik mijn hond moest aanlijnen.
Nadat ik dus keurig netjes mijn hond had aangelijnd, ben ik doorgelopen in haar richting en toen ik haar op een tiental meters genaderd was, hoorde ik haar fijne stem me nogmaals toeroepen:"Blijf daar! Blijf daar! je ziet toch dat ik ze niet kan houden, eigenwijs!"
Tijdens haar tirade hadden de drie honden zich inmiddels helemaal om haar heen gedraaid en stonden ze te springen en trekken om mijn hond te komen begroeten. De riemen zaten inmiddels flink om haar benen heen gedraaid en terwijl de honden nog steeds stonden te trekken, klauterde ze zo goed en kwaad als het kon al vloekend uit de wirwar van riemen.
Inmiddels lag er een opmerking op het puntje van mijn tong die in de categorie minder-vriendelijke-opmerkingen thuis hoort, maar om de lieve vrede te bewaren en mijn heerlike weekend-gevoel niet te verzieken heb ik in het stralende zonnetje heerlijk staan genieten van haar ellende. Ik kon zelfs een grijns niet onderdrukken...
Toen ze zich eindelijk bevrijd had en weer op pad kon, kwam er een man naast me lopen die het niet kon laten om de sarcastische opmerking te plaatsen:"poeh, had je ook zo'n moeite om je hond bij je te houden", uiteraard binnen hoorbereik van mevrouw....

Prachtig toch zulke taferelen....
Tenger vrouwtje die haar 3 beren van husky's niet kon houden, omdat ze niet opgevoed waren en geen andere honden gewend waren... en dan nog tegen mij zeggen dat IK eigenwijs ben Haha!

wizewo

Re: Leedvermaak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 11:35

Ach kijk, ik heb net een nieuwe flink gespierde mechelaar uit het asiel van 70 cm en een goede 40 kg. Als die zich echt kwaad maakt, kan ik hem ook nog niet houden(naja, wat heen en weer gedans, getrek, moeilijke gezichten en razendsnel aanpassen aan rondspringende hond). Opvoeding zit er niet een twee drie in, zeker als het beest al wat baasjes heeft gehad. Ik kan je zeggen dat het absoluut niet leuk is als je dan een mens hebt wat niet even wacht tot je eindelijk weer aandacht hebt van je hond. Ik heb me aardig wat kapot geschaamd Bloos , zeker als de andere honden 100% netjes luisteren en het andere baasje geduldig staat te wachten.

Of zoals mijn vorige herder, die was een paar keer aangevallen door een loslopende hond en die was ook niet meer 'normaal' voorbij een andere hond te krijgen. Wat geen enkel probleem was vroeger.

Misschien is het net zo een geval als het mijne. Maar ik zou zoiezo niet met 3 honden tegelijk gaan lopen als ik ze niet volledig onder controle heb. Dat is vragen voor problemen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 11:39

Ja, kan zeker vervelend zijn. Ik denk ook zeker dat mevrouw zich gister de ogen uit de kop heeft geschaamd...

Maar als je je honden niet aankan, moet je ze niet perse alle drie tegelijkertijd uit willen laten in een paark waarvan je weet dat het er stikt van de andere honden.
Dan vraag je erom Haha!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 11:54

Dat is een feit :d ! Het kan een machtig zicht zijn. Vroeger liep ik met onze twee herders ook overal rond, aan elke hand een (werd om een of andere reden nooit lastig gevallen Tong uitsteken ), maar het staat des te stommer als je ze dan niet kan houden. Eentje niet kunnen houden is al erg, maar dan ben je eraan aan het werken...Haha! Met ons huidig beest zou ik echt nog niet in duo gaan lopen, moest ik een andere hond erbij hebben (zo gepast rood worden mijn kaken niet). Zeker niet omdat ik een buur heb die zijn mechelaar 200% onder controle heeft.

Ik denk zeker dat ik ook gegniffeld zou hebben hoor. Zeker bij die minieme kreetjes die toch geen zak uitmaken.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:30

haha idd Goof!!! Wie is hier nou eigenwijs!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:10

Eigenlijk had ik er heeel graag bij willen zijn Nagelbijten / Gniffelen Als je 1 hond al niet onder controle hebt neem je er toch geen 2e bij, laat staan een derde Nagelbijten / Gniffelen Als ze dan ook nog zo fijntjes communiceert met andere mensen had ik daar erg graag met die meneer met zijn opmerking op willen doorborduren Duivel

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:48

Haha, dat moet wel grappig zijn geweest!
Helaas alleen weer overduidelijk een geval van iemand die beter geen honden kan nemen! Knipoog

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 15:19

die vrouw zal zich zeker schamen
Ik heb het vaak ook hoor dat mensen schreeuwen of ik mn hond (dc pup van 55 kg) bij me wil houden, want ze verwachten dat ik hem niet houd.
Vaak zijn het de hartste schreeuwers die hun eigen honden niet houden en dan loop ik (lange dunne meid ) met een beer van n hond die ik aan n losse lijn langs ze stuur hahahaha

is altijd wel n leuk gezicht als je hun gezichtuitdrukking dan bekijkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:07

haha, geweldig! zie het helemaal voor me! Haha!
Ik zou zeker zoiets hebben als Hestejente en graag eens met die mevrouw gaan babbelen... Clown

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:43

Ja heerlijk is dat he? ik vind het ook altijd leuk als mensen de zogenaamde makkelijk opvoedbare rassen niet aan kunnen. Van die adhd labradors die hun baas overal mee heen sleuren en de eigenaar maar brullen dat ie moet luisteren. Kom ik dan langs met 2 jack russel terriers netjes naast je en los Tong uitsteken heel goed voor je ego (totdat die jacks denken dat ze willen spelen.. dan is er geen houden aan.. hhahaha.. sta je zo lekker weer voor banketstaaf)

Maar heerlijk! heeeeerrrlijk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 09:45

Hihi leuk jullie reacties Haha!

Idd benfan, ik heb een stronteigenwijze kruising bullterrier, maar luisteren doet ze perfect in tegenstelling tot veel honden waarvan je het inderdaad wel verwacht.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:52

leedvermaak is soms het leukste vermaak he...
Ikzelf het een amerikaanse bulldog van 50 kilo die goed luisterd, heel soms waagt hij een poging maar dan heb ik er ook wel even moeite mee, maar dat is corrigeren en klaar...
dan heb ik er nog een kleintje bijlopen van 3.5 kilo maarja die hou ik wel haha
Kom ook regelmatig iemand tegen met 2 honden en die probeerd ook altijd met een boog om ons heen te lopen want anders zit ie ook helemaal in knoop...erg grappig inderdaad....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:12

hm.. als ik met onze 2 honden samen loop en ze zijn beide aangelijnd loop ik ook met een grote boog om iedereen heen..
alle mensen hier in de buurt hebben nu eenmaal de neiging om vlakachter je, voor je, of naast je te gaan wandelen ..
ja en dan is er bij die 2 van mij geen houden meer aan. ( labradors).
Hun eerste reactie is dat ze willen spelen ( ligt er wel aan welke hond), maar omdat ze aangelijnd zijn en de andere persoon met hond zo net buiten hun bereik blijft gaat t daarna over in blaffen en grommen.
de enige mensen waar ik niet om heen loop zijn de mensen met hond waarvan ik weet dat die van mij er aan mogen snuffelen.
en dat als ze weer beginnen te blaffen dat we gewoon nog even 3 keer voorbij lopen om te oefenen.

ze hebben me trouwens laatst 1 keer echt omver getrokken..vlak voor onze neus zat een kat in de bosjes op 1.5 meter afstand die ik niet had gezien en de honden wel .. tja..daar lag ik dan op mn snuffert Tong uitsteken ..

onze honden KUNNEN wel goed luisteren en netjes volgen en aan een slap lijntje meelopen..maar niet als er dus iemand 2 meter achter je gaat lopen met een hond...grrrr

wij komen ook vaak een vrouw tegen in t park..( ook t type dat niet zou misstaan achter de viskraam) met een ontzettend lompe, dikke, vreselijk onopgevoede hond. dat beest loopt altijd los maar luisterd voor geen meter..
soms ga ik expres gehoorzaamheids oefeningen doen met mijn honden terwijl die vrouw al 10 minuten tevergeefs de naam van die hond aan t krijsen is.. heerlijk om te zien hoe die van mij braaf voor komen , zit,af, volg, enz. en dan met een zelfvoldane blik langs dat mens lopen.
( en vervolgens een kwartier aan de uitgang van t park geergerd staan te wachten omdat dat beest ons nog steeds volgt en anders mee t park uit loopt, en die vrouw krijgt m maar niet te pakken)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 09:48

Citaat:
wij komen ook vaak een vrouw tegen in t park..( ook t type dat niet zou misstaan achter de viskraam) met een ontzettend lompe, dikke, vreselijk onopgevoede hond. dat beest loopt altijd los maar luisterd voor geen meter..
soms ga ik expres gehoorzaamheids oefeningen doen met mijn honden terwijl die vrouw al 10 minuten tevergeefs de naam van die hond aan t krijsen is.. heerlijk om te zien hoe die van mij braaf voor komen , zit,af, volg, enz. en dan met een zelfvoldane blik langs dat mens lopen.
( en vervolgens een kwartier aan de uitgang van t park geergerd staan te wachten omdat dat beest ons nog steeds volgt en anders mee t park uit loopt, en die vrouw krijgt m maar niet te pakken)

Hihi, ja prachtig!!
Ik heb zo idd ook al eens een hond het halve park achter me aan gehad.... tja, niet mijn probleem hoor, vond het wel gezellig Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:48

@ goof..
ik vind t meestal irritant ^^
zo ook 1 keer een hitsige dalmatier reu achter ons aan gehad..die drong zich ontzettend op aan een van mijn honden ( teefje)..
hoe erger die dalmatier zich begon op te dringen hoe harder mijn hond van zich af beet.. ze beet zelf een keer raak, maar dat beest was er niet van onder de indruk en probeerde alleen maar bovenop der te klimmen..
toen kwam ze heel zielig tussen mijn benen in staan van 'help baasje, bescherm me!' ..
en de eigenaar van die dalmatier vond t allemaal maar leuk :S
toen ben ik ook even goed boos geworden op die man.. dat ie zn hond eens bij zich houd!
mijn hond was compleet van slag (als ze al een confrontatie aangaat met een andere hond is zij altijd de dominanste dus dit was even schrikken voor der) en wilde ook zo snel mogelijk t park uit terwijl ik haar er normaal vandaan moet sleuren.
hele terug weg liep ze zo dicht mogelijk tegen mij aan..arm beest..

dat soort mensen kan ik af en toe wel een klap verkopen..grrr

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:50

[hahaha blij dat ik m'n husky's dat heb afgeleerd en er 1 daarvan met een halstertje aan loopt Haha!

die man had ook wel een mooie opmerking Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:53

Heerlijke opmerking van die man Haha! . Zou zelf mijn lachen ook niet in hebben kunnen houden.

Veel mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een hond nemen. Veel rassen zoals een Husky moeten eerst naar de hondenschool voordat ze een beetje manieren zijn aangeleerd. Scheve mond

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:02

Hahaha ik zou me kapot gelachen hebben Vork

Het is niet zo leuk voor die mevrouw, maar ja, dan moet ze ze maar beter opvoeden ROFL

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:07

Citaat:
Veel mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een hond nemen. Veel rassen zoals een Husky moeten eerst naar de hondenschool voordat ze een beetje manieren zijn aangeleerd.

Deze vrouw heeft haar drie husky's zelf nog op een kleine flat zitten ook .... Kan op zich wel als ze zich vaak zat kunnen uitleven, maar ideaal lijkt het me niet ...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:09

ik heb zelf 3 honden (rottweiler,mechelse herder en een kruising van hun twee )en ik erger me eraan dat de honden van andere mensen niet luisteren mijn honden lopen in de bossen los en luisteren meteen als ik roep ze lopen altijd een meter of 2 van mij vandaan en als ik mensen zie of hoor gaan ze meteen vast geen probleem want de mijne luisteren maar negen van de tien keer zie ik die honden van die andere denken heeee!!!!!!! daar is het gezellig daar lopen er 3 joepie spelen en dan luistert er geen een en dan hoor je die mensen roepen en comanderen en ik zeg tegen de hond die aan komt gekeutelt dat hij weg moet gaan op een zware dwingende stem en loop zo toch wel door met mijn honden
en bedank die mensen soms wel eens voor hun goed luisterende hond en dan die omaatjes die zn swabber (hondje Clown )optillen want mijn honden zijn zo groot? en die hondjes maar blaffen

TJA JE HEBT MENSEN HIHIHI Haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:12

Goof schreef:
Citaat:
Veel mensen weten niet waar ze aan beginnen als ze een hond nemen. Veel rassen zoals een Husky moeten eerst naar de hondenschool voordat ze een beetje manieren zijn aangeleerd.

Deze vrouw heeft haar drie husky's zelf nog op een kleine flat zitten ook .... Kan op zich wel als ze zich vaak zat kunnen uitleven, maar ideaal lijkt het me niet ...

mijne zitten ook op een flat, maar wij zijn bijna aan de buurt met een ander huis en zij gaan elke dag 3 kwartier aan de wandel , en vaak zat mee naar me paard waar ze als het rustig op stal is (lees niemand in de binnenbak rijd) vaak genoeg voor 2uur de binnenbak in om te stoeien..

een vriendin belt vaak genoeg op om ze mee te mogen nemen na het bos Lachen zij vind het heerlijk en m;n 4voeters ook Lachen

Overigens geef ik je gelijk qua het wel kunnen op een flat maar voldoende beweging Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 18:17

Ja precies. Ik heb mijn hond ook op een flat en het is ook echt gene probleem, maar ze kan zich wel 3 keer op een dag uitleven buiten. Hebben ze toch echt nodig.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:19

jah en ik vind het heerlijk om te zien Haha!
heb er zelf ook lol van