Hallo,
ik heb het andere topic van nierfalen bij een kat niet helemaal doorgelezen, maar ik heb een specifieke vraag over voer
geschikt voor katten met nierproblemen in BELGIE.
Dus, mijn kat (bijna 16) heeft eerst tandvleesproblemen gehad, deze worden door een maandelijkse spuit goed onder controle gehouden, hij eet nog steeds héél graag. Probleem is dat hij geen grammetje bijkomt (en hij was altijd een lekkere dikzak en nu zo mager...), veel drinkt+veel moet plassen, en vaak overgeeft. De dierenarts vermoedt nierfalen, maar wil eigenlijk geen test uitvoeren om zeker te zijn omdat dit vrij belastend voor hem zou zijn? Ik heb wat symptomen op het internet vergeleken en ben er vrij zeker van dat het nierfalen is.
De dierenarts heeft niks voorgesteld van speciaal dieet, medicatie,... Het is niet dat ik hem koste wat het kost in leven wil houden, maar ik wil toch iéts proberen! Hij wordt nog graag geaaid, springt nog gewoon op een stoel, eet heel graag, spint,... maar ondertussen is hij ook langzaam aan het wegkwijnen...ik probeer hem zoveel mogelijk water op een dag te geven (door z'n nat eten) zodat z'n nieren wat gezuiverd worden ofzo... ik vind het echt vreselijk dat ik niks kan doen, dus daarmee mijn vraag: welk merk of dieetvoer raden jullie aan? Zijn hier medicatie of ondersteunende supplementen voor? Speciaal eten?
Het is nit mijn bedoeling zijn leven oneindig te rekken, maar zolang hij nog behoorlijk is, zou ik hem wel graag de beste verzorging geven... ik kan mijn maatje echt nog niet missen. Iemand veder nog tips of suggesties, do's en don'ts bij een kat met nierproblemen? Bedankt!