Kat 'kokhalst' en 'kotst' slijm.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseGurl13

Kat 'kokhalst' en 'kotst' slijm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 20:15

Hallo,
Wij hebben thuis 2 vrij oude katten, beide zijn het kruisingen. Opzich hebben de katten nooit echt iets gehad, maar onze ene nu wel...

Nu ong. net iets meer dan een week geleden was hij totaal niet levenslustig. Op van dat vlees waar ze anders gék op zijn reageerde die niet meer. Drinken wou die ook niet. De volgende dag ging dat beter maar kokhalsde hij constant. Ook kotste hij lange 'draden' slijm. Mijn vader is met deze kat naar de dierenarts geweest, maar die wist niet wat het was. Hij heeft wel druppen voor in de keel meegekregen omdat de DA dacht dat het misschien een wondje in de keel zou kunnen zijn. Ook spul tegen oormijt, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken.
Langzaam aan kotste hij steeds minder slijm en nu helemaal niet meer. Héél soms nog. Wél kokhalst hij nog constant/vrij vaak. Bijv. als hij eet of drinkt. Hij lijkt ook een beetje te zijn afgevallen, maar dat weet ik niet zeker. Hij was ontzettend dik en dat lijkt nu íéts minder maar dat kan ook zijn dat ik dat wíl zien. Clown
Wassen doet hij ook niet meer, alleen zijn poten en kop. De rest van zijn lichaam niet, terwijl hij anders een heel schoon beest was. Je voelt het ook duidelijk aan zijn vacht, die is veel vetter geworden. Hij 'draaidt' als het ware zijn hoofd niet meer helemaal.

Als het maandag nog niet over is gaan mijn ouders er waarschijnlijk weer mee naar de DA. Maar ik was toch ook wel benieuwd of er hier op bokt mensen zijn die een kat hebben gehad met hetzelfde probleem en er achter zijn gekomen wat het was.

Alvast bedankt voor je reactie. Lachen

Knavia

Re: Kat 'kokhalst' en 'kotst' slijm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:57

Misschien heeft ie een grasspriet of iets anders klem zitten in de keel, dank kán je precies dit beeld krijgen. Dan moeten ze met een roesje in de keel kijken of ze wat kunnen vinden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:16

Of een haarbal die er maar niet uit wil? Heeft een van die van mij ook wel eens, ook met kokhalzen en slijm enzo... het lijkt er sowieso erg op dat er wat in z'n keel zit, omdat je kat al wat ouder is zou ik er idd maar weer even mee naar de DA gaan.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:36

ik moet eigenlijk meteen aan de klieren denken
misschien ontstoken , opgezet of zoiets
heeft de DA daar naar gekeken ?

en het gebit is dat ook nagekeken ?
teveel tandsteen of ontstoken kiezen
daar hebben oude katten ook vaak last van en wassen eten hebben ze dan ook niet zo'n zin aan want het hele mondje doet dan pijn
eten ze wel dan kunnen ze het niet goed kauwen en wil het er nog wel vaak uitkomen
ook willen ze dan wel gaan slijmen omdat ze teveel speeksel hebben

succes bij de da ik hoop dat het niet ernstig is

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 02:58

Heb zelf 6 katten, en weet uit ervaring dat dit veel oorzaken kan hebben ernstige en minder ernstige. Ik raad het daarom aan om zeker nog een keer naar de dierenarts te gaan. Let vooral goed op zeg maar de flanken, als die gaan invallen is dat meestal niet zo´n goed teken! Succes..

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:54

dit doet onze kat ook, deze heeft nierfalen waardoor ze zich misselijk voelt en gaat kokhalzen. Zou ook de dierenarts nog maar eens bezoeken.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:59

Mijn katten (+10 dus ook al aardig op leeftijd) hebben hier ook wel eens last van en het blijkt gelukkig altijd een vrij onschuldige haarbal te zijn die dwars zit. Als dat er eenmaal uit is (ziet er trouwens ontzetten smerig uit, dikke, slijmerige worm van kluwen haar), houdt het kotsen vanzelf op. Ik merk alleen bij mijn poezen niet dat hun eetlust verminderd en ook zijn ze verder nog heel levendig. Misschien toch nog maar even met poes naar de DA. Gewoon om er zeker van te zijn dat het niets iets ernstigs is...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:39

Pytje schreef:
dit doet onze kat ook, deze heeft nierfalen waardoor ze zich misselijk voelt en gaat kokhalzen. Zou ook de dierenarts nog maar eens bezoeken.

Dit heeft de mijne ook. Daardoor eet ze niet meer en raakt haar maag helemaal van slag. Ook is ze dan lusteloos. Het komt vaak van te weinig drinken waardoor ze te weinig afvalstoffen afvoert.
Mijn dierenarts geeft dan een onderhuids infuus (100cc vocht) en een anti-braakinjectie. Dan gaat het meestal weer goed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 18:10

heel rap naar andere DA gaan en proberen erachter tekomen wat het is, katten kunnen niet zo lang zonder eten en het is zeker niet goed als ze te snel afvallen, dan gaat hun lever eraan! Dan vervet de lever te snel en overleeft je poezel het niet!