Wij hebben thuis 2 vrij oude katten, beide zijn het kruisingen. Opzich hebben de katten nooit echt iets gehad, maar onze ene nu wel...
Nu ong. net iets meer dan een week geleden was hij totaal niet levenslustig. Op van dat vlees waar ze anders gék op zijn reageerde die niet meer. Drinken wou die ook niet. De volgende dag ging dat beter maar kokhalsde hij constant. Ook kotste hij lange 'draden' slijm. Mijn vader is met deze kat naar de dierenarts geweest, maar die wist niet wat het was. Hij heeft wel druppen voor in de keel meegekregen omdat de DA dacht dat het misschien een wondje in de keel zou kunnen zijn. Ook spul tegen oormijt, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken.
Langzaam aan kotste hij steeds minder slijm en nu helemaal niet meer. Héél soms nog. Wél kokhalst hij nog constant/vrij vaak. Bijv. als hij eet of drinkt. Hij lijkt ook een beetje te zijn afgevallen, maar dat weet ik niet zeker. Hij was ontzettend dik en dat lijkt nu íéts minder maar dat kan ook zijn dat ik dat wíl zien.

Wassen doet hij ook niet meer, alleen zijn poten en kop. De rest van zijn lichaam niet, terwijl hij anders een heel schoon beest was. Je voelt het ook duidelijk aan zijn vacht, die is veel vetter geworden. Hij 'draaidt' als het ware zijn hoofd niet meer helemaal.
Als het maandag nog niet over is gaan mijn ouders er waarschijnlijk weer mee naar de DA. Maar ik was toch ook wel benieuwd of er hier op bokt mensen zijn die een kat hebben gehad met hetzelfde probleem en er achter zijn gekomen wat het was.
Alvast bedankt voor je reactie.