Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pytje schreef:De laatste week is onze kat (15jaar) erg mager geworden, na een bezoek aan de dierenarts en een bloedonderzoek bleek dat haar nieren niet meer (goed) werken. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en weten wat er eventueel aan gedaan kan worden? Een dieet hebben we gehoord, maar ze krijgt al haar hele leven een dieet voor katten met blaasgruis. (dat heeft de andere kat, en anders at die het niet-blaasgruisdieet eten op).
nightlover schreef:Heb zelf een kat met suiker en slechtwerkende nieren .
Ze word dit jaar 13 en gaat ook behoorlijk invallen aan de achterkant .
En af en toe heeft ze de neiging te gaan "huilen " als ze van de kattebak komt !
nightlover schreef:Pytje schreef:De laatste week is onze kat (15jaar) erg mager geworden, na een bezoek aan de dierenarts en een bloedonderzoek bleek dat haar nieren niet meer (goed) werken. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en weten wat er eventueel aan gedaan kan worden? Een dieet hebben we gehoord, maar ze krijgt al haar hele leven een dieet voor katten met blaasgruis. (dat heeft de andere kat, en anders at die het niet-blaasgruisdieet eten op).
Waarom een kat zonder blaasgruis zijn hele leven op een blaasgruisdieet zetten ???
Als ik geen suikerziekte heb ga ik me toch ook niet volspuiten met insuline ?
nightlover schreef:Pytje schreef:De laatste week is onze kat (15jaar) erg mager geworden, na een bezoek aan de dierenarts en een bloedonderzoek bleek dat haar nieren niet meer (goed) werken. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en weten wat er eventueel aan gedaan kan worden? Een dieet hebben we gehoord, maar ze krijgt al haar hele leven een dieet voor katten met blaasgruis. (dat heeft de andere kat, en anders at die het niet-blaasgruisdieet eten op).
Waarom een kat zonder blaasgruis zijn hele leven op een blaasgruisdieet zetten ???
Als ik geen suikerziekte heb ga ik me toch ook niet volspuiten met insuline ?
Verder lees ik even mee !
Heb zelf een kat met suiker en slechtwerkende nieren .
Ze word dit jaar 13 en gaat ook behoorlijk invallen aan de achterkant .
En af en toe heeft ze de neiging te gaan "huilen " als ze van de kattebak komt !
maaikedd schreef:Huilen van een kat die van de bak komt duidt niet alleen op nierfalen, maar op een blaasonsteking die daar door onstaat. Heb hier hellaas zeer veel ervaring mee, mijn kat heeft ruim 15 jaar met nierfalen rond gelopen. Ze heeft hellaas de 24 net niet mogen halen. Dus bij vragen staat mijn PM open. Mijn kat heeft niet altijd speciaal voer gehad, maar hebben op advies van de DA goed opgelet op de zoutwaardes die in het voer zaten van wat wij kochten en wisselde dit met speciaal nierdieet voer wat wij gewoon bij Ranzijn kochten.
Mist schreef:Nierfalen heb je in verschillende gradaties, ik heb 2 katten met nierfalen, de een heeft ook medicijnen (enacard- maar meer bekend is het medicijn Fortekor). De medicijnen verhogen de bloeddruk waardoor de nieren beter doorbloed worden.
.
Mystica schreef:Ik ben dan ook erg benieuwd naar het advies van de DA? Ik neem niet aan dat hij de diagnose heeft gesteld en vervolgens geen behandeling heeft gestart/voorgesteld?
noortjeput schreef:Mist schreef:Nierfalen heb je in verschillende gradaties, ik heb 2 katten met nierfalen, de een heeft ook medicijnen (enacard- maar meer bekend is het medicijn Fortekor). De medicijnen verhogen de bloeddruk waardoor de nieren beter doorbloed worden.
.
Net andersom dus , Fortekor en enacard verlagen heeeel minimaal de bloeddruk en zorgen ervoor dat de nieren en het hart beter doorbloed worden en daardoor effectiever kan pompen.
Een uitkomst voor zowel een blaas als nierpatient is bijv. een kattenfontein, waardoor ze meer gaan drinken !
Chubby schreef:Mystica schreef:Ik ben dan ook erg benieuwd naar het advies van de DA? Ik neem niet aan dat hij de diagnose heeft gesteld en vervolgens geen behandeling heeft gestart/voorgesteld?
Een brokdieet, waar de dierenarts zo'n 30% marge op maakt
Chubby schreef:Mystica schreef:Ik ben dan ook erg benieuwd naar het advies van de DA? Ik neem niet aan dat hij de diagnose heeft gesteld en vervolgens geen behandeling heeft gestart/voorgesteld?
Een brokdieet, waar de dierenarts zo'n 30% marge op maakt