word gek van de krolsigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xWhitneyx

word gek van de krolsigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 13:43

Wij hebben thuis een poesje van ong 8 maanden
Ze is 3 weken terug voor het eerst krols geworden.
Mijn moeder heeft toen de dierenarts gebeld voor een afspraak , maar die vertelde dat eerst de krolsigheid over moet zijn omdat het anders teveel risico is om te laten steriliseren.
nu was ze 3 a 4 dagen niet meer krols , dus mn moeder wilde de dierenarts bellen voor een afspraak blijkt ze nu dus weer krols te zijn ze is nu al bijna 2 weken krols en ze mauwt niet gewoon , nee ze krijst het lijkt wel een kater bij elk geluidje die ze hoort zet ze eht op een schreeuwen en gaat ze kruipen .
Word een beetje gek van dat geschreeuw van dr ..
Hoelang duurt zoiets en wat kan je er aan doen ????

renate85

Re: word gek van de krolsigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:33

Onze kat van ongeveer 6 maanden heeft er ook last van gehad, alleen was dit maar 1 dag Verward
Wist eerst niet zeker of dat het was, maar kruipen, kont omhoog als je haar aanhaald, piepen/kreunen.Dus dat zijn wel de tekenen.
Ze is normaal een beetje bang voor vreemden, dit was pcies op de dag van mijn vriend zijn verjaardag maar ze heeft zich niks aangetrokken van de mensen, ze was alleen maar aan het slijmen hihi Vork
Wij moeten ook nog steeds aan afspraak maken voor haar. maar ze wil toch niet naar buiten, dus kleintjes krijgen we gelukkig niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:52

het is dé tijd van het jaar om eens lekker krols te worden, kan zomaar een hele tijd duren. Sommige katten lijkt het wel of ze heel lang krols blijft. Als het langer aanhoudt zou ik toch maar weer je DA vragen of ze niet toch geholpen kan worden, of dat je misschien even een onderbreking kan doen door de poezenpil te gaan geven. Ook niet echt de beste oplossing maar hier wordt je ook gek van.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:54

De poezenpil is een goede oplossing. Als je toch van plan bent haar te steriliseren is dit een goed middel. Als je de poezenpil te vaak gebruikt is dit niet goed voor de baarmoeder.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:54

Ik zou maar eens een nieuwe (modernere) dierenarts zoeken.

Castreren tijdens krolsheid kan best. Het is minder ideaal ivm doorbloeding van de organen, maar het kán wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:55

nee geen poezenpil doen hoor, bijna alle poezen krijgen daar namelijk melkkliertumoren van.
de mijne hebben het vroeger ook gehad en allemaal tumoren er van gekregen.

oordopjes indoen en wachten tot poes niet meer krols is is de enige oplossing denk ik?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:57

Pfft, ik word er ook altijd gestoord van.
Binnenkort gaat onze poes lekker onder het mes, zijn we er vanaf.
Als ik jou was zo ik maar oordopjes in doen, en wachten tot het over is.
De rest van haar poezenleven heb je er geen last meer van, haha Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:59

nou, mijn kat is dus gesteriliseerd tijdens krolsheid, maar dat beest is nu , 6 jaar later nog steeds geil...

elke keer als je dr aait gaat die kont omhoog, echt nog steeds krols gedrag, mindere mate dan een echte krolse kat, maar wel vervelend hoor

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:59

Een van onze poezen was ook krols geworden, maar de afspraak stond al ruim een week. Onze dierenarts zei dat dat geen probleem was. Vandaag zijn onze 2 dames en 2 heren geholpen. En het is allemaal heel erg goed gegaan. Dus nog even en dan kunnen ze lekker buiten het veld in.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:01

Lynn_Nikita schreef:
nou, mijn kat is dus gesteriliseerd tijdens krolsheid, maar dat beest is nu , 6 jaar later nog steeds geil...

elke keer als je dr aait gaat die kont omhoog, echt nog steeds krols gedrag, mindere mate dan een echte krolse kat, maar wel vervelend hoor

Dat doet een van mijn poezen ook. De andere niet. Volgens mij is dat gewoon iets van het beestje en heeft dat verder niet zoveel met krolsheid te maken. Die van mij is niet tijdens haar krolsheid gecastreerd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:36

voordat ze gecastreerd werd deed ze dat niet zo, dus ik vermoed dat het komt omdat ze nog beetje krols was toen ze gecastreerd werd
maar hou je kat goe din de gaten ts, ze ontsnappen zo....
zo ben ik ook ineens "oma" van kittens geworden, even niet opletten en hoppa, weg poes

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:39

Yep, ontsnappen zijn ze heel goed in.
En helaas is het bij een kat áltijd raak als ze krols zijn...
Dus goed opletten Knipoog

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 20:45

thnx voor jullie berichtjes meningen verschillen nogal Haha!
het is idd niet aan te horenze lijkt wel een tijger met die brullen van dr en dat aanhankelijke gerij van dr tegen je benen bah... het lijkt ook net of ze gaat sproeien....

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:41

Citaat:
En helaas is het bij een kat áltijd raak als ze krols zijn

Dat is niet waar. De ovulatie wordt bij katten geinduceerd door een dekking, maar ze hoeven niet altijd bevrucht te zijn. Als ze dat niet zijn worden ze schinzwanger. Het risico is natuurlijk wel groot.

Steriliseren tijdens krolsheid geeft een groter risico ivm de doorbloeding van de baarmoeder. Het kan overigens wel.

Een kat die jaren na sterilisatie nog steeds echt krols wordt (dus met tussenpozen) kan restjes ovariumweefsel hebben. Het kan zijn dat niet alles is weg gehaald, maar er zijn ook katten die ergens in de buik een stukje "misplaatst" ovariumweefsel hebben. Als de kat altijd dergelijk gedrag vertoont is het niet zozeer krolsheid als wel gedrag dat bij het katje hoort.

Poezenpil geeft groter risico op melkkliertumoren en goedaardige vergroting van de melkklieren. Het is geen fijn middel maar in "noodgevallen" wel een oplossing. Je moet wel heeeeel zeker weten dat je kat nog niet gedekt is, het geven van de poezenpil als het dier drachtig is, is vragen om een heleboel ellende.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:04

Ellebel schreef:
Citaat:
En helaas is het bij een kat áltijd raak als ze krols zijn

Dat is niet waar. De ovulatie wordt bij katten geinduceerd door een dekking, maar ze hoeven niet altijd bevrucht te zijn. Als ze dat niet zijn worden ze schinzwanger. Het risico is natuurlijk wel groot.

Steriliseren tijdens krolsheid geeft een groter risico ivm de doorbloeding van de baarmoeder. Het kan overigens wel.

Een kat die jaren na sterilisatie nog steeds echt krols wordt (dus met tussenpozen) kan restjes ovariumweefsel hebben. Het kan zijn dat niet alles is weg gehaald, maar er zijn ook katten die ergens in de buik een stukje "misplaatst" ovariumweefsel hebben. Als de kat altijd dergelijk gedrag vertoont is het niet zozeer krolsheid als wel gedrag dat bij het katje hoort.

Poezenpil geeft groter risico op melkkliertumoren en goedaardige vergroting van de melkklieren. Het is geen fijn middel maar in "noodgevallen" wel een oplossing. Je moet wel heeeeel zeker weten dat je kat nog niet gedekt is, het geven van de poezenpil als het dier drachtig is, is vragen om een heleboel ellende.

Helemaal eens met dit stukje.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:22

Kan je een poezenpil niet tijdelijk gebruiken zodat de krolsigheid stopt en dat we haar dan kunnen laten steriliseren??

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:39

Dat is een mogelijkheid.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:47

xWhitneyx schreef:
Kan je een poezenpil niet tijdelijk gebruiken zodat de krolsigheid stopt en dat we haar dan kunnen laten steriliseren??

Ja dat had ik ook al eerder gezegd Bloos Als je het tijdelijk gebruikt is het echt niet zo schadelijk. Bloos

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 13:23

Ik heb mijn kat tijdelijk (half jaar) aan de pil, omdat ze nog te jong is om te steriliseren. Kan een half jaar aan de pil al schadelijk zijn?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:01

al een half jaar aan de pil?? jouw poes had allang geholpen kunnen zijn Anouska2, ze is zeker al oud genoeg om te laten helpen hoor. Soms worden ze met 12 weken al geholpen zonder daar schade aan te ondervinden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:04

Onze poes hebben we in het verleden ook een tijdje aan de poezenpil gezet en ja ze had tumoren bij haar tepels, maar die begon ze misschien een half jaartje voor haar dood echt aan te maken.

We hebben haar 31 januari moeten laten inslapen, maar bejaard in de leeftijd van bijna 17.
Laatst bijgewerkt door Lous op 18-02-08 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:07

Die van mij kreeg dus ook melkkliertumoren na 2 maanden gebruik. Ik raak die rommel nooit meer aan. Die arme poes heeft zo veel pijn gehad. Nagelbijten / GniffelenIk heb nu ook 2 kittens, vrouwtjes en op diti moment zijn ze weer beide krols. Bij de ene duurt het een paar dagen. Bij de andere een week. Dan is ze 2 dagen niet krols en dan begint het weer. Nagelbijten / Gniffelen

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 21:20

Krolsigheid is vanaf vandaag over:D
Althans daar lijkt het op ze speelt weer gewoon , geen gebrul en gekrijs , alleen er loopt buiten wel ergens een kater te loeien en als ze die hoort zie haar gewoon denken en mauwt ze wel terug maar dr dansjes met dr kontje laat ze wel:D morgen Dierenarts maar bellen?
Of is dat te snel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:45

Die van mij is nou al weken krols met tussenpozen van een paar dagen, dus die sterilisatie die nodig is komt er niet van, ze is het zo heftig dat we het maar even moeten afwachten. Ik ben bijna zover dat ik r naar buiten schop om een lekker mannetje te versieren. Bijna.