HELP!! hamster gewond!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

HELP!! hamster gewond!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:12

Help! Mijn hamster, kiko, heeft zon huisje dat je op moet hangen. En hij heeft lang haar, en heeft twee hele grote knopen in zijn haar. (die zou ik samen met een vriendin weghalen, ik durf dat niet alleen).

Nu is hij net met een knoop, achter een ophangstukje van dat huisje blijven hangen. helemaal piepen en gek doen. Nu heeft hij dus wondjes. hij heeft vanaf de knoop een stukje huid weggetrokken.

Wat moet ik nu doen?

Hij heeft er verder naar mijn idee, neit echt last van. Is even vrolijk en oplettend als altijd, eet nog lekker uit zijn voerbakje drinkt goed enz. Oogjes zijn ook mooi helder.

Wat moet ik nu doen? Ik ben namelijk bang voor infecties, e.d.

XxSultanxX

Re: HELP!! hamster gewond!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:13

je kan bij de dierenarts een zalfje er voor halen
en je kan het schoon maken met gekookt water suc 6

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:13

Maak het even schoon met een watje + water en klaar! Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:14

Gekookt water uiteraard wel eerst laten afkoelen Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:18

Dus een dierenartsbezoek is neit perce nodig?
En hoe vaak moet ik de wondjes dan schoonmaken?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:20

Als de wondjes niet groot zijn kun je het idd het beste even schoonmaken. Dat zou ik niet alleen vandaag doen maar ook morgen, net zo lang totdat het niet meer open is (dus niet steeds het korstje wegboenen). Eventueel kun je een klein beetje biotex (groen!!) in het lauwe water doen, zodat het extra schoon wordt.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:21

Dierenartsbezoek is niet perzee nodig nee! Gewoon goed schoon maken met gekookt water, goed laten afkoelen wel eerst enzo. Of anders een beetje Biotex. Verder totdat er een korstje opzit!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:21

Meestal gaan hamsters dood aan stress van het heen en weer naar de dieren arts Nagelbijten / Gniffelen
Idd even schoon maken met gekookt water.
En natuurlijk de knopen weg knippen Knipoog

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:24

Beetje Betadinezalf er op, is het zo over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:57

heb het net aan mijn pap laten zien (half uurtje terug) Hij vertrouwde het niet helemaal, dus we zijn even naar de dierenarts geweest (was ik wel blij mee, want wil niet dat hem iets overkomt Lachen ).
Dierenarts vond het goed dat we langskwamen, want hij vertrouwde het ook niet (was toch wel een vleeswond). Hij heeft het geniet, en een zalfje meegegeven. Dat moet er twee keer per dag op. Verder de kooi goed schoonhouden, en eind volgende week terug, als het wondje dicht is. Dan haald hij het nietje eruit, en haalf hij de knopen van zijn vacht eraf (durfde hij nu niet te doen).

Kiko vond het raar ruiken daar, maar voor de rest gewoon vrolijk, om zich heen kijkend, heeft niet gebeten of wat dan ook. Dierenarts vond hem een super lieve hamster, en hij had eigenlijk van te voren wel kapotte vingers verwacht ( Huilen van het lachen ).

Ben wel blij dat ik toch even ben geweest, zat er echt mee in mijn maag.

Bedankt iedereen voor het meedenken Haha! Kusje
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-08 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:58

Heb natuurlijk ook het huisje, waarachter hij bleef hangen, méteen uit de kooi gehaald! Wil dit niet nog een keer meemaken Nagelbijten / Gniffelen Dat gekrijs van dat beesie Ach gut

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:01

Nou sterkte met je beestje! Ik heb ooit een hamster gehad die met haar achterpootje achter de tralies was blijven hangen, toen is het pootje door de DA geamputeerd. Ze liep nog als een trein daarna, maar die kooi ging mooi de deur uit!
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 14-02-08 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:04

Inderdaad heb ook meteen het hokje eruit gedaan (heeft nog een hokje, en wieltje en tunneltje en spul, dus genoeg te doen).

Agosh.. klinkt wel heel sneu een hamster met drie pootjes Ach gut Goed dat hij er zo goed mee om kon gaan!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:50

Dan was het een ernstiger wond dan wij dachten adhv wat je schreef! Gelukkig dat het nu goed gaat met 'm en wens hem beterschap Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:57

Bedankt Haha! Hij zit nu kalm in zijn huisje, hij was nog aan het rommelen tot tien minuten geleden. Hij heeft er naar mijn idee geen last van.
Hoop echt dat het niet gaat ontsteken Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:46

Goed van je dat je naar de dierenarts bent gegaan. Met zulke dingen is dat gewoon beter als om advies op een forum te vragen. Je kan aan de hand van een tekst niet inschatten of iets ernstig is of niet. Zoals in jou geval.
beterschap voor je Hamster,