Deeltijdhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Deeltijdhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 10:20

Citaat:
Deeltijdhond nieuwste gadget Amerikanen
Uitgegeven: 14 februari 2008 06:33
Laatst gewijzigd: 14 februari 2008 06:34

WASHINGTON - Een Amerikaans bedrijf heeft een oplossing voor dierminnende Amerikanen met weinig tijd: een hond in deeltijd.

Voor vijftig dollar (34 euro) per maand en een jaarlijkse contributie van honderd dollar (64 euro) kunnen de parttime-eigenaren spelen met de zogeheten timesharedog en hem daarna weer inleveren bij het bedrijf FlexPetz.

De meeste dieren zijn honden die dringend op zoek waren naar een nieuw baasje, aldus het bedrijf. Om de hond te mogen lenen, moeten de nieuwe eigenaren eerst een cursus volgen, voor zichzelf welteverstaan.

Bron: Nu.nl

En wat vinden jullie daar nu van?

Ik vind het eerlijk gezegd een prima oplossing voor asielhonden en fultime werkende mensen die toch een huisdier willen, maar niet nemen omdat ze zoveel werken. Op deze manier worden beide partijen tegemoet gezien. Anderszijds moet je een hond natuurlijk niet zien als een ding...

ponyparadijs

Re: Deeltijdhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:25

Ja maar wat als er een goed huisadres voor de hond gevonden is? Huur je altijd dezelfde hond? Want dan weerhoudt je die hond er ook van dat ie wel een leuk baasje krijgt.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:27

Ik vind het op zich wel goed omdat die honden in een asiel toch nooit heel veel aandacht krijgen en zo weer wat meer. Ook vind ik het wel goed dat ze eerst een cursus moeten volgen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:28

Ik denk dat het lang niet voor alle honden een goede oplossing is

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:17

Opzich een leuk idee.
Vind het zeker verstandig dat ze eerst een cursus moeten doen.
Kan me er alleen niet zoveel bij voorstellen eigelijk Clown

Zijn deze honden dan nog steeds beschikbaar voor mensen die een (fulltime Clown) hond willen? Of worden deze honden de rest van hun leven als tijdelijke bruikleen producten gebruikt?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 13:09

Ik zelf hoop dat het er op neer komt dat je telkens dezelfde hond huurt en dat je uiteindelijk ook de mogelijkheid hebt om de hond te kopen. Dat zou natuurlijk ideaal zijn!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:46

Aan de ene kant is het wel leuk voor de mensen, maar voor de honden lijkt het me allerminst prettig om zo iedere keer weer te wisselen...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:58

LiNdA1986 schreef:
Aan de ene kant is het wel leuk voor de mensen, maar voor de honden lijkt het me allerminst prettig om zo iedere keer weer te wisselen...

Dat gebeurt in het dagelijks leven ook.
Gezin gaat werken/school, hond gaat naar een hondenopvang/uitlaatservice e.d. of zit zelfs de hele dag thuis....
En wat denk je van mensen die een hond kopen waarmee het niet goed gaat en dus de hond maar naar het asiel brengen en een nieuwe nemen.

Ik vind deze oplossing wel goed. Mits het neit elke keer een andere hond is trouwens, maar neem aan dat het gezin telkens dezelfde hond krijgt?

Het zal vast niet met elke hond werken en er zal vast niet altijd een klik zijn, maar zulke dingen heb je net zo goed kans op wanneer je een hond koopt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:09

Nathalie schreef:
LiNdA1986 schreef:

Dat gebeurt in het dagelijks leven ook.
Gezin gaat werken/school, hond gaat naar een hondenopvang/uitlaatservice e.d. of zit zelfs de hele dag thuis....
En wat denk je van mensen die een hond kopen waarmee het niet goed gaat en dus de hond maar naar het asiel brengen en een nieuwe nemen.

Ik vind deze oplossing wel goed. Mits het neit elke keer een andere hond is trouwens, maar neem aan dat het gezin telkens dezelfde hond krijgt?

Het zal vast niet met elke hond werken en er zal vast niet altijd een klik zijn, maar zulke dingen heb je net zo goed kans op wanneer je een hond koopt.

Ik vind het nogal een verschil of een hond een vast gezin heeft en af en toe door een hondenuitlaat wordt uitgelaten, of dat een hond 'standaard' telkens van gezin wisselt.

En dat een hond in het asiel terecht komt: daar ga je natuurlijk niet van uit. Het gebeurd wel, maar wie schaft er nu een hond aan met de gedachte 'die dumpen we volgend jaar in een asiel'.

Terwijl in het deeltijdhondverhaal dit wel de insteek is. (nouja, niet naar asiel, maar wel telkens andere mensen).

Nee, het lijkt me voor de hond verre van ideaal.

Wat me wel okee lijkt aan het verhaal is dat deze honden wellicht meer kans hebben op een vaste baas op deze manier.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:57

iK vind een prima idee. Maar voor de honden is het wel prettiger om steeds naar hetzelfde (tijdelijke) baasje te gaan.

Ik denk dat het ook mogelijk is om een hond te kopen, dus niet alleen huren. Maar ik hoop dat het bedrijf wel controleert dat een toekomstige baas wel voldoende tijd heeft voor hem en niet alleen op een bepaalde dagen als hem het uitkomt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 20:46

Maanling, daarom schreef ik ook dat ik er wel van uit ga dat de hond naar hetzelfde gezin gaat en niet telkens wisselt.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:23

mijn ouders hebben ook een deeltijdhond, namelijk die van mij Haha!

ik breng haar iedere dag, dat ik moet werken haar naar mijn ouders zodat ze niet alleen thuis hoeft te zitten en lekker optijd uitgelaten wordt. Bij mijn ouders zit ze ook samen met de hond van mijn ouders.

Dit doen we nu al ruim 1,5 jaar en ze staat altijd vrolijk bij de deur om mee te gaan, springt zonder moeite in de auto. En het ziet eruit dat ze het echt wel leuk vind.
Het scheel dat ze eerst nog een tijd bij mijn ouders (met mij en mijn vriend) in huis heeft gezeten, het is dus beide thuis voor haar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:12

Nathalie schreef:

maar gaat wel elke keer naar hetzelfde huis of de zelfde hondenopvang.

Vind het idee leuk, maar een hond is een territorium dier, als je een dier zo intensief elke keer aan een andere baas moet geven en elke keer naar een ander huis, andere omgeving... sorry hoor, maar die beesten worden knettergek!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:13

ponyparadijs schreef:
Ja maar wat als er een goed huisadres voor de hond gevonden is? Huur je altijd dezelfde hond? Want dan weerhoudt je die hond er ook van dat ie wel een leuk baasje krijgt.

zelfde vragen kwamen ook bij mij op ja...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:49

[NM] > [BB]