konijn slecht geaccepteerd na bezoek da

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

konijn slecht geaccepteerd na bezoek da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 23:39

dennis is afgelopen vrijdag enkele uren bij de dierenarts geweest voor onderzoek. hij is in totaal zo'n 4 uur weggeweest. sinds dit bezoek wordt hij slecht geaccepteerd door pip en droop. Vooral droop zit hem flink achterna en gromt ook. zij en pip beheersen nu de ren en dennis mag alleen maar boven in het hok zitten. ook wordt hij bij zijn eten weggejaagd, normaal eten ze met zijn drietjes van 1 bord. als hij niet weggejaagd wordt, neemt hij na iedere hap zelf de benen.
wie weet hoe dit komt en wat we er aan kunnen doen?

zou er ook sprake van jalouzie kunnen zijn? dennis krijgt namelijk 2x per dag binnen een stukje brood met daarop zijn medicijnen. de andere 2 blijven dan gewoon buiten en eten lekker groen of wat granen. dennis houdt wel van oppakken en knuffelen, de andere 2 moeten er niets van hebben en die laten we dan ook met rust.

Karin

Re: konijn slecht geaccepteerd na bezoek da

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:47

Ik gok dat er een klinisch luchtje aan Dennis hangt. Bij katten of honden merk je ook wel eens dat ze elkaar minder goed accepteren als een van hun 'huisgenoten' bij de DA is geweest. Gaat vanzelf wel weer over, dat luchtje moet eraf 'slijten'.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 06:33

Ik heb dat ook gehad, vita is in totaal 2 dagen in de kliniek geweest en daarna heeft ze nog een week binnen moeten zitten.
Ik heb haar nu weer buiten zitten bij de andere 2 en dat ging er in het begin ook niet echt vriendelijk aan toe, de haren vlogen
in de ronte, gesnark en gegrom.
Maar nu na een halve dag gaat het alweer een stuk beter, het is gewoon even afwachten komt vanzelf weer goed.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:37

Ik denk dat het inderdaad aan het luchtje ligt. Daar werd ik ook voor gewaarschuwd toen ik mijn ene cavia die naar de DA was geweest weer bij de ander wou zetten.

Denk dat je gewoon moet afwachten.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:08

Probeer ze alle drie hetzelfde te laten ruiken Lachen Vooral onder de kin en op de kont. Ik heb een soort spray die ik daarvoor gebruik. Even op neutraal terrein bij elkaar zetten en dan weer terug de kooi in..Bij mijj werkte het!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:45

dat is precies de reden waarom mijn konijnen altijd in duo naar de DA gaan...
Als de ene moet blijven vraag ik altijd vriendelijk of ze de andere ook even daar willen houden desnoods in het reismandje maar dat ze wel hetzelfde ruiken. Is nu 2x voorgekomen en is prima gegaan... DA vond het geen probleem omdat beide konijnen dan ook beter handtam zijn met z`n tweetjes ze hangen echt aan elkaar...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 12:22

inmiddels gaat het weer goed en liggen ze weer gedrieen op elkaar gestapeld als ze een tukkie doen.
volgende x ook de anderen maar meenemen inderdaad....

karin, welk lichtje bedoel je?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:45

Fijn dat ze weer kunnen opschieten met mekaar Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:52

geen lichtje natuurlijk, maar welke spray (luchtje). ....

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:44

Sorry, lees dit nu pas.. Moet even zoeken wat het is want heb het ooit een keer gekregen en gebruik het alleen als ik dieren moet koppelen. O, het heet knaagdieren deo Knipoog Hahah! Nooit geweten.. Goed om te lezen dat het weer goed gaat!