5ling lammetjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

5ling lammetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:59

weet niet of het hier hoort..

maar vandaag 13-5 is er op mijn stage een schaap bevallen van een 5 ling Haha! helaas was er 1tje al overleden toen die geboren werd.. de andere 4 leven nog Haha! 1 lammetje hebben we appart gezet omdat 4 toch aardig veel is voor een schaap.. omdat ze maar 2 tepels hebben.. er is nog eentje bevallen van 2 lammetjes alleen vrat die de pootjes aan van de lammetjes.. dus die ook maar appart en bij de andere lammetje van de 5 in gedaan Haha!

er zijn dus 5 geboren van 1 schaap Haha! vind het best leuk omdat dit de eerste keer is dat die man eeen schaap had die van 5 lammetjes was bevallen Haha! en omdat dit ook nog niet vaak voor komt Haha! ben ik toch wel blij dat ik erbij was Haha!

Sisco4life

Re: 5ling lammetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:00

Allemachtig Bloos

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:00

leuk maar wel erg veel.. Knipoog

wij hebben dacht ik 2 of 3 keer 4 gehad maar dat is een stuk minder bijzonder

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:01

stoer ! wat leuk zeg Haha! heb je toevallig ook een foto ?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 22:04

nee helaas niet.. wou hem wel maken maar omdat de laatste die geboren werd er bij weg is gegaan en de 1e is overleden vond ik het een beetje raar om de dode lammetje er bij te doen.. zal wel foto maken van de moeder en de lammetjes maar dan word het wel appart Tong uitsteken en maar 4 Tong uitsteken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:36

dit is héél slecht voor je schaap, ben benieuwd hoelang ze overleven + dat ze héél vroeg geboren zijn.
Wij krijgen vrijdag op stal ook de eerste. maar 5 is echt dodelijk slecht..

ennuh bel de krant maar op, dit is nog nooit voorgekomen Knipoog

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:48

Ik heb het wel vaker gehoord. Zelf nooit gezien, wel een vierling allemaal levend Lachen
gefeliciteerd Lachen

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:50

Wij hadden 2jaar geleden een 5ling geiten ook erg bijzonder, stond ook in de krant. Leuk leuk Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 14:21

Jolliegirl schreef:
dit is héél slecht voor je schaap, ben benieuwd hoelang ze overleven + dat ze héél vroeg geboren zijn.
Wij krijgen vrijdag op stal ook de eerste. maar 5 is echt dodelijk slecht..

ennuh bel de krant maar op, dit is nog nooit voorgekomen Knipoog

naja ze zijn niet te vroeg geboren hoor.. gewoon normaal op tijd Tong uitsteken.. tja aan de ene kant vind ik het wel erg leuk.. en wil de krant ook wel bellen maar ja vind het ook nog wel weer wat 'overdreven' haha drengt volgens mij niet echt tot me door dat het erg veel is haha

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 15:17

salsaentango schreef:

maar vandaag 13-5 is er op mijn stage een schaap bevallen van een 5 ling Haha! helaas was er 1tje al overleden toen die geboren werd.. de andere 4 leven nog Haha! 1 lammetje hebben we appart gezet omdat 4 toch aardig veel is voor een schaap.. omdat ze maar 2 tepels hebben.. er is nog eentje bevallen van 2 lammetjes alleen vrat die de pootjes aan van de lammetjes.. dus die ook maar appart en bij de andere lammetje van de 5 in gedaan Haha!

er zijn dus 5 geboren van 1 schaap Haha! vind het best leuk omdat dit de eerste keer is dat die man eeen schaap had die van 5 lammetjes was bevallen Haha! en omdat dit ook nog niet vaak voor komt Haha! ben ik toch wel blij dat ik erbij was Haha!

HIHi Haha! dat is knap geboren op 13-5 Tong uitsteken terwijl het nu 16-2 is Huilen van het lachen

maar wel gaaf hoor lammetjes.
jammer dat er 1 dood geboren is maar ja het is de natuur Bloos

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 15:58

Machonito schreef:
salsaentango schreef:

HIHi Haha! dat is knap geboren op 13-5 Tong uitsteken terwijl het nu 16-2 is Huilen van het lachen

maar wel gaaf hoor lammetjes.
jammer dat er 1 dood geboren is maar ja het is de natuur Bloos

oooh haha ik bedoel dus 13-2 Tong uitsteken haha

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 16:42

Wat leuk!
Wij hadden een paar jaar terug een 6-ling en allemaal levend! Je hebt er wel je handen vol aan he.. Tong uitsteken

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 19:28

haha ja echt wel.! echt vermoeiend en vooral als je er 80 hebt en er zijn nog meer dan 30 die moeten bevallen haha

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:13

Dat arme moederschaap! Zijn die lammetjes dan allemaal van normaal formaat? Dat kan toch nooit in de moeder hebben gepast! Bloos

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 14:05

hestejente schreef:
Dat arme moederschaap! Zijn die lammetjes dan allemaal van normaal formaat? Dat kan toch nooit in de moeder hebben gepast! Bloos

tja wat is een normaal formaat.. de lammetjes daar zijn allemaal ruim boven de grote dat ze normaal zijn.. en deze waren iets kleiner maar niet veel Tong uitsteken