Eigenaren van Duitse Doggen omgeving Zwolle/Meppel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Eigenaren van Duitse Doggen omgeving Zwolle/Meppel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 23:14

Ik heb een DD van ruim 8 maanden. En ik vraag me af of er hier in de buurt meer doggeneigenaren zijn, want ik zie ze nooit. Lijkt me wel leuk om eens wat af te spreken met anderen om eens met z'n allen naar het bos te gaan ofzo.
Mijn dog heeft het probleem dat hij nog zo speels is maar alle honden in de buurt zijn veel kleiner en niet gediend van zijn lompe gespeel, kan me voorstellen dat andere doggeneigenaren hetzelfde probleem hebben.

DenK4ever

Re: Eigenaren van Duitse Doggen omgeving Zwolle/Meppel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:37

Heb een duitse dog van nu 14 maanden Lovers
Woon helaas niet in de omgeving Zwolle/Meppel maar in Almere.

Maar mijn dog heeft dat dus ook hoor.. moeilijk om een leuk speelmaatje voor hem te vinden, terwijl hij echt met iedere hond wil spelen.. maar de kleinere honden weten niet wat ze met hem aan moeten waardoor hij een snouw krijgt en vervolgens zelf niet meer weet wat ie ermee aanmoet Nagelbijten / Gniffelen
Nu is hij beste vriendjes met een 4-jarige Boxer.... gaat wel heel goed, maar merkt in het spelen wel dat het verschil in formaat wel eens lastig is....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 15:41

Dat is bij die van mij ook zo, de meeste kleine hondjes moeten hem niet en de enige grotere hond hier in de buurt is een witte herder en die zag hem al als bedreiging toen hij nog maar 4 maanden was... Zodra hij hem nu ziet drukt hij hem tegen de grond en o wee als hij weer overeind komt. (hij is vast gewend de grootste hond van de buurt te zijn Knipoog)

Gelukkig gaat mijn hond iedere week minstens een keer mee naar mijn ouders om met hun hond te spelen. Dat is een kruising Mechelse/Terveurense herder en ook een stuk kleiner als Baruch maar die wil nog wel met hem spelen.

Jammer dat je niet hier in de buurt woont, ik wil zo graag eens andere doggen irl zien, ik kom ze echt nooit tegen op straat en zo zeldzaam zijn ze toch ook niet dacht ik.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:03

Mijn schoonvader woont in Dalfsen Tong uitsteken misschien dat ik Sky wel eens mee kan nemen en ergens afspreken Haha!

Ik heb Sky met 60 andere DD's gezien Nagelbijten / Gniffelen Ik ben meegeweest met de jaarlijkste wandeling van de Duitse Doggen Club, dat was echt GEWELDIG!! Sky wist niet wat hem overkwam tussen zoveel honden van zijn formaat Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:04

Overigens weet ik dat er in Almere ook andere dog's moeten lopen... toch heb ik ze helaas nog nooit gezien

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:39

DenK4ever schreef:
Mijn schoonvader woont in Dalfsen Tong uitsteken misschien dat ik Sky wel eens mee kan nemen en ergens afspreken Haha!

Ik heb Sky met 60 andere DD's gezien Nagelbijten / Gniffelen Ik ben meegeweest met de jaarlijkste wandeling van de Duitse Doggen Club, dat was echt GEWELDIG!! Sky wist niet wat hem overkwam tussen zoveel honden van zijn formaat Haha!

Dat lijkt me zo gaaf! Kan Baruch eindelijk eens lekker spelen met een hond die niet bang voor hem is en kan ik genieten van al dat mooi's!

Overigens heb ik geen idee of hier nog meer doggen in de buurt zijn, 80 van alle honden op de boerderijen hier zijn herders en de rest zijn kleine hondjes en die wonen in de nieuwbouw zoals wij. Ik kom dus alleen klein grut tegen. Overigens kom ik wel geregeld mensen tegen die 'ooit' ook DD's hebben gehad, alleen nooit iemand die er nog een heeft.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:47

ROFL dat hoor ik ook regelmatig!! Ooooooooowww, wij hebben ook een dog gehad.. en dan denk ik.. daar heb ik nu toch niks aan Tong uitsteken
Ik ben ook wel blij dat Sky een maatje heeft gevonden in een boxer.. ookal is ie ook veul kleiner.... hij is wel aan sky gewaagd.
We hebben ze op neutraal terrein aan elkaar voorgesteld en het laten uitzoeken met z'n twee-en... na een paar ontmoetingen hebben ze het uitgeknokt en nu kunnen ze zelfs bij elkaar logeren Haha!

Dit is overigens tijden de strandwandeling:
Afbeelding
Afbeelding

En hier het bewijs dat dog's onder elkaar ook wel weg kunnen duiken:
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:51

AAAh wat gaaf! Dat die ene wegduikt voor de ander komt natuurlijk omdat die andere hem niet een echte dog vind! Maar wel mooi om te zien, wat zijn ze ook groot trouwens.

Hoe lang is die van jou nog doorgegroeid? Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot die van mij uiteindelijk gaat worden. Meeste rassen groeien toch wel door tot ze 12 maanden zijn? Of nog langer misschien?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:54

Wij hebben hier ook een heel erg speelse duitse dog!

Op 1 maart wordt er in Kootwijk met een stel bokt honden gewandeld. Wij gaan ook mee. Misschien ook zin om je aan te sluiten?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 16:55

waar kan ik info vinden?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:57

anneliesdj schreef:
Hoe lang is die van jou nog doorgegroeid? Ik vind het moeilijk in te schatten hoe groot die van mij uiteindelijk gaat worden. Meeste rassen groeien toch wel door tot ze 12 maanden zijn? Of nog langer misschien?

Volgens de boeken kunnen doggen tot hun tweede door blijven groeien...
Sky is nu 14 maanden maar denk dat ie qua hoogte toch wel aan zijn max zit... misschien dat ie in de breedte nog een beetje groeit, maar ik vewacht niet veel meer

Hier was ie 11 maanden
Afbeelding

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:12

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 10:23

Hier ook een Dog eigenaar maar ook ik woon niet echt bij je in de buurt helaas

Maar ook hier het bekende van het lompe manier van spelen Haha! Diablo is nu 9 maanden maar we hebben ook een Mechel in huis van 10 maanden dus ze kunnen hun energie wel bij elkaar kwijt gelukkig Haha!

Al is Diablo wel behoorlijk wat lomper met spelen Nagelbijten / Gniffelen
Die beukt zo de Mechelaar omver Haha!

medruze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:07

Hier ook een doggeneigenaar... Wij wonen in Noord Holland. Dus ook niet echt vlak bij. Op het doggenforum houden ze ook regelmatig wandelingen. Dat is ook erg leuk! Allemaal doggen onder elkaar! (www.doggenklets.multiforum.nl)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:06

en ik ben van belgie helaas Bloos
Via duitse doggen forums en clubs worden er vaak wandelingen georganiseerd,zoals hierboven al gezegd.Echt heeel leuk zoveel doggen bij elkaar te zien!