Stinkende kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Stinkende kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 16:53

afgelopen donderdag middag kwam mijn kat terug van "buitenspelen" met een heel dik voorpootje. Hij vond het duidelijk niet leuk dat ik er aan zat, liet dit ook duidelijk merken. Hij liep niet echt mank, maar omdat het leek of de onderkant van zijn pootje ineens naar buiten gebogen stond, toch de DA gebeld.
Kreeg een asisstent aan de telefoon, die vertelde dat ik even een paar dagen moest aan kijken. Tegen de zwelling kon ik koelen met koud water Cool (lekker handig bij een kat). DE zwelling zou na een paar dagen afnemen, en dan was DA overbodig

Donderdag avond wilde de kat heel graag weer naar buiten, zijn vriendje onze andere kat was ook buiten, aangezien onze katten nogal verwend zijn en verschrikkelijk gaan miauwen als ze niet hun zin krijgen, kreeg hij dus zijn zin en mocht naar buiten.
Twee nachten en een dag kat niet gezien, maar gelukkig stond hij zaterdag ochtend weer op de stoep. Gelijk naar het pootje gekeken natuurlijk... daar was helemaal niks mis mee....

Maar ineens kwam er een stank van de kat af, alsof hij in een rottend kadaver had liggen rollen. Nou kan ik me niet voorstellen dat een kat dat doet. Mijn vriend zei, ach die stank gaat vanzelf wel weg. Nu zijn we weer dik twee dagen verder. Ik haal mijn kat liever niet aan. Als je te dicht in de buurt komt dan ga je zowat over je nek. Onze hond en andere kat doen niet anders tegen die kat dan normaal. En hij lijkt heel vrolijk en nergens last van te hebben.

Wat kan dit zijn - want erg prettig is het niet

Boev

Re: Stinkende kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:54

Volgensmij rollen katten weldegelijk in kadavers etc. Ik zou dus proberen om haar te (laten) wassen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:57

Jazeker doen katten dat! Mijn Snoes rolt zich ook graag in 'vieze' dingen. Een vogelpoepje bijvoorbeeld. Dus misschien is wassen (of een poging tot) nog niet zo'n gek idee.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:59

heerlijk, een dood vogeltje om in te rollen. Dat wordt kat in bad Haha!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:03

Ik dacht dat katten zulke schone dieren waren en daarom niet in stinkbadingen rolden... van honden wist ik het wel, gelukkig doet die van ons dat (nog) niet. Ik zat al allemaal te stressen dat het iets te maken had met het pootje... maar dat word dus kat in bad - word nog een nachtmerrie - zal ie niet leuk vinden haha

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:05

Die van mij is ook een keer zeer stinkend teruggekomen. Die kon dus gelijk in bad. Hele buurt heeft het gehoord, maar moet ze het maar niet doen. Leuk he katjes.

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:07

MoonenL schreef:
Ik dacht dat katten zulke schone dieren waren en daarom niet in stinkbadingen rolden... van honden wist ik het wel, gelukkig doet die van ons dat (nog) niet. Ik zat al allemaal te stressen dat het iets te maken had met het pootje... maar dat word dus kat in bad - word nog een nachtmerrie - zal ie niet leuk vinden haha

Als je bang bent dat het toch iets met het pootje is zou ik alsnog even langs de DA gaan. Het is natuurlijk wel moeilijik beoordelen vanachter de PC Knipoog

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:04

dat heb ik met mijn Joey ook gehad, en die had wel degelijk iets met zijn pootje.

Hij had een paar dagen wat mank gelopen en dat was zo goed als over toen ik hem weer naar buiten liet.
Hij begon ook te stinken..
Bleek toch een ontstoken wondje onder zijn nagel te zijn...

Ik zou hem even laten checken als het zo blijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:06

Boev schreef:
Volgensmij rollen katten weldegelijk in kadavers etc. Ik zou dus proberen om haar te (laten) wassen.

Naar de dierenarts, en heel snel!! Of is het pootje weer beter?
Dit heeft een kater van mij ook gehad, een stinkent pootje, nagel dr uit.
Hij heeft er te lang mee rondgelopen, en het bot was al ontstoken, het was
kantje boord of zn poot had geamputeerd moeten worden, check dus waar de stank vandaan komt
een abces of ontsteking stinkt namelijk als een rottend kadaver!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:59

Ik denk idd ook dat het pootje ontstoken is.
Ga maar snel even langs bij de DA.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:17

Is dit ook als het abces niet open is? want ik kan geen open wond ontdekken. en al zijn nagels heeft hij nog - maar ja kan er zelf niet onder kijken. Als hij straks binnen is zal ik hem nog eens grondig onderzoeken en proberen te vinden waar de stank vandaan komt..

Wat ik mij verder afvraag al de stank van een abces afkomt ofzo... is dat dan al na 3 dagen vanaf het mank lopen gezien? is dat niet heel snel - of kan dat zo snel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:22

Ja dat gaat heel snel, is het pootje nog dik of warm?
Simba had na drie dagen ook een stinkend pootje, rook naar rot vlees. Echt verschrikkelijk, pootje was niet eens dik, maar zag de etter wel zitten bij de nagel die dr uit was.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 22:32

pootje is ietje pietjes dikker dan de andere maar niet echt uitzonderlijk veel dikker. Ik kan verder niks van etter of iets dergelijks vinden.

Ik moet even wachten tot hij weer binnen is, hij is nu weer "buiten spelen"

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:47

kat wassen en dan kijken of hij nog steeds stinkt, zou inderdaad opengesprongen abces kunnen zijn.
Katten rollen wel degelij in stinkende derrie, neem maar eens een paardendeken mee naar huis.... lekkah lekkah stinkie stinkie en vooral lekker rollebollen.....

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 00:23

Kat eindelijk weer eens binnen gekomen vandaag, gelijk gecontroleerd - en ja hoor - nageltje helemaal zwart + etter er uit.... stank nog erger dan het al was (en eerst was er niks te zien) dus morgen vlug naar de DA en dan hopen dat het wel goed komt.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 00:48

Oe, sterkte met je kat. Laat even weten hoe het was.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 12:13

Nou, we komen net terug van de DA. Ze kon niet echt iets vinden aan de kat. Ja er was etter, maar waar het vandaan kwam, groot vraagteken, meestal komt dat toch door een gaatje naar buiten . De kat krijgt nu een antibiotica kuur. En hopen dat het daar mee verholpen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:53

Fijn dat je bij de DA geweest bent, toch een ontsteking dus, wat kan dat stinken he?
Beterschapjes met hem, hoop dat ie snel weer de oude is!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:09

MoonenL schreef:
Nou, we komen net terug van de DA. Ze kon niet echt iets vinden aan de kat. Ja er was etter, maar waar het vandaan kwam, groot vraagteken, meestal komt dat toch door een gaatje naar buiten . De kat krijgt nu een antibiotica kuur. En hopen dat het daar mee verholpen is.

Hoe is het nu met Poes? Knipoog

Wat ik moest doen bij de antibiotica, was het pootje van Joey in een zoutbadje houden......

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 20:35

Het gaat een stuk beter, gelukkig, de pillen vind ie niet echt lekker en probeert ook echt om ze niet te hoeven eten. Maar ja de baas is veel groter en sterker dus de baas wint toch wel. (door voer doen helpt niet, laat ie het staan)

De stank is bijna niet meer te ruiken. en er is geen etter meer (fijn dat antibiotica zo snel helpt) Zoutbadje hoefde ik niet te doen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:41

toch kan het geen kwaad een sodabadje te doen, soda reinigt heel erg diep, en maakt van binnen goed schoon.
ik heb wel eens splinters, die voor een zweertje zorgen in mijn vingers.
sodabadje doet dan wonderen

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 21:11

Ken het wonder dat soda heet - heb mijn paard daar regelmatig mee behandeld toen zij echt een vieze vuile wond had die niet wilde genezen