Ik heb een slipketting bij Quickie 'nodig', omdat hij mij anders meetrekt en ik dan niet meer de baas ben over hem

(even ter duidelijkheid: Quickie trekt niet meer bij mij met de slipketting omdat hij weet dat ik met de slipketting de
baas ben, dus er word niet getrokken dan.)
Maargoed, ik liep dus met Quick door de straat en ik weet dat bij een huis zo'n hele grote hond (duitse dog?) woont.
Maar die hond gaat naar binnen waarneer het donker word. Die hond is vreselijk aggresief en dominant, en gromt verschrikkelijk
waarneer je met de fiets langs hun huis fietst.
Ik laat Quickie met een los touw naast mij lopen en hij tilt overal waar het ook maar kan zijn poot op, ook zo bij de struiken
tegenover het huis van de aggresieve hond. Ik had niet door dat die hond aan komt sluipen en hij blaft en gromt ineens
van achteren verschrikkelijk. Maakt vreemde bewegingen en lijkt wel over het hek te kunnen springen. Quickie en ik schrikken
ons beide rot en ik struikel half omdat hij achter mij wil gaan staan (ik loop op hakjes, voor het eerst in mijn leven dus nog niet
zo stabiel). Mijn blik gaat naar het huiszelf, waar ik de mensen smakelijk in mijn richting zie wijzen en lachen, getver.
Opzicht vind ik het niet erg dat Quickie zich doodschrok of dat ik half viel maar ik hoorde de slipketting straktrekken, en
Quickie wou alleen maar wegvluchten achter mij.. Dat vind ik best rottig, maar zonder slipketting kan ik hem niet houden en kan
ik niet lekker wandelen met hem, wat ik maar al te graag doe.
Quick is een Friese Stabij, gefokt om schapen op te hoeden. Oók is hij aan het pubberen en luisterd hij dus niet buiten het hek.
Tuigje heb ik geprobeerd, maar dat vind hij verschrikkelijk en het help daarna ook niet meer.. Wandelen was op dat soort momenten
helemaal niet meer leuk.
Ik weet niet percies wat mijn probleem is