Waar kattenbak mee schoonmaken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Waar kattenbak mee schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:10

Ik heb even een vraagje, waar maken jullie de kattenbak mee schoon?
Ik doe het op dit moment met chloor, maar vraag me af of er niet een beter/fijner iets voor is (dat zal heus wel Haha!)

Milly_

Re: Waar kattenbak mee schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:17

javel!
Dat zet trouwens aan tot ... urineren om het zo te zeggen Haha!
Daarom mag je bij het zindelijk maken ook nooit de plek waar ze geplast hebben met javel schoonmaken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:19

Oh Haha! naja die van ons zijn in ieder geval alweer lang zindelijk, maar wat doet dat spul dan in godsnaam? Haha! wat zit daarin?

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:20

doe het ook met chloor, de katten zijn gek op de geur

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:22

Alleen met een schepje de ontlasting en eens in de zoveel tijd de bak met heet water.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:27

geen idee, heb het ooit eens gelezen in een boek ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:24

Girlgamer schreef:
Alleen met een schepje de ontlasting en eens in de zoveel tijd de bak met heet water.

Dat vind ik niet hygienisch.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:25

Allesreiniger gewoon Clown?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:31

Mijn kat gaat trouwens gewoon buiten, nu even niet omdat we aan het verhuizen zijn, en hij moet dus eerst enkele weken binnen blijven. Dus doe ik elke dag met een schepje(of meerdere malen per dag, mijn kat heeft een heel goede spijsvertering Knipoog ),en om de 2/3 dagen volledig verversen en schoonmaken(met javel dus)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:36

Ik heb een buitenkat die iets te netjes is opgevoed dus ze komt altijd binnen om naar de bak te gaan Haha!. Ik schep alles eruit als ze is geweest, deze steentjes maken vrijwel geurloze klonten. Als de bak echt vies dreigt te gaan worden of toch gaat stinken schep ik hem helemaal leeg en maak de bak schoon met heet water en wat chloor. Als je goed naspoelt is er geen enkel gevaar voor de kat. Mijn kat is ook helemaal gek op de lucht van chloor.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 20:40

Leegscheppen doe ik natuurlijk ook elke dag, maar het ging me er met name om wat voor spul gebruikt wordt als de gehele kattenbak wordt schoongemaakt, maar veel mensen doen het dus ook gewoon met chloor.

Allesreiniger heb ik ook even gebruikt, maar heb het idee dat het dan niet goed ontsmet wordt Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:43

auk schreef:
Leegscheppen doe ik natuurlijk ook elke dag, maar het ging me er met name om wat voor spul gebruikt wordt als de gehele kattenbak wordt schoongemaakt, maar veel mensen doen het dus ook gewoon met chloor.

Allesreiniger heb ik ook even gebruikt, maar heb het idee dat het dan niet goed ontsmet wordt Haha!

Wij hadden vroeger 5 katten en wij moesten altijd ontsmetten met chloor van de DA. Allesreiniger heeft een vervelende lucht voor katten en daarvan moet de geur lang blijven hangen dus wij hadden als we het al een keer gebruikten ook alijd katten die in eerste instantie niet op de bak wilden. Chloor vervliegt sneller vind ik persoonlijk.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:49

Ik doe ene dag drolletes + natte plekken wegscheppen (eventueel beetje bijstrooien) de dag erna de bak legen en 2 kannen met kokend water uit de waterkoker erin. Die laat ik dan altijd een kwartiertje weken ongeveer.

Op zaterdag of zondag wordt de hele bak (dus ook bovenste ding) met chloor goed schoongeschrobt. En ik heb ook altijd van de hygiene doekjes liggen (voor als ik door de week een keer niet al te veel tijd heb, dan haal ik even snel zo'n doekje erdoorheen Knipoog is het voor mijn idee toch ook weer fris.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 02:07

Als ik de bak helemaal leegmaak spoel ik hem eerst uit met heet water. Daarna met Glorix doekjes, zowel de bak als de kap. En dat neem ik dan weer af met een vochtig doekje. Met chloor in de wasbak wordt niets, uitgebeten vlekken in mijn kleren etc. Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 02:09

ik speol em gewoonom met wat warm water en allesreiniger...een oude afwasborstel is perfect om mee schoon te schrobben

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 15:37

Nou snap ik eindelijk waarom mijn poes zo wild wordt als ik uit het zwembad kom Vork

On-topic: hier staan 3 kattenbakken voor 2 katten, iedere dag gaan de klontjes eruit en 1 keer in de week wordt er een bak helemaal verversd (iedere week een, dus elke bak komt 1 keer in de 3 weken aan de beurt) Dan komt er ook een nieuw pak grit in, van dat spul dat goeie klontjes maakt. Schoonmaken doe ik met heet water en wat afwasmiddel, dat bevalt eigenlijk wel prima.