oude hond in korte tijd snel vermagerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ktink

oude hond in korte tijd snel vermagerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 18:25

Ik heb erg zitten te twijfelen of ik dit topic wel of niet zou plaatsen.
Mijn hond, een Beagle van 11 jaar oud is de laatste 2 tot 3 maand ontzettend vermagerd Verdrietig .
Ook heeft ze nu ongeveer een maand (schat ik) een soort van bult/gezwel bij haar achterste tepel.
Hij is inmiddels zo groot als een tennisbal!!
Het was altijd een erg goed gevulde hond, maar ik was haar vandaag aan het uitlaten en zag tot mijn grote schrik dat je haar ribben van een paar meter afstand kon tellen!

Als ik het geld had was ik allang naar de dierenarts gerend.
Maar dat heb ik dus niet, en mijn ouders willen niet naar de dierenarts toe gaan!
De hond heeft al best wat gekost (ze had o.a. een keer een schreur in haar blaas, en een fikse baarmoederontsteking, allebij operaties) en ze is laatst ook nog een week bij de DA geweest.
En de hond is al redelijk oud, dus mijn ouders willen niet op kosten gejaagd worden voor onzin.

Wie weet wat het kan zijn? En wie heeft tips om haar aan te laten komen?

Ze krijgt 's ochtends blikvoer, en senior brokken, en 's avonds ook gewone brokken.
Haar blikvoer is binnen no-time op, en de brokken doet ze ongeveer de hele dag over.

Wie weet wat het zou kunnen zijn, of wat ik kan doen zodat ze niet verder vermagert?

En ik ben echt bezig mijn ouders over te halen om naar de DA te gaan, dus liever geen reacties als: als je niet voor de kosten wil opdraaien moet je geen hond nemen e.d.
Daar schiet ik niets mee op ik weet ook dat de hond naar de DA moet, maar daar heb ik helaas niet zoveel over te zeggen.

Dit is mijn lieve Bo, een tijdje terug (en nog goed gevuld Clown)
Afbeelding

Ethelate

Re: oude hond in korte tijd snel vermagerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:29

Een bult kan kanker zijn en dat kost veel energie.
Mijn vorige oude hond, was een kruising met een beagle, had ook kanker en daar was ook niet tegen op te voeren.
Ik zou je ouders echt overhalen (of zelf betalen). En consult hoeft niet duur te zijn en de dierenarts kan er vast meer zekerheid over geven.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 18:33

Ze hebben ik schat ongeveer 3 maand geleden haar helemaal doorgezocht.
Ze dronk (en als de kans krijgt drinkt) ontzettend veel.
En ze wou slecht afvallen terwijl ze echt niet veel te eten kreeg, we dachten eest aan diabetes o.i.d.
Maar dat was het niet.
De nieren en 't bloed en weet ik veel wat nog meer is allemaal nagekeken.
Er was een bepaalde waarde wat verhoogd, wat op kanker zou kunnen duiden, maar ze hebben haar hele buik e.d. doorgescand maar niets gevonden.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:35

dat gezwel weet je pas sinds een maand, die scan is 3 maanden terug Knipoog.
Ik zeg voor mijn gevoel een kwaadaardig gezwel wat het hele lichaam zeer zeer veel energie kost...
Het beste voor de hond wens ik jullie!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:35

Tja...een dier kost nu eenmaal geld en zeker als ze ouder worden. In dit geval is dan de beste oplossing het asiel of in laten slapen, maar ook dat kost geld.
Ik word hier eigenlijk best wel heel verdrietig van.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 18:36

Cheveyo schreef:
dat gezwel weet je pas sinds een maand, die scan is 3 maanden terug Knipoog.
Ik zeg voor mijn gevoel een kwaadaardig gezwel wat het hele lichaam zeer zeer veel energie kost...
Het beste voor de hond wens ik jullie!

Daar ben ik idd ook bang voor

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:36

Inderdaad ouders overhalen. Goed praten waarom jij vind dat het belangrijk is dat ze naar een dierenarts gaat. Bedoel als jij met een bult onder je oksel rondloopt ter grootte van een tennisbal willen je ouders ook dat je direct naar een huisarts gaat. Dus waarom met een hond dan wél wachten en niet naar de dierenarts.

Helaas is het zo dat als een dier ouder wordt er ook meer dierenarts kosten bijkomt. Hopelijk haal je, je ouders over.

Lees net dat jullie 3 maanden geleden al naar de DA zijn geweest. Het is alleen zo dat in 3 maanden tijd veel kan veranderen helemaal bij al wat oudere dieren.

Veel beterschap voor je hondje, hopelijk komt het goed want klinkt best wel heftig Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:42

in dit geval denk ik aan een tumor..en die kunnen vrij snel groeien.
probeer je ouders over te halen om wel heen te gaan, die tumor groeit nu vrij snel en kans zit er heel dik in dat de huid binnenkort niet meer mee rekt en de bult er dan dus doorheen komt.

het kan ook een abces zijn, en in dat geval moet je ook naar de dierenarts om antibiotica te halen...
laat je ouders anders dit topic lezen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 20:38

Het kan ook zijn dat de nieren en de leverwaardes sterk achteruitggaan zijn. 3 maanden is een lange tijd. 1 mensen jaar staat bij een hond aan 6 jaar. 3 maanden is dus 1,5 jaar en dan kan er een hoop misgaan.
Zou een bloedonderzoek doen in elk geval en kijken of een behandeling nog zin heeft.
het steeds magerder worden zou ik de hond persoonlijk niet aandoen. Hoe magerder hoe slapper enz.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:05

We gaan morgen de DA bellen om een afspraak te maken Haha!!
Na een goed gesprek met me vader dat het helemaal niet heel duur hoeft te zijn en dat ze mischien wel veel pijn heeft en dat soort dingen wil hij toch naar de DA.
De is al weer wat groter geworden Boos!.
Maar ik laat het jullie weten als we er zijn geweest!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:23

erg he dat als het geld moet kosten ouders dan zo moeilijk gaan doen.

gelukkig heb je ze over kunnen halen,heel veel sterkte bij de dierenarts Knipoog

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:09

Het is een kwaadaardige tumor.
We (mijn ouders) hebben besloten haar niet te laten opereren.
De kans is zo groot dat er al uitzaaingen zijn, en de hond is al redelijk oud.
Het is nu wachten tot het niet meer gaat met de hond.
Dus tot haar levenslust weg is of duidelijk veel pijn heeft, of als de bult openknapt Verdrietig .
De dierenarts zei dat ze niet zo lang meer had. Mischien een week of 2, maar mischien ook veel langer zegt hij, ja wel 2 maand.. Verdrietig .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:15

Fijn dat jullie langs gegaan zijn. Nu weten jullie wat ze mankeert en dat het dus wel degelijk iets is.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:16

Ze was trouwens 2,5 maand terug 19,1 kg (stond in de computer van de DA) en nu woog ze 13,5 kg..
Ze is dus al 6kg kwijt in een korte tijd.. Ik hoop dat ze niet nog heel veel verder af gaat vallen Boos!..
Maar die kans is natuurlijk wel erg groot..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:17

Daar moet je wel rekening mee gaan houden ja!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:23

ktink schreef:
Het is een kwaadaardige tumor.
We (mijn ouders) hebben besloten haar niet te laten opereren.
De kans is zo groot dat er al uitzaaingen zijn, en de hond is al redelijk oud.
Het is nu wachten tot het niet meer gaat met de hond.
Dus tot haar levenslust weg is of duidelijk veel pijn heeft, of als de bult openknapt Verdrietig .
De dierenarts zei dat ze niet zo lang meer had. Mischien een week of 2, maar mischien ook veel langer zegt hij, ja wel 2 maand.. Verdrietig .

Mooi dat je je ouders zover hebt kunnen krijgen om toch naar de dierenarts te gaan.
Je weet in ieder geval wel waar je aan toe bent. Zeker als de dierenarts al aangeeft dat ze waarschijnlijk niet meer zo lang te leven heeft kan ik me voorstellen dat je ouders besluiten om niet meer te laten opereren. Op zo'n leeftijd is een operatie tenslotte ook niet zonder risico's.

Nu de hond goed in de gaten gaan houden inderdaad. Ook de keuze maken van wanneer ze teveel pijn krijgt en haar levenslust weg is zal niet makkelijk zijn. Kijk goed naar wat de hond aangeeft.
Sterkte.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:46

Bedankt Lachen

Het is zo raar om te zien, de hond is een stuk dunner, en ze heeft dan een bult tussen dr achterbenen. Maar voor de rest is ze nog zooo vrolijk en actief, terwijl ze eigenlijk best ziek is.

En de beslissing om haar in te laten slapen zou heel moeilijk worden. Maar om als ik zie aan haar dat het niet meer gaat zou ik haar meteen in laten slapen!

Helaas ben ik zelf van 16feb. t/m 13 maart in Mexico, dus de kans is er zeker aanwezig dat ze er niet meer is als ik terug ben.
Dat vind ik wel heel moeilijk Verdrietig .

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:01

Het moeilijkste moment komt idd nog....luisteren naar je hond wanneer het 'genoeg' is......heel moeilijk. Hoop dat je ouders het trekken.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:03

Pff.. het gezwel groeit echt enorm, niet normaal gewoon!
Er lijkt nu een gat te komen ontstaan, ze heeft er nog steeds weinig last van, maar zodra er echt een gat ontstaat maken we een afspraak.. Verdrietig

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:39

Denk dat jullie de hond er een plezier mee doen om daar niet op te gaan wachten. Het vermageren moet toch eigenlijk al genoeg zeggen... Zodra een gewel een opening krijgt gaat het lekken en komen er bacteriën bij!
Kies voor je hond en geef hem nog een waardig einde!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:32

je ziet alleen de buitenkant....bedenk eens heel even wat er aan de binnenkant zou kunnen zitten....daar zit geen huid om de tumor te beschermen, daar zitten alleen weke delen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 08:36

ktink schreef:
Er lijkt nu een gat te komen ontstaan, ze heeft er nog steeds weinig last van, maar zodra er echt een gat ontstaat maken we een afspraak.. Verdrietig

ohw jee..nou dat is niet te best. Ach gut
die tumor groeit en de huid rekt niet mee dus gaat dat open.
tja ik ken het wel...ik wens je heel veel sterkte hoor...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 08:44

als je een dier heb moet je ervoor zorgen en in dit geval dus naar een dierenarts. Indien zij kanker zou hebben kun je altijd nog besluiten te laten behandelen. Maar niets doen is op dit moment verkeerd.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 12:48

friesiszwart schreef:
als je een dier heb moet je ervoor zorgen en in dit geval dus naar een dierenarts. Indien zij kanker zou hebben kun je altijd nog besluiten te laten behandelen. Maar niets doen is op dit moment verkeerd.

Bedankt dat je de tijd neemt om even het hele topic + de update's te lezen *LOL*

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:52

ktink schreef:

Dit zou voor mij echt de limit zijn...als het mijn hond was, ging ze nu slapen.
Wil je nou echt wachten tot ze pijn en ongemak krijgt?
Dat zou ik haar willen besparen....