Vandaag is ons kleine mannetje ingeslapen. Als kitten hier afgezet in onze straat, en hoewel we nooit een kat mochten, heeft hij hier toch een dikke negentien jaar gewoond, in mei zou hij twintig geworden zijn... Het laatste jaar was hij al wel vermagerd, doof en dement geworden, het begin van staar enz... Daarbij had hij al vanaf kleinsafaan chronische niesziekte. Maar toch at hij, dronk hij, palmde je hele bed in, stal eten van tafel, liep zijn dagelijkse rondjes rond ons huis waar hij dan als hij weer binnen wou met zijn nageltjes tegen de glazen achterdeur tikte. Maar sinds deze week ging hij wel heel erg achteruit; zijn laatste beetje vet verdween, hij sliep alleen nog maar (op vreemde plaatsen), at met moeite, ademde raar, spinde niet meer, hij was gewoon echt op. Sinds vandaag zag je duidelijk dat hij pijn had, met mijn mama besproken dat er nu wel iets moest gebeuren. Het laatste wat we wilden was dat hij pijn leed. Dus de dierenarts gebeld die hem dan vanmorgen hier bij ons thuis op zijn lievelingsplekje (op een dekentje voor het haardvuur) heeft ingeslapen. Het is raar dat hij er nu niet meer is, hij woonde hier al drie jaar eerder dan mij, mijn hele leven is hij hier dus geweest en nu plots moet je je eten niet meer met je leven beschermen omdat hij het kwam stelen, je valt niet meer over hem omdat hij constant in de weg liep, geen klaagelijk,hongerig miauwtje meer als je naar de ijskast loopt,enz. Heb nog enkele fotootjes wezen zoeken, moeilijk om binnen het limiet van 15 foto's te blijven maar het is toch gelukt. Foto's van heel, heel vroeger heb ik niet gevonden maar wel enkele van toch een tijdje geleden
.
Hier was hij denk ik ongeveer 8-9 jaar;

Tja, als kat van 3 jonge meisjes kan je hier niet vanonder natuurlijk
.

Ik, als klein meisje met hem
.

Mei 2006;

Zomer 2006, mijn zus moest dingetjes buiten laten drogen, een ideale slaapplaats dus!

"Is er iets?"

April 2007;

Zomer van 2007;

Met één van de honden mijn bed inpalmen

Eind september 2007, vind ik zelf een hele mooie foto van hem

En nog ééntje van begin januari, samen aan het bokken;

Samen met Floor;

Kont aan kont met Pruts;

Met hun drietjes (2006) ;

En als laatste zijn grafje, lekker in het zonnetje;