je ziet t fout gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

je ziet t fout gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 13:39

ik moet het gewoon even van me af schrijven.

Bij ons in de straat wonen mensen met een vreselijke dominante rottweiler, dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn als de baasje de baas ook waren dit is echter niet het geval.
Ik ken deze hond al 4 jaar kwam uit t asiel was een droppie maar wel n echte rottweiler.

Nu is deze reu vreselijk agressief tegen iedereen die hij tegen komt wordt altijd met muilkorf uit gelaten etc. deze zelfde mensen hebben nu een herder pup dr bij en deze begint ooka l het zelfde gedrag te vertonen wat de rottweiler ook doet.

Beide honden lopen vaak los en zijn een gevaar aan t worden, moet ik hier wat zeggen??
ik heb de rottweiler etraind toen hij in t asiel was en daar was hij super braaf etc maar ik wil niet over komen als n bemoeial, maar je ziet het n keer fout gaan.

Inoterry

Re: je ziet t fout gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:12

Lastig verhaal.
Kun je het probleem niet aangeven bij het asiel waar de rotweiler vandaan komt? Mischien dat hun contact met die mensen op kunnen nemen?

Heel veel jaren geleden hebben wij tegelijk met onze buren een hond uit het zelfde asiel gehaald. Bij ons ging het goed, bij de buren niet. Na een jaar werden we opgebeld door het asiel dat er verhalen gingen dat het met de hond van de buren niet goed ging, of dat klopte. Toen wij dat bevestigden heeft het asiel contact opgenomen met de buren en is de hond na een tijdje toch terug gegaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:31

Ze hebben de hond nu bijna 3,5 jaar ik heb wel eens met n vriendin uit t asiel dr over gehad maar zei zegt dat ze dr weinig aan kunnen doen, ook heb ik ze wel eens aangeboden dat ik ze wel wil helpen omdat ik de hond ken.Dat hebben ze beleefd afgeslaan.
Maar nu met die pup dr bij die ook n potenciele bijter wordt vind ik het best moeilijk, ze willen hun honden gewoon hun gang laten gaan zonder al te veel regels en daar gaat het fout. De meneer zegt dat ze het al jaren doen zo dus echt dr tegen in gaan kan ik niet maken
ik vind het erg moeilijk, ik loop veel met mn hond en kom ze dus heel veel tegen en ook buurt bewoners hebben dr wel woorden over, maar dr moet blijkbaar eerst echt iets gebeuren voordat dr wat aan gedaan kan worden. Boos!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:39

tsja, en het ergste is dat als het fout gaat de hond de schuld krijgt Boos! .
En helemaal bij een rottweiler, ik zie de kop al weer in de krant staan. Sommige mensen Frusty .
Je word er soms zo moedeloos van, maar ik vrees dat je er verder weinig aan kan doen, totdat het fout gaat.
Mischien is het een idee om samen met iemand anders uit de buurt naar die persoon toe te gaan, en namens meerdere mensen uit de buurt jullie angst voor de toekomst kenbaar te maken? ik weet natuurlijk niet hoe eigenwijs deze mensen zijn, maar mischien zijn ze daar wel vatbaar voor.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:41

Inderdaad eens contact opnemen met het asiel. Als zij er niks mee kunnen, kunnen ze je misschien wel doorverwijzen naar een instantie die wel wat hieraan kan doen. Ik zou zeker wel actie ondernemen, zeker voordat het misgaat, want inderdaad, als het misgaat krijgen de dieren helaas vaak de schuld...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:43

Als je een dier uit het asiel haalt moet je toch altijd een formulier ondertekenen dat je het dier eigenlijk in bruikleen hebt? Dat het eigendom van het asiel blijft en dat je het niet door mag verkopen (of zoiets). In dit geval zou het asiel dus eigenlijk zijn verantwoordelijkheid moeten nemen (als ze ingelicht worden tenminste) en contact met die mensen zoeken.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:09

Met die mensen erover praten denk ik..En ze hulp aanbieden bij opvoeden van beiden honden. Dit kun je beter doen dan w88 tot een peuter wordt doodgebeten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:33

Inoterry schreef:
tsja, en het ergste is dat als het fout gaat de hond de schuld krijgt Boos! .
En helemaal bij een rottweiler, ik zie de kop al weer in de krant staan. Sommige mensen Frusty .
Je word er soms zo moedeloos van, maar ik vrees dat je er verder weinig aan kan doen, totdat het fout gaat.
Mischien is het een idee om samen met iemand anders uit de buurt naar die persoon toe te gaan, en namens meerdere mensen uit de buurt jullie angst voor de toekomst kenbaar te maken? ik weet natuurlijk niet hoe eigenwijs deze mensen zijn, maar mischien zijn ze daar wel vatbaar voor.

Volledig mee eens!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:39

ik zou wel zeggen of ze misschien een beetje beter kunnen opletten op de hond.. maar zelf zou ik geen pup bij een agresiefe hond doen.. dan komt de gedrag snel over.. wij hebben namelijk een hele bange kat hier die je niet aan kan kijken.. en een jonge kat die we hier hebben word ook al bang.. best jammer en zielig

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:44

gewoon even langsgaan en vertellen dat je het vrij gevaarlijk vind hoe hij nu losloopt en of ze daar misschien wat meer op willen letten! omdat er af en toe misschien wel kleine kinderen lopen en je bij een hond niet weet hoe ze erop reageren Ja!

eventueel hulp aanbieden Knipoog maar allereest vragen of ze het zelf kunnen oplossen, komen ze met het excuus dat het niet lukt, bied dan je hulp eens aan Ja!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 17:55

En anders kun je altijd nog je verhaal doen bij de wijkagent. Zij zijn daarvoor! Kunnen eventueel ook eens polshoogte gaan nemen bij die mensen. En anonimiteit gegarandeerd.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:08

Mijn ouders hebben nu al 13 jaar dezelfde hond uit het asiel. Ik heb het even aan ze gevraagd maar in het papier wat ze er bij hebben gekregen staat dat de hond eigendom van het asiel blijft. Nu weet ik niet of alle asiels het zelfde beleid hebben maar het lijkt mij toch dat als het asiel eigenaar blijft van de hond dat ze dan ook kunnen ingrijpen als het fout dreigt te gaan.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de wet in 13 jaar tijd dermate is veranderd dat het asiel geen eigenaar meer mag blijven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:18

Iris82 schreef:
En anders kun je altijd nog je verhaal doen bij de wijkagent. Zij zijn daarvoor! Kunnen eventueel ook eens polshoogte gaan nemen bij die mensen. En anonimiteit gegarandeerd.

En met hoe meer mensen je bent, hoe beter. trommel je buurtgenoten op, aangezien zij neem ik aan ook graag willen dat er wat aan de situatie wordt gedaan. Succes!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:27

hey
iedereen even radio stilte van deze kant had geen internet hahaha

ben naar dat de pup mn reu in de neus heeft gegrepen toch even met hun rond de tafel gegaan, ze gaan het nu via t asiel proberen op te lossen. (ze hadden al meer klachten gehad maar durfde niet om hulp te vragen)ik hoop dat het nu beter gaat want t zijn nu echt ongeleide bijtende projectielen!!