ik heb een grasparkiet. nu sinds kort weer eindelijk bij mij, daarvoor bij mijn moeder, daarvoor thuis, daarvoor bij een vriend, en daarvoor in mijn vorige huis... nogal vaak verhuisd.
nu was hij aan het begin tam. dat wil zeggen: hij kwam uit zichzelf op mijn hoofd of schouder of hand zitten. hij liet zich niet dwingen.
nu mag hij ook weer gewoon losvliegen, maar komt zijn kooi niet uit. als ik hem er uit `help` zodat hij weet dat hij er uit kan vliegt ie naar mijn kamerscherm, gaat daar op zitten en vliegt weer terug. verder komt hij niet tot nauwelijks zelf zijn kooi uit, terwijl die de hele dag open staat.
waar kan dat aan liggen? angst omdat hij de kamer niet kent?
tam is hij ook niet meer. lukt dat nog om hem weer tam te krijgen op oudere leeftijd? hij is al volwassen...
en dan als laatste: hij heeft onbeperkt voer, kan eten zoveel hij wil, maar blijft wat magertjes. ik heb hem al trosgierst bijgegeven, maar wil dat ook niet teveel doen. lijkt me niet gezond. ik heb nu zo`n knabbelstick voor hem gekocht en in zijn kooi gehangen. ik hoop dat hij daar iets dikker van wordt...
iemand tips, suggesties, of slimme opmerkingen?