goede keus geen pup erbij te nemen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

goede keus geen pup erbij te nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:35

zal het even uitleggen: ik heb een duitse herderreu van nu 1,5 jaar. tot vorige maand woonde ik met de hond nog bij mijn ouders. heeft daar met nog 2 andere reuen gezeten en is daar ook flink verpest. Hij blafte en sloopte de hele dag door. kon buiten niet los lopen omdat hij alles wat beweegt achterna gaat en er gewoon vandoor gaat en valt aan de lijn uit naar andere honden. hij was gewoon niet goed onder de duim te krijgen. nu wonen we sinds een maand op ons zelf en hij is een stuk rustiger geworden. hij sloopt en blaft niet meer. (tot nog toe, hoop dat dat ook blijft). en we gaan prive les krijgen om de problemen op te lossen. nu werd ik gisteren gebeld door de baas van m'n moeder met de vraag of ik een pup van hem wilde hebben. het is een sharpei pup, een reutje van 11 weken oud. ze willen er een goed tehuis voor hebben dus mocht hem zo hebben. ik wilde altijd al een sharpei maar dat kan niet omdat ze zo duur zijn (rond de 1200 euro). heb er lang over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat het nu niet het juiste moment is. mijn hond is aan het puberen, nog niet onder de duim, nog aan het wennen thuis om alleen te zijn en ben gewoon bang dat hij terug valt in z'n oude gedrag. daarnaast een hele grote kans dat de pup het gedrag over gaat nemen. werkelijk een gemiste kans maar heb de pup afgezegd. nu krijg ik van iedereen te horen dat het een gemiste kans is en ze vinden het raar dat ik het niet gedaan heb. mijn gevoel zei nemen die pup maar mijn verstand zei van niet. heb ik nu de juiste keuze gemaakt?

Speedster

Re: goede keus geen pup erbij te nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:37

Ik vind het heel verstandig van je! knap.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:38

Je hebt de juiste keuze gemaakt!
Ga eerst lekker met je herder aan de slag. Zorg eerst dat je daar een hond aan krijgt die goed luisterd en een voorbeeld kan zijn voor een eventuele volgende hond!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:40

Heel verstandig Tieme, een pup gaat het gedrag van de oudere hond copiëren, en aangezien die zelf nog niet weet hoe hij zich moet gedragen zal dat helemaal misgaan en zit je dadelijk met 2 moeilijke honden opgescheept.
Jouw tijd komt nog wel Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:41

ik vind het een knappe keuze.
de mensen die zeggen dat het een gemiste kans is, hebben iet door dat jij met je verstand handeld ipv met je hart.

Ik vind het knap, vele mensen zouden niet zo'n verstandige keus hebben gemaakt!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:58

Goede beslissing *LOL* Bedenk ook dat een sharpei pup niet alleen veel kost in de aanschaf. Helaas ben je vaak genoodzaakt regelmatig een da te bezoeken door de rimpels en oogjes. Ook zie je vaak voedselintolerantie! Dat maakt het vaak een duurdere hond dan een hond van een ander willekeurig ras.

Succes met je puber!

(En wat ideaal, een moeder die bij de bakker werkt Tong uitsteken )