Sinds november zit mijn tam gemaakte wilde kat bij mij in huis. beestje is 3 jaar geleden ineens aan komen lopen op de wei en was echt wild, waarschijnlijk in het wild geboren. Nu was ik zover dat ze echt op mij afkwam, is via stichting SOK gesteriliserd en daardoor nog aanhankelijker geworden. nmiddels is ze thuis echt een lekkere luie, lieve huiskat geworden, wel nog ontzettend bang voor de rest van t gezin, maar t gaat steeds beter. Nu lag ze laatst op schoot en gaapte recht in mn gezicht.En plots viel het me op dat ze bovenin helemaal geen tanden heeft. Ze heeft wel de 2 grote hoektanden zeg maar, maar van die kleine tandjes heeft ze er maar 1! Misschien vroeger in het wild gebeurd? Ik ehb ook geen idee hoe oud ze is, dacht eerst een jaar of 3 maar begin nu sterk te twijfelen. Wel eet ze gewoon brokjes. Viel me wel al op dat ze dingen niet kan aanpakken, zoals een stukje kaas ofzo, dat valt steeds uit dr mond, waarschijnlijk omdat ze geen grip heeft?
Binnen 2 weken gaat ze ook mee naar de dierenarts by the way, als dat lukt (want dan komt dat wilde weer boven, duurt ongeveer 3 dagen voordat ze eindelijk in een mandje te krijgen is) voor een check up, een chip en vooral om naar dr tanden en leeftijd te kijken.
Maar ondertussen vraag ik me toch sterk af hoe schadelijk het is voor een kat, geen boventanden te hebben. Madame is overigens vet zat en ik zie dr ook niet magerder worden...