Nero en zijn kooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

Nero en zijn kooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:26

Als ik Nero uit zijn kooi laat, zit hij er vooral op. Hij vliegt bijna niet, en kruipt al snel terug in zijn kooi. Vroeger heb ik eens een speelboom voor hem gemaakt, maar daar was hij bang van. Ik kan hem wel ergens naartoe lokken, maar alleen met een speeltje. Als hij dat dan beu is, vliegt hij weer naar zijn kooi. Op mijn schouder zitten doet hij ook wel, maar nooit lang, en als ik te laag bij de grond kom (gaan zitten) dan is hij weer weg. Iemand enig idee hoe ik hem kan laten weten dat uit de kooi zijn leuk is?

Anoniem

Re: Nero en zijn kooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:39

Wat voor vogel is Nero? Misschien een vogelmaatje er bij kopen?

Edit: Ik zie net in je profiel dat Nero een grasparkiet is. Als ik jou was zou ik er snel een vrouwtje bij kopen, want grasparkieten zijn in hun eentje érg ongelukkig (ongeacht hoeveel aandacht jij aan hem geeft, want een mens kan nooit een soortgenootje vervangen).

Ik heb er zelf 8 (tamme) en die zijn de hele dagen met elkaar aan het knuffelen en kroelen.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:55

Ik weet dat ze beter niet alleen zijn, maar mijn ouders willen echt geen tweede grasparkiet. Ze denken dat ze dan te veel lawaai gaan maken. Ik heb er soms spijt van dat ik Nero heb gekocht, niet omdat ik niet van hem hou, maar omat hij hier nu alleen zit. Het is zo zielig om hem met zijn speeltjes te zien 'praten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:01

Als ik er geen parkiet bij mocht, zou ik als ik jou was kijken of hij naar iemand anders toe kan die één of meerdere parkieten heeft... Voor jou is die oplossing misschien minder leuk, maar voor de vogel is het wel het beste. Een parkiet in zijn eentje is namelijk wel heel erg sneu... Verdrietig

Als je nou niet zover uit de buurt woonde, én het voorjaar of zomer was, mocht hij wel bij mijn piekies in de voliere (nu zou die overgang veel te groot zijn).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:53

Ben het met bovenstaande eens. Een grasparkiet alleen is ongelukkig. Als je ziet hoe maatjes elkaar poetsen en knuffelen. Dat is zo leuk. En één meer geeft niet veel meer volume hoor.
Anders laat je ouders dit lezen.
Anders zou ik ook een ander huis zoeken.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 12:08

Bedankt. Ik zal het nog eens met mijn ouders bespreken, en zeggen wat jullie hierboven schrijven. Mijn mama denkt ook dat Nero niet tam meer gaat zijn als hij een parkietenvriendje heeft, maar aangezien Wuis er 8 tamme heeft is dat dus niet zo.
Zijn er minimumafmetingen voor een kooi waar ze met twee inzitten?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 13:03

Hoe groot is je kooi?

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 18:32

43.5cm breed (bak vanonder)
28.5cm diep
54cm hoog (hoogste punt)
Afbeelding

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:01

Vindt hem voor één grasparkiet net kunnen maar voor twee vindt ik het te klein.