Het geval:
De personen in kwestie zitten in mijn naaste omgeving. Ik ben dus zeker geen vreemde en weet hoe het er aan toe gaat.
De personen in kwestie vragen nog net geen entree geld thuis voor de dierentuin die ze hebben.
2 flinke honden.
4 of 5 katten.
2 bakken met vissen.
een kooi met een stuk of 8 vogels
buiten een voliere vol met kippen (geloof 7)
op de grond lopen er kwartels (stuk of 6)
en er zitten nog een aantal vogels in (ook een stuk of 10)
Dit alles is gewoon in een normaal formaat rijtjes huis.
Persoonlijk vind ik het niet normaal om zoveel dieren te moeten hebben maar dat is niet mijn probleem.
Dat is namelijk het volgende.
Ze hebben beide een fulltime baan.
Dat houd in dat ze het grootste deel van de dag weg van huis zijn. Met avonden hier en daar weg en in het weekend nu en dan weg op visite.
Allemaal leuk en aardig maar! Je neemt geen dieren om ze de hele dag alleen thuis te laten zitten.
De katten komen niet buiten. Ze zitten voornamelijk op de gang (altijd als ik er ben in elk geval)
De honden kunnen niet alleen thuis blijven want dan word alles gesloopt (nee niet hond zijn schuld, gebrek aan opvoeding) Dus die zitten in een bench. Alleen als er iemand thuis is komen ze er uit. (s nachts zitten ze er ook in)
Dit is iets waar ik me al zolang ze die honden hebben (de 1 1 jaar en de ander 2 jaar ongeveer) me aan irriteer. Ik ben groot gebracht met dieren oa honden en zo hoor je niet met je dier om te gaan.
Of je bent thuis voor die hond. Of je moet hem een normale opvoeding geven (niet als kind behandelen met kom maar bij mama en ga maar naar papa toe)
Ik vind dat je zo'n beest niet de hele dag in een kooitje kunt stoppen.
Ze laten ze wel uit, gaan ermee naar het bos etc maar laten ze ook gerust in de tuin hun behoefte doen dat ze vervolgens opeten. Daarna krijgen ze als straf 1 of ander desinfectie spraytje in hun mond (wat ik evengoed nog vies vind)
Toen ze op vakantie gingen ging er een vriendin in huis/naar de dieren toe. Die ook heel de dag werkte. Ik weet niet helemaal hoe het gegaan is maar er staat me iets van bij als je er heen gaat blijf dan even een uurtje bij ze dat ze er even uit zijn (na het uitlaten) dan kunnen ze daarna weer terug de bench in.
Ik vind dat niet normaal maar ja wie ben ik

Nu hoorde ik gister het volgende verhaal. Persoon a van de dieren tegen persoon b op bezoek.
Persoon a vertel het volgende verhaal (niet preccies in de woorden maar ongeveer)
a:Ik was gister buiten in de voliere en ik liep er uit en trok de deur achter me dicht, ik voelde dat er iets tussen zat maar trok gewoon door. Ik keek wat er tussen zat was het een kwartel. En volgens mij was zijn nek gebroken.
b maar die kwartel loopt er nu nog?! Ben je daar niet mee naar de dierenarts geweest?
a nee haha maar we denken dat hij zijn nekwerfel gebroken heeft.
Persoon b en ik zelf vinden beide dat als je geen dierenarts kunt betalen je ook geen dieren moet nemen (in elk geval niet zoveel) ze kunnen amper rond komen dus dat hebben ze ook niet.
Nou sorry maar ik vind dat echt niet kunnen. Ik je maakt dat beest af, van mijn part verdrink je hem maar dan is hij van zijn lijden verlost.
Ik zit er over na te denken de dierenbescherming te bellen maar doen ze hier wat mee?
Ik ken een situatie waarin een hond ook de hele dag en nacht in een bench zat, die is van frustratie aan zijn eigen poten begonnen te kauwen.
Nu komt er straks ook nog een baby bij, zoiezo is het geen gezonde leefomgeving voor een baby want het is gewoon ontzettend vies. Maar dan krijgen die dieren natuurlijk nog minder aandacht.
Het staat me te dicht bij om er zelf wat van te zeggen en dat word thuis ook niet waardeerd. Ik wil geen ruzie krijgen met ze maar ik vind dat dit niet langer zo door kan gaan.
Hoe kan ik ze wakker schudden zonder er zelf wat van te hoeven zeggen?