wanneer bel je de dierenbescherming? in dit geval?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

wanneer bel je de dierenbescherming? in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 15:27

Ik denk er nu al zo lang over na. Wat ik gister hoorde was voor mij echt de druppel om er meer info over te zoeken.

Het geval:

De personen in kwestie zitten in mijn naaste omgeving. Ik ben dus zeker geen vreemde en weet hoe het er aan toe gaat.

De personen in kwestie vragen nog net geen entree geld thuis voor de dierentuin die ze hebben.

2 flinke honden.
4 of 5 katten.
2 bakken met vissen.
een kooi met een stuk of 8 vogels
buiten een voliere vol met kippen (geloof 7)
op de grond lopen er kwartels (stuk of 6)
en er zitten nog een aantal vogels in (ook een stuk of 10)

Dit alles is gewoon in een normaal formaat rijtjes huis.

Persoonlijk vind ik het niet normaal om zoveel dieren te moeten hebben maar dat is niet mijn probleem.
Dat is namelijk het volgende.
Ze hebben beide een fulltime baan.
Dat houd in dat ze het grootste deel van de dag weg van huis zijn. Met avonden hier en daar weg en in het weekend nu en dan weg op visite.
Allemaal leuk en aardig maar! Je neemt geen dieren om ze de hele dag alleen thuis te laten zitten.

De katten komen niet buiten. Ze zitten voornamelijk op de gang (altijd als ik er ben in elk geval)
De honden kunnen niet alleen thuis blijven want dan word alles gesloopt (nee niet hond zijn schuld, gebrek aan opvoeding) Dus die zitten in een bench. Alleen als er iemand thuis is komen ze er uit. (s nachts zitten ze er ook in)

Dit is iets waar ik me al zolang ze die honden hebben (de 1 1 jaar en de ander 2 jaar ongeveer) me aan irriteer. Ik ben groot gebracht met dieren oa honden en zo hoor je niet met je dier om te gaan.

Of je bent thuis voor die hond. Of je moet hem een normale opvoeding geven (niet als kind behandelen met kom maar bij mama en ga maar naar papa toe)

Ik vind dat je zo'n beest niet de hele dag in een kooitje kunt stoppen.
Ze laten ze wel uit, gaan ermee naar het bos etc maar laten ze ook gerust in de tuin hun behoefte doen dat ze vervolgens opeten. Daarna krijgen ze als straf 1 of ander desinfectie spraytje in hun mond (wat ik evengoed nog vies vind)

Toen ze op vakantie gingen ging er een vriendin in huis/naar de dieren toe. Die ook heel de dag werkte. Ik weet niet helemaal hoe het gegaan is maar er staat me iets van bij als je er heen gaat blijf dan even een uurtje bij ze dat ze er even uit zijn (na het uitlaten) dan kunnen ze daarna weer terug de bench in.

Ik vind dat niet normaal maar ja wie ben ik Clown

Nu hoorde ik gister het volgende verhaal. Persoon a van de dieren tegen persoon b op bezoek.

Persoon a vertel het volgende verhaal (niet preccies in de woorden maar ongeveer)
a:Ik was gister buiten in de voliere en ik liep er uit en trok de deur achter me dicht, ik voelde dat er iets tussen zat maar trok gewoon door. Ik keek wat er tussen zat was het een kwartel. En volgens mij was zijn nek gebroken.
b maar die kwartel loopt er nu nog?! Ben je daar niet mee naar de dierenarts geweest?
a nee haha maar we denken dat hij zijn nekwerfel gebroken heeft.

Persoon b en ik zelf vinden beide dat als je geen dierenarts kunt betalen je ook geen dieren moet nemen (in elk geval niet zoveel) ze kunnen amper rond komen dus dat hebben ze ook niet.

Nou sorry maar ik vind dat echt niet kunnen. Ik je maakt dat beest af, van mijn part verdrink je hem maar dan is hij van zijn lijden verlost.

Ik zit er over na te denken de dierenbescherming te bellen maar doen ze hier wat mee?

Ik ken een situatie waarin een hond ook de hele dag en nacht in een bench zat, die is van frustratie aan zijn eigen poten begonnen te kauwen.

Nu komt er straks ook nog een baby bij, zoiezo is het geen gezonde leefomgeving voor een baby want het is gewoon ontzettend vies. Maar dan krijgen die dieren natuurlijk nog minder aandacht.

Het staat me te dicht bij om er zelf wat van te zeggen en dat word thuis ook niet waardeerd. Ik wil geen ruzie krijgen met ze maar ik vind dat dit niet langer zo door kan gaan.

Hoe kan ik ze wakker schudden zonder er zelf wat van te hoeven zeggen?

chamleona

Re: wanneer bel je de dierenbescherming? in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:38

Je zou ze altijd kunnen bellen en het verhaal uitleggen. Misschien komen ze dan kijken ofzo. Het zijn inderdaad veel dieren. En beide werken allebei... Beetje zielig voor de dieren. Succes!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:52

je kunt gewoon melden bij de dierenbescherming en ze willen je naam enz wel hebben, maar houden dit stil tegenover anderen. je hoeft je daarvoor niet ongerust te maken. En als het goed is kun je een brief van dierenbescherming krijgen als ze er zijn geweest en daarmee kun je ze dan opbellen en wordt je verteld wat er gedaan is/wordt.... Ik heb geen idee of ze hier iets aan doen, heb al "ergere" dingen gemeld waar niets mee gedaan werd...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:01

Als het een huurwoning is dan is het ook goed om de woningbouw in lichten. Want de woningbouw zal dan tot de bodem uit gaan zoeken en naar mijn mening hoe jij je verhaal verteld hebt, ga ik er degelijk van uit dat de woningbouw er zelf zeker werk van zal gaan maken.

Want je als huurder mag in principe niet zoveel (huis)dieren hebben, ivm dat gevolgen kan betekenen voor de buurt en bijv stankoverlast oid.

Veel sterkte ermee

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:22

Tja, lijkt me inderdaad wel krap... Wij hebben thuis 1 hond, 7 katten, 3 kippen en 1 dwergkonijn.
We wonen wel in een grote open bebouwing met een tuin van 1100 m².
M'n vader werkt full-time, ik part-time en m'n moeder is altijd thuis... Hier dus geen gebrek aan gezelschap of beweging! Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 16:39

Het is wel een koopwoning.
Er zullen ook vast ergere dingen gebeuren. De dieren worden verder goed verzorgt maar ik vind gewoon dat je zon dier niet de hele dag in een hokkie kan stoppen. Daar zijn die benche niet voor gemaakt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:51

Breitling schreef:
Het is wel een koopwoning.
Er zullen ook vast ergere dingen gebeuren. De dieren worden verder goed verzorgt maar ik vind gewoon dat je zon dier niet de hele dag in een hokkie kan stoppen. Daar zijn die benche niet voor gemaakt.

tja denk toch wel dat het moeilijk, zeker nu je schrijft dat dieren goed verzorgt worden
( op het kwartel gebeuren na)
Maar je zou kunnen zeggen, als er een baby komt, dat de hygiene voorop sta.
Is het er wel schoon ofzo? Is er wel plek voor een baby??

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:57

nee totaal niet. Veel mensen waaronder ik zelf gaan er al haast niet meer heen. De grond is 1 en al haar, zand. Als er 1 keer in de week word schoongemaakt is het veel denk ik.

Ik en vele andere vinden het niet verandwoord om zo een baby te nemen. En als er een baby is en het blijft zo dan gaan we daar ook wel een stokje voor steken, dat kan gewoon echt niet.

vrouw b in dit geval heeft een dochter van een jaar en laat haar daar niet over de grond lopen/kruipen dat zegt genoeg denk ik.

en wat betreft de dieren. Ze krijgen eten genoeg. Maar een gezonde situatie is het niet zo.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:29

Dat die honden zoveel in een bench moeten zitten vind ik wel dierenmishandeling!
Zoiets is toch niet gepermitteerd... Die dieren moeten zich echt rot voelen...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:40

Ik zal voor de zekerheid toch de dierenbescherming opbellen en je verhaal uitleggen, misschien kunnen zij nog wat tips geven of zelfs even langsgaan...

Ik vind het ook niet kunnen om je dieren zo te behandelen en alleen te laten... echt triest.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:41

Het is idd triest voor de dieren. Al denk ik niet dat de dieren bescherming hier iets aan zal doen. Zolang ze genoeg te eten en te drinken krijgen. Al denk ik wel dat het het proberen waard is.

Als de vrouw in kwestie ongeveer 7 maanden zwanger is komen ze controleren (baby kamer e.d.) als ze dan zien wat voor een ongezond zooitje het daar is komen hun ook wel in actie!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:50

ik zou het eerst voorzichtig tegen de eigenaren zeggen en als hun niet luisteren toch naar de dierenbescherming bellen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:50

Tja gezond klinkt het niet, maar een dierenbescherming zal hier niets aan doen. Die hond in een bench de hele dag vind ik te veel, maar mijn pup heeft in de tandenwisselperiode ook in de bench gezeten als we er niet waren, die vrat alles op ivm zijn tanden, nu loopt hij los, maar in die tijd niet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:56

je kunt altijd proberen het onder de aandacht te brengen bij de db, maar ik ben bang dat ze er niks aan (kunnen???) doen...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:01

Dierenbescherming doet hier niets aan.
De dieren hebben voer, water, onderdak en worden goed verzorgd. Dan mag de dierenbescherming niets doen helaas.
Je kunt wel melding maken, als er meerdere meldingen worden gemaakt, kan de dierenbescherming een kijkje nemen, maar daar zal het bij blijven.
Het is misschien handiger om de wijkagent in te schakelen, die maakt vaak wat meer indruk en kan misschien een goed gesprek met ze aangaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 10:53

Ik hoorde dus van het weekend dat kwarter al 3 weken met een scheef hoofd (gebroken nekje waarschijnlijk dus) loopt. Ze zeggen we zetten m maar in een hokje want die zal wel niet lang meer leven. Ik vind dat niet normaal, zo ga je niet met dieren om.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 12:52

Ach gut Arm beest, ik vind dat ook echt totaal niet kunnen als je huisdieren neemt wat het ook is, moet je het niet alleen voor jezelf doen maar dus ook bij waarneer een van je huisdieren erg ziek of ongeluk(je) hebt gehad, dan hoor je daarmee naar de DA mee heen te gaan en niet het dier zomaar laten lijden. Kom op zeg echt dat soort mensen kan ik niet uitstaan die hebben gewoon weg geen respect dan voor hun (huis)dieren.

Eigenlijk zouden we eens met zn allen hen zo eens laten creperen van de pijn als wat hen die huisdieren van ze aandoen, dat soort mensen horen gewoon weg geen enkele huisdier te mogen ontvangen, hoe goed en lief ze ze wel eten geeft ed, ja maar daar hoort ook dus in dit geval DA bij zo is dat.

Sterkte en hopelijk lukt het je er iets aan te kunnen doen.