Hebben honden kleertjes nodig als ze GEEN ziekte oid hebben?
Houd het vriendelijk en respecteer elkaars mening aub

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Martine__ schreef:Ik vind het ook echt onzin. Temperatuur kunnen ze idd prima zelf regelen.
En vind het er echt niet uitzien
dees_daan schreef:hier is een tijdje terug volgens mij ook een topic van geweest.
nodig? ik weet het niet, maar het helpt wel om ze warm te houden (wij hebben nu ong een maand een pup uit Spanje, gedumpt, ze heeft bijna geen vacht, dus zij heeft een jasje aan.) verder heb ik zoiets, als ze het niet erg vinden, en ze zijn klein, en laag bij de grond, waarom niet? paarden hebben ook dekens op.
Lous schreef:dees_daan schreef:hier is een tijdje terug volgens mij ook een topic van geweest.
nodig? ik weet het niet, maar het helpt wel om ze warm te houden (wij hebben nu ong een maand een pup uit Spanje, gedumpt, ze heeft bijna geen vacht, dus zij heeft een jasje aan.) verder heb ik zoiets, als ze het niet erg vinden, en ze zijn klein, en laag bij de grond, waarom niet? paarden hebben ook dekens op.
Ja paarden hebben dekens op voor de functie en dan kan ik wel begrijpen dat van jouw hond ook een dekentje op heeft. Maar al die rare shirtjes en pakjes nee.
Lous schreef:@ deesdaan.
Ik bedoel dat jou hond heel weinig haar heeft/had en dat de functie van dat shirtje was om hem warm te houden dat is met paardendekens ook. Paarden worden geschoren omdat ze tijdens het werken erg gaan zweten en in de winter dan niet zo snel en goed opdrogen en dus eerder vatbaar zijn voor kou. Met functie bedoel ik dus warmhouden tegen de kou.
dees_daan schreef:Lous schreef:@ deesdaan.
Ik bedoel dat jou hond heel weinig haar heeft/had en dat de functie van dat shirtje was om hem warm te houden dat is met paardendekens ook. Paarden worden geschoren omdat ze tijdens het werken erg gaan zweten en in de winter dan niet zo snel en goed opdrogen en dus eerder vatbaar zijn voor kou. Met functie bedoel ik dus warmhouden tegen de kou.
dat snap ik, was ook niet alleen tegen jou bedoeldmijn hondje heeft idd maar een heel dun vachtje, op sommige plekken zelfs kaal, die wil met de kou anders niet naar buiten, omdat ze de warmte van Spanje gewend is..
imaudy schreef:Ik heb een oranje badstof badjas voor de hond![]()
Ik was de honden een keer per maand ongeveer en eentje heeft van die lange haren en die trek ik dan een uurtje een badjas aan omdat ik hem met een handdoek niet goed droog krijg. Daarna is de badjas vochtig en de hond redelijk droog.
Een hondje die de hele dag bij de paarden loopt en korte haren heeft mag van mij best een mini-paardendekentje om.
Ik heb ook nog een rood petje voor de honden, gebruik hem bijna nooit hoor.
Maanling schreef:Ach.. als een hondje nou duidelijk aangeeft dat ie het echt koud heeft (ik kan me zo voorstellen dat hondeneigenaren dat echt wel kunnen inschatten) dan kun je twee dingen doen:
1. beestje iets aantrekken (iets fatsoenlijks, geen pantermotiefjes enzo).
2. beestje kou laten lijden omdat mensen het 'stom' vinden.
De grote stoere waakhond op stal heeft bij echt vriesweer ook een deken om, die zat in de kou van laatst de trillen en piepen van de kou.
Dan doe je daar toch gewoon iets aan?
Kun je wel gaan roepen van 'dat hoort niet, dat kan niet, dat is niet nodig'. Tja.. en als het nou wél nodig is?
Principes dan maar opzij, en doen wat het beste is voor de beestjes.
En even for the record: ik ben op stal een van de twee enige die hun paard géén deken op hebben, dus ik ben helemaal niet voor 'de aankleding' normaal gesproken.
Maar wat moet dat moet.