Honden kleertjes aantrekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Honden kleertjes aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 17:27

Naar aanleiding van een topic gister over een chihuahua met kleertjes, vraag ik jullie mening over deze stelling:

Hebben honden kleertjes nodig als ze GEEN ziekte oid hebben?

Houd het vriendelijk en respecteer elkaars mening aub Knipoog

Sheran

Re: Honden kleertjes aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:29

Neee, trek een hond geen kleertjes aan!

Tenzij het zo'n kale rashond is, haha Tong uitsteken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:29

Ik vind het echt pure onzin, om dieren kleertjes aan te geven.

Ze hebben niet voor niks een vacht waar ze zelf hun temperatuur mee kunnen regelen.
Met kleertjes gooi je heel die regeling in de war.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:30

Ik vind het ook echt onzin. Temperatuur kunnen ze idd prima zelf regelen.

En vind het er echt niet uitzien Bloos

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 17:31

Martine__ schreef:
Ik vind het ook echt onzin. Temperatuur kunnen ze idd prima zelf regelen.

En vind het er echt niet uitzien Bloos

Ik vind het er idd ook echt 100% NIET uitzien Bloos

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:31

Als je hond het koud heeft, okee dan vind ik zo'n dekentje van een paardenmerk of eventueel zelf gemaakt nog wel kunnen. Maar al die andere dingen die geen functie hebben nee. Verschrikkelijk en zonde van het geld. Lijkt me vor de hond zelf ook niet echt leuk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:32

hier is een tijdje terug volgens mij ook een topic van geweest.
nodig? ik weet het niet, maar het helpt wel om ze warm te houden (wij hebben nu ong een maand een pup uit Spanje, gedumpt, ze heeft bijna geen vacht, dus zij heeft een jasje aan.) verder heb ik zoiets, als ze het niet erg vinden, en ze zijn klein, en laag bij de grond, waarom niet? paarden hebben ook dekens op.

Anoniem

Ik vind het ronduit sneu en totaal niet nodig. Veel honden krijgen het juist ijskoud door die kleertjes. Stel dat je een oudere hond hebt die het snel koud heeft snap ik het als je hem een jasje aan doet. Maar aankleden a la Paris Hilton-chihuahua vind ik echt zielig.

rozahorse

ik denk dat je ze met kleertjes alleen maar vatbaar maakt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:33

dees_daan schreef:
nodig? ik weet het niet, maar het helpt wel om ze warm te houden (wij hebben nu ong een maand een pup uit Spanje, gedumpt, ze heeft bijna geen vacht, dus zij heeft een jasje aan.) verder heb ik zoiets, als ze het niet erg vinden, en ze zijn klein, en laag bij de grond, waarom niet? paarden hebben ook dekens op.

Ja paarden hebben dekens op voor de functie en dan kan ik wel begrijpen dat van jouw hond ook een dekentje op heeft. Maar al die rare shirtjes en pakjes nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:35

Lous schreef:
dees_daan schreef:

Ja paarden hebben dekens op voor de functie en dan kan ik wel begrijpen dat van jouw hond ook een dekentje op heeft. Maar al die rare shirtjes en pakjes nee.

ze heeft een jasje, geen dekentje Lachen wat voor functie? mijn (bijna) 2 jarige loopt 24/7 buiten, zonder deken, en dat gaat goed zo.. waarom paarden wel, en honden niet, (terwijl we zelf de paarden scheren, nee dat is lekker natuurlijk.. )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:36

Bij een paard geld hetzelfde als wat ik zei over de temperatuur.
Ook paarden kunnen dit prima zelf regelen, dus ook daar heb je in mijn ogen geen dekens bij nodig.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:38

@ deesdaan.
Ik bedoel dat jou hond heel weinig haar heeft/had en dat de functie van dat shirtje was om hem warm te houden dat is met paardendekens ook. Paarden worden geschoren omdat ze tijdens het werken erg gaan zweten en in de winter dan niet zo snel en goed opdrogen en dus eerder vatbaar zijn voor kou. Met functie bedoel ik dus warmhouden tegen de kou.

Edit: Ja paarden kunnen zelf ook hun temperatuur regelen. Maar als ik een paard/pony heb die een hele dikke waintervacht krijgt en moeilijk opdroogd na intensief werk ja dan moet je na als je hem/haar hebt geschoren wel een deken opdoen tegen de kou.
In andere gevallen zie ik ook niet echt senl de nut van dekens. Behalve een zweetdeken en regendeken dan misschien. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lous op 06-02-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:39

Aljeblieft zeg, geen kleren voor honden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:40

Ik vind het niet nodig, behalve bij zo'n kleine kale chihuaua zie ik het nut nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:41

Lous schreef:
@ deesdaan.
Ik bedoel dat jou hond heel weinig haar heeft/had en dat de functie van dat shirtje was om hem warm te houden dat is met paardendekens ook. Paarden worden geschoren omdat ze tijdens het werken erg gaan zweten en in de winter dan niet zo snel en goed opdrogen en dus eerder vatbaar zijn voor kou. Met functie bedoel ik dus warmhouden tegen de kou.

dat snap ik, was ook niet alleen tegen jou bedoeld Lachen mijn hondje heeft idd maar een heel dun vachtje, op sommige plekken zelfs kaal, die wil met de kou anders niet naar buiten, omdat ze de warmte van Spanje gewend is..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:43

Waarom zie je het nut bj een chiwawa (haha) wel in? en bij een andere hond niet dan?
chiwawa kan net zo goed een goede vacht ontwikkelen als een andere hond.

Mijn JR plast niet als het regent,dus heb ik regenjasje voor ze.
De mathese plast wel,maar die word weer heel erg smerig van de blub,en met dat jasje scheelt het meer als de helft!

Lous

dees_daan schreef:
Lous schreef:
@ deesdaan.

dat snap ik, was ook niet alleen tegen jou bedoeld Lachen mijn hondje heeft idd maar een heel dun vachtje, op sommige plekken zelfs kaal, die wil met de kou anders niet naar buiten, omdat ze de warmte van Spanje gewend is..

Aha okee Knipoog . Precies kijk dan vind ik het niet meer dan logisch dat je je hond iets aantrekt om hem/haar warm te houden.

imaudy

Ik heb een oranje badstof badjas voor de hond Bloos
Ik was de honden een keer per maand ongeveer en eentje heeft van die lange haren en die trek ik dan een uurtje een badjas aan omdat ik hem met een handdoek niet goed droog krijg. Daarna is de badjas vochtig en de hond redelijk droog.
Een hondje die de hele dag bij de paarden loopt en korte haren heeft mag van mij best een mini-paardendekentje om.
Ik heb ook nog een rood petje voor de honden, gebruik hem bijna nooit hoor.

Leentje_

Nee absoluut niet nodig
ze kunnen goed genoeg zelf hun temperatuur regelen
in geval van ziekte ofzo kan het dan weer wel Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:44

imaudy schreef:
Ik heb een oranje badstof badjas voor de hond Bloos
Ik was de honden een keer per maand ongeveer en eentje heeft van die lange haren en die trek ik dan een uurtje een badjas aan omdat ik hem met een handdoek niet goed droog krijg. Daarna is de badjas vochtig en de hond redelijk droog.
Een hondje die de hele dag bij de paarden loopt en korte haren heeft mag van mij best een mini-paardendekentje om.
Ik heb ook nog een rood petje voor de honden, gebruik hem bijna nooit hoor.

Dat vind ik ook nog wel kunnen Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:45

hey leuk topic Tong uitsteken

ik vind het de grootste onzin.. BEHALVE als het medisch noodzakelijk is

door een hond kleertjes aan te doen vertruttel je hem ze, dat hij geen normaal natuurlijk afweersysteem kan opbouwen en dus vatbaarder is voor ziektes

Amaris

Ach.. als een hondje nou duidelijk aangeeft dat ie het echt koud heeft (ik kan me zo voorstellen dat hondeneigenaren dat echt wel kunnen inschatten) dan kun je twee dingen doen:
1. beestje iets aantrekken (iets fatsoenlijks, geen pantermotiefjes enzo).
2. beestje kou laten lijden omdat mensen het 'stom' vinden.

De grote stoere waakhond op stal heeft bij echt vriesweer ook een deken om, die zat in de kou van laatst de trillen en piepen van de kou.

Dan doe je daar toch gewoon iets aan?

Kun je wel gaan roepen van 'dat hoort niet, dat kan niet, dat is niet nodig'. Tja.. en als het nou wél nodig is?

Principes dan maar opzij, en doen wat het beste is voor de beestjes.

En even for the record: ik ben op stal een van de twee enige die hun paard géén deken op hebben, dus ik ben helemaal niet voor 'de aankleding' normaal gesproken.

Maar wat moet dat moet.

TurboTinker

Mijn hondjes gaan om de week onder de douche,vinden ze heerlijk,en water kan geen kwaad, maar een badjas Nagelbijten / Gniffelen ROFL de mijne droogt zich altijd zelf af (rracen over het bed etc ROFL )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:46

Maanling schreef:
Ach.. als een hondje nou duidelijk aangeeft dat ie het echt koud heeft (ik kan me zo voorstellen dat hondeneigenaren dat echt wel kunnen inschatten) dan kun je twee dingen doen:
1. beestje iets aantrekken (iets fatsoenlijks, geen pantermotiefjes enzo).
2. beestje kou laten lijden omdat mensen het 'stom' vinden.

De grote stoere waakhond op stal heeft bij echt vriesweer ook een deken om, die zat in de kou van laatst de trillen en piepen van de kou.

Dan doe je daar toch gewoon iets aan?

Kun je wel gaan roepen van 'dat hoort niet, dat kan niet, dat is niet nodig'. Tja.. en als het nou wél nodig is?

Principes dan maar opzij, en doen wat het beste is voor de beestjes.

En even for the record: ik ben op stal een van de twee enige die hun paard géén deken op hebben, dus ik ben helemaal niet voor 'de aankleding' normaal gesproken.

Maar wat moet dat moet.

Vind ik ook.

De zelfde JR waar ik het net over had,is ook een lopende trilriet, en als het dan vriest,of heel guur is buiten,hup regenjasje aan hoor