Hondenstront

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Hondenstront

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 14:37

Ik ga net mijn paardjes voeren. Ik rijd mijn auto tot voor de poort van mijn weide, zwaai het portier open en wil uitstappen......en kon nog net vermijden dat ik mijn voet neerzette in een gore platte hondenstront. Boos! Voor de zoveelste keer. Ik word er een beetje flauw van tegenwoordig. Frusty

Onze weides liggen achter een woonwijk en blijkbaar vinden de bewoners dat dit een hondentoilet is.
Het is de enige groene kant, dus ik begrijp wel dat de hond liever daar z'n behoefte doet, maar dat de baasjes het dan opruimen hea!
Ik heb ze al verschillende keren aangesproken, maar het helpt niet. Dan wijzen ze op hun zakjes die ze bij hebben en dat het niet hun schuld is. Maar wanneer hond-lief iets neerlegt, kijken ze eens rond of niemand het gezien heeft en lopen ze snel verder. (De snoodaards Clown )
En die honden sch*jten natuurlijk altijd vlak voor de poort en niet 2 meter naar links of rechts (waar het mij minder zou kunnen schelen), nee altijd vlak ervoor. (Of op mijn wei)

Ik was al aan het denken om een bord neer te zetten:
"Moet ik mijn paarden eens in jullie voortuin laten sch*jten?" of iets van dien aard.
Maar dat zal ook wel niets uithalen? (Aangezien persoonlijk aanspreken ook al niet helpt)

Dus... nu wilde ik iets strooien of planten wat honden niet graag ruiken? Natuurlijk niet giftig, maar iets wat doggie zou motiveren maar snel door te lopen. Knipoog
Ik dacht aan peper. Maar dat zal ook niet lang helpen zeker? (Regenbuitje en het is weg) Of peperbolletjes?
Maar hebben jullie misschien een beter idee?
Of misschien een plantje wat een hond niet graag ruikt? Dan kan ik die planten. Tong uitsteken

Liezel1

Re: Hondenstront

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:40

even een vraag: die plek waar de honden hun behoefte doen, is dat jouw terrein of is dat een stukje berm naar de wei toe, die van de gemeente is oid?
als het jouw wei is, dan zou je een goedje zoals "kattenschrik" maar dan voor honden kunnen proberen...
als het berm is die niet van jou is, afblijven en bv een bordje ophangen of mensen het zelf op willen ruimen, maar geen goedjes erop gooien!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 14:42

De berm is van ons. Knipoog (En van mijn buren die ook paarden hebben. Maar die worden er ook gek van.)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:45

Ik ken het, wij wonen in een rustige straat en sinds kort is er vlakbij een woonwijk gebouwd. Die mensen laten dus allemaal hun hond bij ons in de straat uit. De heg voor ons huis is aan de onderkant al helemaal dood van de honden z e i k en regelmatig liggen er verse drollen tegen de heg en op de oprit. Belachelijk gewoon maar helaas kunnen we er weinig aan doen, die mensen ruimen het toch niet op.

Als het jou berm is zou ik er idd iets stooien waar honden niet gek op zijn, blijven ze er tenminste weg.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 14:47

Ja, dat wil ik inderdaad doen nu Ja
Maar iemand een idee 'wat' ik zou kunnen strooien?
Want ik heb geen idee wat een hond niet lekker vindt. Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:51

ik zou gewoon zo'n bord neerzetten Lachen
je zou ook zo'n poepemmer en zakjes bij je wei kunnen (laten) plaatsen?
Of een schrikdraadje plaatsen langs het stukje gras?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:52

Ik heb zelf twee hondjes waar ik 4x per dag minimaal mee uitga en in het veld laat ik liggen, voor een wei en zeker in het dorp ruim ik het op met zakdoekjes en gooi de drol in de put.
Wij hebben ongeveer in alle jassen een pakje zakdoekjes zodat we ze ook nooit vergeten.
Als je een hond hebt ben je als eigenaar ook verantwoordelijk voor de drol die die achterlaat.
Ik heb al eens iemand gehad die zijn hond steeds stiekum op ons gras liet schijten en die drol heb ik in een zakje gedaan toen ik wist wie het was, die heb ik pal voor zijn voordeur gelegd.
De keer erna vroeg ik of dat fijn was zo'n drol voor zijn deur en zei hem dat ik hem de volgende keer in de brievenbus zou gooien, nooit geen klast meer van gehad.
oet je natuurlijk wel weten wie het is.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:22

wij hadden ook zo'n iemand die in iedereen zijn tuin de hond liet lopen om zijn behoeften te doen. Tot we een vermoeden hadden en eens op de uitkijk zijn gaan staan. Inderdaad, daar kwam ze met haar Duite Herder. We lieten haar wat doen tot de hond zich neerzette, wij toonden onszelf met een blik die niet misteverstaan was. Nooit meer haar gezien ... Maar voor sommigen is dit idd. niet genoeg. Je moet ze echt op heterdaad kunnen betrappen en weten waar ze zelf wonen. Zoals Kasparonda hierboven zegt: eigen schuld, dikke bult (hoop) voor hun eigen deur. Goede tip !

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:38

Luckystory schreef:
Ik was al aan het denken om een bord neer te zetten:
"Moet ik mijn paarden eens in jullie voortuin laten sch*jten?" of iets van dien aard.

Deze vind ik wel humor Haha!

Kan je helaas niet helpen aan een afschrikwekkend goedje.. Hooguit brandnetels, maar daar heb je zelf ook last van..