Onze weides liggen achter een woonwijk en blijkbaar vinden de bewoners dat dit een hondentoilet is.
Het is de enige groene kant, dus ik begrijp wel dat de hond liever daar z'n behoefte doet, maar dat de baasjes het dan opruimen hea!
Ik heb ze al verschillende keren aangesproken, maar het helpt niet. Dan wijzen ze op hun zakjes die ze bij hebben en dat het niet hun schuld is. Maar wanneer hond-lief iets neerlegt, kijken ze eens rond of niemand het gezien heeft en lopen ze snel verder. (De snoodaards

En die honden sch*jten natuurlijk altijd vlak voor de poort en niet 2 meter naar links of rechts (waar het mij minder zou kunnen schelen), nee altijd vlak ervoor. (Of op mijn wei)
Ik was al aan het denken om een bord neer te zetten:
"Moet ik mijn paarden eens in jullie voortuin laten sch*jten?" of iets van dien aard.
Maar dat zal ook wel niets uithalen? (Aangezien persoonlijk aanspreken ook al niet helpt)
Dus... nu wilde ik iets strooien of planten wat honden niet graag ruiken? Natuurlijk niet giftig, maar iets wat doggie zou motiveren maar snel door te lopen.

Ik dacht aan peper. Maar dat zal ook niet lang helpen zeker? (Regenbuitje en het is weg) Of peperbolletjes?
Maar hebben jullie misschien een beter idee?
Of misschien een plantje wat een hond niet graag ruikt? Dan kan ik die planten.