rescuedogseurope ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

rescuedogseurope ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 12:43

nou wat ik nou weer heb.
ik kwam door wat rond te surfen op de site van rescuedogseurope terecht.
die zielige verhalen kreeg ik niet meer uit me hoofd.
op het moment heb ik geen werk en ben ik veel thuis en na een week peinzen besloot ik me op te geven om zo een hond tijdelijk op te vangen.
ik moest wat gegevens invullen(erg weinig) en na 1 dag werd ik al gebelt of ik een hond wou opvangen die bij een vrouwtje zat wat niet meer gind om dat de kat van de vrouw de hond steeds zomaar aanviel.
ik heb gezegt dat ik dat natuurlijk wel wou.
helaas blijkt het verhaal van de vrouw niet te kloppen en is het zo dat de hond heeel erg gefixeerd is op katten en ze echt geen moment met rust kan laten.
ik zeg niet dat ze agresief is maar ze hapt wel in de katten en hoe bozer de katten worden hoe enthousiaster zei er van word.
toen gisteren de hond een flinke bloedlip had en de gestreste kat in een kamer onder bed lag heb ik deze stichting gebelt om te zeggen dat het helaas niet gaat met de katten.
nou de reacte die ik kreeg vond ik echt niet normaal.
er werd gelijk geroepen dat ik geen verstand heb van honden en dat het niet waar is wat ik zeg maar dat ik de hond gewoon zat ben Verdrietig
en dat terwijl ik het zelf echt heel erg vind want het is echt een heel leuk en lief hondje alleen kan ze gewoon echt niet met katten.
omdat het mijn plan was om eigenlijk ook maar 1 malig een hond op te vangen heb ik ook aangegeven dat ik niet nog een keer een hondje wou opvangen en ook daarop werd heel raar gereageerd.
wat ik ook nog erg vin is dat er overduidelijk stafford in deze hond zit wat natuurlijk een verboden ras is in nederland en dat ze zo een hondje dan toch gewoon bij je thuis afleveren vind ik heel erg jammer.
ik heb de vrouw nog gebelt omdat ik dacht dat het miss duidelijker zou zijn hoe de hond op de katten reageerde als ik haar belde dan als ik mailde en toen hind deze vrouw gewoon op Boos!
ze zegt ook dat ze niet weet wanneer ze een ander gezin heeft voor deze hond en nu zit ik dus met een hondje die ik geen seconde uit het oog kan laten omdat ze miss 1 van de katten pakt.
ik probeerde iets goeds te doen en nu is het uitgelopen op en fiasco.
en als je er dan nog eens aan denkt hoe gestressed die hond hier zit omdat ze die katten maar ziet lopen die ze niet mag pakken echt heel zielig!! Huilen
wat vinden jullie hier nou van?

LiNdA1986

Re: rescuedogseurope ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:57

Ik vind dat je wel verkeerd geinformeerd bent. Staat er niemand boven haar zodat je daar je verhaal aan kan doen?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:57

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:30

LZP --> BB

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:07

Op het moment dat je je aanbiedt om dieren op te vangen behoor je er eigenlijk rekening mee te houden dat je dieren in huis krijgt die niet helemaal voldoen aan de beschrijving die iemand van ze gegeven heeft.
In het geval van een dier uit een asiel breng je hem dan gewoon weer terug.
In jouw geval kan dat niet. Daarom zou ik er voor zorgen dat de hond niet bij de katten kan, en omgekeerd. Dus in aparte kamers zetten. En hopen dat er snel een opvangadres komt.