Spoed, hond op de scooter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Spoed, hond op de scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 09:38

Ik zit met een probleempje...

Mijn moeders auto is kapot waardoor zij vanochtend met onze auto naar haar werk is gegaan..

Nu moeten ik en mijn vriend naar ons werk op de scooter. Onze pup gaat elke dag mee en thuis laten vind ik dus geen optie.
Ze is vaker mee geweest op de scooter, we hebben daar een speciale reis-tas voor waar ze dan in gaat en waar ze dus ook geen last heeft van wind o.i.d.

Nu staat deze tas nog in de winkel dus die kunnen we niet gebruiken...

Het is niet ver, zo'n 5 minuutjes, maar ik vind het verschrikkelijk eng en zit al de hele tijd te stressen hoe ik het ga doen..
Het is een kleine jack russel pup..

Wie heeft dé tip om toch nog veilig te kunnen rijden mét pup???

Overigens gaat het alleen nu om de heenweg, als ik ga sluiten is mijn moeder afgewerkt en kan ze mij + pup dus ophalen. Dan rijd mijn vriend dus gewoon op de scooter naar huis.
Het zijn maar 5 minuutjes maar ik haal me al allerlei rampscenario's in mijn hoofd... en het regent ook nog eens. Boos!

Lynn_Nikita

Re: Spoed, hond op de scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:39

ik zou een doos meenemen dan, oid, of met de bus gaan werken
zomaar los opzetten zou ik ivm vallen en kou niet doen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:39

mischien in een mandje of een ander tasje doen met een dekentje eronder ?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:40

Ik zeg; een van jullie eerst de tas ophalen, even terug naar huis en dan de pup pas mee nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:42

Als het zo dichtbij is kun je toch ook gaan lopen? Verward

Bella88

Ik rij ook wel eens met een jack russeltje op de scooter, geen puppy maar die gaat er prima los op. Nou is dat met een puppy natuurlijk anders. heb je geen andere tas?

DiantaM

Past ze niet in je jas?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 09:45

Los erop was ik sowieso al niet van plan.
Meer zoiets als de pup in mijn jas stoppen ofzo. Knipoog Dit is ze ook wel gewend van toen we haar net hadden, maar dan met wandelen en niet op de scooter.

Tas ophalen is ook nog een optie.. Probleem is alleen dat ik niet zeker weet of ze er nog in past, ze is inmiddels flink gegroeit en die tas hebben we al een hele tijd niet gebruikt, maar is zeker het proberen waard.

Ik denk dat dat het dan maar wordt..

Lopen is te ver hoor. Knipoog 5 minuten klinkt redelijk kort maar lopend zouden we er minimaal een half uur over doen, als het niet langer is. En emt een pup wil ik nog niet zo lang gaan lopen, dat sowieso.

Maargoed ik denk dat we idd maar de tas op gaan halen. Als het dan niet past moeten we maar iets anders verzinnen....

Los gaat ze sowieso echt niet, ben veelste bang dat ze eraf valt en met de kou & regen nu vind ik dat ook niets..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:48

Citaat:
Lopen is te ver hoor. 5 minuten klinkt redelijk kort maar lopend zouden we er minimaal een half uur over doen

Dan is of je scooter verschrikkelijk opgevoerd of jij loopt extreem langzaam.
Wat je in 5 minuten rijd met een scooter loopt je hoogstens een kwartiertje op Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 09:50

Nou dan zal het misschien 10 minuten zijn. Knipoog
Ik klok het niet als ik op de scooter zit.. Mijn scoot is niet opgevoerd, rijdt 50. En ik loop ook op normaal tempo. Knipoog

Die 5 minuten zullen dan niet kloppen maar dat doet er nu niet toe. Lopen is te ver. Het is 5 km maar om erheen te lopen moet ik een omweg nemen, ik kan namelijk niet veilig over een drukke weg lopen. Knipoog

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:55

Scooter loopt waarschijnlijk 45km/uur of harder.. Dan zou je dus in 5 minuten 3.75 km rijden. Als je dit in een kwartier ka lopen, loop je 15 km/uur, nou das wel heel hard lopen.. Tong uitsteken

Ik zou ook idd eerst de tas ophalen en dan de hond meenemen. Ben je in 10 minuten terug en kun je dan je pup veilig meenemen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 10:00

Vriendlief is de tas ophalen... Nagelbijten / Gniffelen Nu maar hopen dat het nog past!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:37

Silence schreef:
Citaat:
Lopen is te ver hoor. 5 minuten klinkt redelijk kort maar lopend zouden we er minimaal een half uur over doen

Dan is of je scooter verschrikkelijk opgevoerd of jij loopt extreem langzaam.
Wat je in 5 minuten rijd met een scooter loopt je hoogstens een kwartiertje op Knipoog

Dan kan jij de records snelwandelen wel breken denk ik... Knipoog Want een stuk waar ik 5 minuten over deed op de fiets, deed ik lopend al 20/25 minuten over... Nagelbijten / Gniffelen En dan is een scooter nog wel wat sneller dan een fiets... Haha!