Help...dierenwinkel... (gewonde gerbil)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Help...dierenwinkel... (gewonde gerbil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:23

Ik ga net bij de dierenwinkel kijken hier op de hoek en tot mijn grote verbazing zie ik daar een gerbil zitten (met nog een andere) en die ene is helemaal gewond aan de zijkant bij zijn hals, er zat veel bloed en er hing een stuk vel los. Het bloedde niet meer...
Dus ik tegen het personeel gezegd dat er een gewonde gerbil rondliep in de kooi. Ze zeiden dat ze er van op de hoogte waren (nogal kattig...)

Maar je laat toch zo'n diertje niet zo lopen, dan maak je de wond toch wat schoon?

Verder leek het niet of het beestje er last van had, want hij huppelde nog vrolijk rond.

_Mel

Re: Help...dierenwinkel... (gewonde gerbil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:27

Bij ons in het winkelcentrum? Die zijn normaal heel goed voor hun dieren. Moet toch nog naar de Lidl, dus ga anders ook wel kijken.

Want in deze dierenwinkel worden de dieren normaal goed verzorgd!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:28

Tja dierenwinkels..
Ik zou me er niet meer druk om maken als ik jou was, dan kan je bezig blijven Nagelbijten / Gniffelen
Het is ontzettend triest wat er gebeurt, maar het is lang geen unieke situatie jammer genoeg

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:28

BrittKitt schreef:
Tja dierenwinkels..
Ik zou me er niet meer druk om maken als ik jou was, dan kan je bezig blijven Nagelbijten / Gniffelen
Het is ontzettend triest wat er gebeurt, maar het is lang geen unieke situatie jammer genoeg

Bij deze dierenwinkel is dit zeker wel uniek.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:47

mel_shet schreef:
Bij ons in het winkelcentrum? Die zijn normaal heel goed voor hun dieren. Moet toch nog naar de Lidl, dus ga anders ook wel kijken.

Want in deze dierenwinkel worden de dieren normaal goed verzorgd!

Ja die bij De Leyens

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:29

Wij hebben hier heel veel dieren die we gewond mee hebben genomen uit de dierenwinkel. Te triest gewoon!
Een keer hebben we zelfs de dierenbescherming gebeld, die ging toen ook daadwerkelijk in de winkel kijken en kon het zieke konijn toen niet meer vinden. Ik wil niet weten wat er met het beestje is gebeurd toen Ach gut

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:33

We hebben nog ooit geprobeert om de dierenbescherming op een dierenwinkel in Breda af te sturen, heb daar echt afschuwelijke foto's van
Maar het meenemen van die dieren is niet slim, misschien beter voor het individuele diertje maar je houdt er wel de broodfok mee in stand omdat je zo weer ruimte maakt voor zo'n 3 of 4 nieuwe beesten..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:33

Ga gewoon nog eens een kijkje nemen bij het dier.
Als ze het nog steeds niet verzorgd hebben, kan je toch vragen waarom niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:36

Tja helaas gebeurt het. En helaas reageert de dierenwinkel er verkeerd op. Vreselijk voor dat arme beestje. Met kopen hou je het helaas alleen maar in stand. Hoe goed bedoeld het ook is. Wij hebben wel eens een dode parkiet gevonden in een kooitje. De anderen waren ermee aan het spelen. Wij hebben het gezegd en toen is hij meteen weggehaald.

Ik vind het idee van AaronYve idd ook goed.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:39

BrittKitt schreef:
We hebben nog ooit geprobeert om de dierenbescherming op een dierenwinkel in Breda af te sturen, heb daar echt afschuwelijke foto's van
Maar het meenemen van die dieren is niet slim, misschien beter voor het individuele diertje maar je houdt er wel de broodfok mee in stand omdat je zo weer ruimte maakt voor zo'n 3 of 4 nieuwe beesten..

En daar ben ik het dus niet mee eens. Het is en blijft een dier die op dat moment pijn lijdt. Geen idee of jou dat dus iets doet, maar op dat moment ga niet denken aan de broodfok, maar neem het beestje mee. Geef hem de nodige medische zorg die hij nodig heeft en red hij het, word hij weer weg gedaan. Red hij het niet, krijgt hij een begrafenis in de achtertuin. Of de broodfok ermee in stand houd betwijfel ik ook, aangezien dat ene dier weg gegeven word en die persoon dus geen nieuw dier in de winkel hoeft te kopen. Het aantal zal dus in stand blijven

Overigens kopen wij de zieke dieren ook niet van de dierenwinkel. Wij bieden ze aan mee te nemen voor de zorg. Zo ja prima, willen ze er geld voor hebben komt de dierenbescherming er aan te pas. Uiteindelijk verdient de dierenwinkel er dus ook niks aan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:43

joh als het beestje niet meer bloedde en er zichtbaar geen last van had zal het wel loslopen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:14

ja helaas gebeurt dat en dierenwinkels zijn niet allemaal dat je zegt van jaaaaaa dierenvrienden.! meestal doen die het voor het geld.. als ze ze maar kwijt raken. natuurlijk niet alle dierewinkels zijn dat zo maar vaak denken ze hetzelfde..