Hamsters weer apart zetten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fake

Hamsters weer apart zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:12

Ik heb een half jaar geleden 2 mannelijke russische dwerghamsters gekocht.
Deze heb ik na een maand apart gezet, aangezien de dierenwinkel me dit advies gegeven had (hamsters leven namelijk liever alleen).
Nu kom ik vanmiddag thuis en wilde ik het hok van beide hamsters schoonmaken.
In het 1e hok kon ik de hamster nergens vinden, en ik al wanhopig werd dat hij waarschijnlijk ergens door het huis liep Nagelbijten / Gniffelen
Toen ik het hele hok had uitgekamd heb ik voor de zekerheid toch maar even in het andere hok van de andere hamster gekeken, en tot mijn verbazing zag ik ze beiden samen poeslief naast elkaar liggen te slapen Clown
Ik heb geen idee hoe de hamster uit zijn hok is kunnen komen (het hok is namelijk erg hoog), maar het verbaasde me nog meer hoe hij het hok van de andere hamster binnen is kunnen komen aangezien dit hok van glas is en zeker 50 cm hoog, en aan de zijkanten ook niks stond waar hij eventueel op zou kunnen klimmen.
Nu de vraag of ik de hamsters maar beter weer uit elkaar kan halen en apart zetten of dat ik ze maar gewoon bij elkaar moet laten zitten? Aangezien ik niet het risico wil lopen dat ze elkaar toch aan gaan vallen en eentje er niet levend vanaf zou komen Ach gut
Tevens ga ik het hok nu nog meer hamsterbestendig maken zodat er écht geen enkele mogelijkheid meer is tot ontsnappen Vork

Sodera

Re: Hamsters weer apart zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:22

Uit elkaar halen.
Je zegt het zelf in het begin al, Russische Dwerghamsters leven het liefst alleen.
Je kunt ze wel samen houden maar je hebt grote kans dat je er uiteindelijk eentje verscheurd terugvind!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:26

Oké bedankt, heb ze inmiddels alweer apart gezet Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:34

Inderdaad niet weer bij elkaar zetten. Ik zou russen sowieso al nooit bij elkaar zetten.