na de aankijk- nu de kneed-kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

na de aankijk- nu de kneed-kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 14:08

mijn kater van nu ongeveer 5 maand blijft mij maar kneden met zn pootjes, hij kan t voor uren doen. Normaal gesproken vind ik dit helemaal niet erg maar t begint nu n klein beetje irritant te worden Bloos
hij is heel erg lief en mak dus ik leg hem gewoon op zn zeikant en meestal houd hij dan op, maar zodra ik beweeg begint ie weer, hij was dr in het begin ook bij aan t sabellen toen hij veel kleiner was en das was vaak als hij honger had.
Maar waarom doet hij dit nog steeds??
Ik heb begrepen dat t komt van het melk kneden bij de moeder en ik heb hem heel jong gekregen en met de hand groot gebracht, doet hij dit omdat hij zn moeder niet of nauwlijks gekend heeft of zal het hem n fijn gevoel geven.
Zijn dr meer mensen die n kneed kat hebben??

Mar_Nimbus

Re: na de aankijk- nu de kneed-kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:12

ja die van mij is 1,5 en doet het ook nog steeds
het liefst op een heel zacht kussen
oogjes dichtgeknepen en steppen maar

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:14

Onze kat is negen en als hij het heel erg naar zijn zin heeft, dan gaat hij ook weer kneden. Zelfs als hij zit, dan gaan zijn voorpoten op en neer in de stepstand.. Hij is pas bij zijn moeder weggegaan toen hij 12 weken oud was, dus hij heeft genoeg moederliefde gehad Knipoog Blijkbaar levert het hem een fijn gevoel op.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:17

Mijn katten van bijna 11 en bijna 7 doen dit ook.
De kat van 7jaar oud bijt in het deken als die erop ligt terwijl hij aan het kneden is. Dus dan houdt die gewoon het deken in zijn bekje vast.
Dit zijn de 2 kaat bij mijn vader.
De kat bij mijn moeder (waar ik bij woon) die is er 2 en die doet dat ook, maar bij hem duurt dat zo lang, en dan die nageltjes door je trui auw auw.
Ik heb geen idee of het een achterliggende oorzaak zou hebben.

Vroeger toen de kat van 11 nog klein en schattig was Tong uitsteken dan kroop die op mijn schouder, begin te 'kneden' en sabbelde aan mijn oorlel terwijl, in de hoop dat er melk uitkwam. Niet dus Haha!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:21

Ja dat doen katten heel vaak hoor, als ze het fijn hebben. Komt inderdaad door vroeger dat ze dan de melktoevoer naar de tepel stimuleerden. (Hoe moet ik dat zeggen haha Clown)

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:24

Onze kat nu bijna 3 doet dat ook als hij naast je ligt op de bank of op een kussen en ook tijdens het eten!
Die van ons komt uit het asiel dus we weten niet hoe vroeg hij bij de moeder weg is gehaald.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:31

Van onze drie katten is er maar eentje die het echt fel doet (de andere ook wel, maar veel minder en ze stoppen ook veel sneller). Feit is wel dat die ene maar 1,5week bij zijn moeder is geweest. Moeder is gestorven door zo stom te zijn om onder mijn dravend paard door te lopen. Verder dus met de papfles grootgebracht...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:34

vaak doen ze het in combi met sabbelen als ze te jong bij mamma zijn weggegaan, maar ook omdat ze het gewoon erg gezellig vinden. Ik heb drie (ras)katten (die normaal pas met 13 weken bij mams weggaan) waarvan er 1 bij mij geboren is en als ze lekker op schoot komt dan wordt er driftig gestempeld en er nog bij gekwijld ook, zooo lekker dat kriebelen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:37

onze jongste doet het alleen met op een kussen ''trappelen''
hij houdt het ook gerust een half uur vol (hij is vanaf de leeftijd dat hij nét oogjes op een kiertje had grootgebracht met de fles, verstoten door mama)

de middelste pakt idd het kussentje ook vast tussen zijn tanden
hij is vanaf een week of 6 ? (ging net wiebelen/lopen) grootgebracht (mama doodgereden)

en de oudste tut op het teentje aan zijn voorpoot (dat wat halverwege zit zegmaar en kneedt ondertussen met zijn andere voorpoot. hij was geloof ik 2 maandne oud toen wij hem kregen.

vind het wel lief Lachen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:33

Hier hebben we ook 1 hele fanatieke. Is niet te vroeg bij zijn moeder weggehaald maar vindt het gewoon heel lekker om te doen. Soms wordt hij er helemaal high van en hij combineert het soms met zijn 18+ kussenfettish Bloos Haha!
Onze birmanen doen het in de lucht. Gaan helemaal in een krul liggen als je ze aait en dan poten in de lucht en tenen wijd, net een gymnastiekoefening Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:35

is gewoon kat eigen hoor Knipoog
mijn dame doet het nog elke dag Haha!
lekker op mijn borst en treden maar, lekker erbij kwijlen en knorren

ook op haar schapenvacht en alle andere zachte dingen die ze vind

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:08

Een kat die kneed probeert melk op de wekken uit de tepels van de moederpoes , dit wordt ook wel melkslag genoemt .
De poes dit gewoon omdat 'ie zich prettig voelt .

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:10

mijn katten hakken ook voordurend Clown

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:38

leuk is het dat iedereen het anders noemt
kneden
treeën
hakken
trappelen
steppen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:42

meestal doen ze dat als ze te vroeg bij mams zijn weggehaald.
maar veel katten doen het ook als ze gewoon veel van je houden..

heb je misschien moeite met je kat? slechte band ermee of iets in die trant?

ik ben namelijk juist blij met alles wat ze doen, of ze me nu raar aankijken, of uren staan te stampen op mijn buik, met of zonder nagels
doet me allemaal niks, vind het juist heeerlijk dat ze laten blijken dat ze ook van mij houden !!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:41

ik noem het stampie-stampie-doen.... maar ik ben dan ook gek!

dat bekkie dat ze er vaak bij trekken met zo'n druppeltje kwijl onder hun neus....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:42

hihi cis, wij zitten op een golflengte wat katten betrefd, ik zeg ook altijd als er een zit te stampen, tampetampetampetampe tampetampetamp Bloos

maar onze andere kattenkwaaltjes zullen we maar in ons eigen topic houden hihi anders denkt heel bokt dat we gek zijn Huilen van het lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:45

nou en?! Lekker belangrijk, als wij maar gek zijn met onze poezels Clown Haha! en liever dat we het zelf zeggen dan de dokter...

voor degenen die zich afvragen waarom wij gek zijn [HK] [HK]de boktcattery-mensen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:46

ik vind het ook heerlijk als mijn dame laat zien dat ze me lief vind
ook altijd als ze bij me ligt te slapen legt ze een pootje op mijn arm of in mijn gezicht
hele pootje zo ver mogelijk uitgestrekt om me aan te kunne raken

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:15

haha ja die van ons doet dat ook haha die zijn 3,2 en 1 jaar haha wij noemen dat altijd fietsen haha

de oudste kat gaat zelfs aan een lusje sabbelen haha echt supper schattig en dan gaat hij er ook bij fietsen (kneeden) haha

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:19

mijn twee jongste katten doen dat ook, de oudste zie ik het niet doen, maar het kan.
de middelste (3 jaar) doet dit altijd voordat ze gaat liggen
de jongste doet het ook af en toe

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:44

Nou vind ik het op zich ook altijd heel leuk als een dier laat blijken dat ie je wel ziet zitten, maar de grens ligt bij mij als ze met de klauwen in de nek gaan trappelen. Auw, heel auw, en een uiterst effectieve manier om vrouwtje wakker te krijgen... Scheve mond
Maargoed, voor zover ik me kan herinneren hebben we altijd wel 'kneed-katten' gehad, de een wat heftiger dan de ander. Schattig vind ik altijd als een kat ligt te doezelen, je er aankomt en het dier de pootjes kromt, net alsof ie gaat trappelen. Weet je weer precies waar je voor bent aangenomen: als mobile aaibrigade Rolleyes
Ook hebben we wel eens een kat gehad die niet alleen trappelde maar ook sabbelde, tot op oude leeftijd. Meneer had zelfs zijn eigen sabbellapje; een gebreid lapje van zijn favorite wolsoort, die met nopjes. Bij elke enerverende ervaring werd dat lapje ook meegenomen als securityblanket. Menig DA heeft toch even vreemd opgekeken als de mand openging en er een ietwat verstoorde kat met een nog aan zijn tong geplakte sabbellap opkeek...

cissy schreef:
ik noem het stampie-stampie-doen.... maar ik ben dan ook gek!

dat bekkie dat ze er vaak bij trekken met zo'n druppeltje kwijl onder hun neus....
Druppeltjes, oke, maar die ouwe van mijn moeder kwijlt bekant de hele tafel onder, tijdens een aaisessie. Ik vind heel veel schattig bij katten, maar elke keer als ik weer in zo'n plas kwijl grijp moet ik wel erg veel moeite doen om dat schattig te vinden... Nors opkijken
Ooit twee broers gehad. Allebei de katten waren verslaafd aan de wasmachine, tot het centrifugeren dan, dat was iets te heftig...Maargoed, die twee lagen dan languit over de wasmachine, allebei met een ietwat gedrogeerde blik in de ogen, kop over de rand en een kwijldraad tot aan de grond die, net als de katten, meetrilde met de wasprogramma's...
Heul apart gezicht.... Huilen van het lachen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:47

Een van mijn katjes maakt mij elke ochtend wakker op die manier Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:00

[quote="crossmonster"]meestal doen ze dat als ze te vroeg bij mams zijn weggehaald.
maar veel katten doen het ook als ze gewoon veel van je houden..
quote]
Mijn ene kat is veel te vroeg bij de moeder weggehaald en die kneedt alles wat ze in haar pootjes kan krijgen. Hoe pluiziger hoe beter. Ik vind het erg zielig, dat beest is gewoon voor haar leven getekend. Mijn andere kat houdt zeker weten van mij maar hij kneedt een stuk minder, alleen als hij een beetje ligt te dommelen en zijn mens (ik) hem dan zachtjes aait.

Het lijkt me geen goed idee om het te ontmoedigen, ik denk dat een kat daar best gefrustreerd van kan raken. Als je het vervelend vindt zou ik het gewoon negeren en hem in ieder geval niet aaien, daar gaan ze het juist van doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:34

Ja, dat heet toch 'melkslag'
De kat van mijn ouders doet, dit naast het aankijken, ook. Terwijl die toch al 10 is. Het schijnt dat ze dan erg op haar gemak is.