ik had van de beroerte ook al een berichtje op het Border Collie topic aangemaakt, maar hier een kopie:
wat we nú hebben meegemaakt, ongelooflijk:
rond 20.30 uur sprong onze 10-jarige reu Lancelot van de bank af, begon heel raar te smekken en viel toen op z'n zij. Hij kon dus niet meer op zijn rechterachterpoot staan en zijn hele lijf trok krom als een banaan.....
Hij kon alleen nog maar een beetje zijwaarts lopen maar viel steeds om.
Natuurlijk meteen de DA gebeld en we mochten 22.00 uur komen, tot die tijd Lancelot maar liggend op de bank gehouden.
Ik wist het meteen....verlamming....dit is het einde...
Hem achter in de auto (4WD) gelegd en er zelf bij gaan zitten. Aldaar aangekomen hem in de spreekkamer gedragen en daar neergezet. En......ongelooflijk...hij liep weer, sprong, rende...NIKS meer aan de hand .
De enige die bijna om ging was ik, DA stelde voor om 'het baasje' maar wat hondenvalium te geven...grapjas
Maar, hoogstwaarschijnlijk heeft hij een beroerte gehad ten gevolge van Trombose(bloedprop). Met de nodige medicijnen heb ik m'n excuses gemaakt bij de DA en hem verzekerd dat hij toch écht niet meer kon lopen toen ik in paniek belde. Het zal wel een vette factuur worden; spoed-weekend-avond=kassa, gelukkig hebben we een goede dierenverzeking
Serieus, ik had al afscheid genomen, al tranen met tuiten gejankt ....en nou ligt ie weer tevreden naast me te knorren ...gelukkig maar....
@tantetjeuh; ik denk dat de symptomen van een beroerte zich bij iedere hond zullen uitten, maar het lijkt er best wel op....misschien toch even overleg met DA ?