ratten zoek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

ratten zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 16:13

Ohoh.. ik was net mijn kooi aan het verschonen en laat mijn ratten dan altijd los lopen, maar nu zijn ze spoorloos verdwenen! Ze staan sinds kort in een andere kamer en heb ze daar nog niet echt los gehad. Voorheen liet ik z altijd in de gang als ik aan het verschonen was en daar hadden ze altijd hun vaste plekjes waar ze in kropen.. Bn nu al 3 kwartier aan t zoeken, maar nog steeds nergens te vinden...

Seven

Re: ratten zoek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:47

zitten ze niet ergens in n stoel bijv. of misschien zijn ze onder de deur door gegaan.
ik hoop dat je ze snel vind, ik ben ook eens 1 van mn ratten kwijt geraakt die maakte t deurtje open en ging dan gewoon aan de wandel, deze kwam wel altijd op n bepaald geluidje ,wat ik maak als ik ze wat lekker geef, af

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 16:50

hmm nou die van mij zijn niet zó erg tam.. Heb er 2 en de witte albino was van begin af aan al bijterig en heb ik niet tam gekregen. De andere is wel tam, maar komt niet naar me toe. En weet ook niet war ik moet zoeken.. Weet ondertussen niet eens welke kamer ze zouden kunnen zitte...

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:59

Kan je ze niet verleiden met hun lievelingseten?
Hopelijk komen ze dan als de dat ruiken.
Succes met zoeken!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 17:33

Bedankt! Heb net even de slaapkamer doorgespit, de cv kast en beneden in de hal, maar ze zijn nergens te vinden... Bizar.. één kwijt raken kan nog wel, maar 2.. Normaal lopen ze helemaal niet samen als ze los zijn..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:35

Stond er nergens een raam/deur open? Nergens een gat waar ze inkunnen? Wij hadden een rat en het duurde ook altijd even voordat ik die weer vond Clown

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 18:01

Nou er stond wel een raam open, maar die stond ten eerste op de stand dat ie alleen van boven open gaat zeg maar en dan moesten ze ten tweede eerst op de ensterbank zien te komen. En dat is vrijwel niet mogelijk voor ze, aangezien er ook niets stond waardoor ze erop konden klimmen/springen.. En t was op de tweede verdieping..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:03

Ben benieuwd of je ze vind. Nagelbijten / Gniffelen
Heb je al achter de koelkast/vaatwasmachine gekeken, daar is het lekker warm, zaten onze ontsnapte muizen/ratten ook altijd.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:05

hahaha oeps Nagelbijten / Gniffelen
zitten ze niet ergens onder een kleed ofzo Tong uitsteken

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:06

Heb je overal gezocht? Ik ging altijd zoeken en de stukken waar ik was geweest zetten ik een stuk hek neer van de ren van het konijnen zodat ik in een hoek eindigde en daar vond ik haar dan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:07

Misschien ergens verstopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:08

absque_dubio schreef:
Heb je al achter de koelkast/vaatwasmachine gekeken, daar is het lekker warm, zaten onze ontsnapte muizen/ratten ook altijd.

Ja, kijk ook aan de achterkant 'in' de koelkast (is dat bij de motor? weet het niet zeker), daar is het lekker warm en donker, een aantrekkelijk plaatsje voor kleine dieren.
Echt in de gekste hoekjes kijken, kledingkast misschien?

Als je ze niet vindt het hok open laten staan, zodat ze wel kunnen eten en drinken.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:10

Ik zou systematisch gaan zoeken, dus kamer voor kamer en dan de doorzochte kamers weer dichtdoen zodat ze daar niet kunnen gaan zitten. Je hebt verder geen kat of hond die ermee aan het spelen zijn? Succes iig met het zoeken!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:11

Heb je ze ondertussen al? Lachen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 18:11

@ pistasche; ja dat is makkelijker als je weet in welke kamer ze zijn, maar wij hebben 2 slaapkamers en beneden dus de hal en de woonkamer.. EN ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen..Achter de koelkast en zo heb ik nog niet gekeken! Ga ik zo maar eens doen.

Hok staat open met voer erin. Zal zo even een worst halen bij de supermarkt. Kan ik die ook neer leggen.
Kledingkast heb ik ook al gekeken en ( gelukkig ) zitten ze daar niet.

Chutah wil ook nog wel eens in de kapstok klimmen via de jassen maar daar is ze ook niet . Sarabie is normaal helemaal niet zo'n held en gaat helemaal niet op ontdekkingsreis uit. DIe blijft altijd veilig in haar hok of anders onder dingen die bekend zijn voor haar.

Katten hebben we hier wel, maar mijn kat doet niets met ze en die andere ligt boven op het bed te slapen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:11

ik zou idd het hok open laten staan, zodat ze daar miss heen gaan, en verder echt in alle hoekjes kijken, miss met wat katten blik eten?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 18:13

kreeg net via bp de top om overal voer neer te leggen en dan te kijken waar er wat gegeten wordt. in die kamer zitten ze dan. Ga ik meteen even doen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:14

Hee smurf, je hebt nog steeds mijn stukje in je onderschrift staan! Haha! (Heb al een hele tijd terug mn naam verandert)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:15

beetje OT he absque_dubio Tong uitsteken

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:16

Allejandro schreef:
beetje OT he absque_dubio Tong uitsteken

Sorry, klopt. Bloos

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 19:34

Nou ik heb ze weer gevonden hoor! Ze zaten in hun 'huisje' die op de kooi stond maar die ik niet meer gebruik. Was waars de enige veilige plek voor ze en ik heb er gewoon niet aangedacht om daar te kijken.

@Absque: haha echt waar! Maar volgens mij kan niemand het lezen. je ziet volgens mij alleen maar : DB Zei of zoiets Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:37

Hahaha, wat geweldig Haha! Kijk je overal, zitten ze daar!

Nou, fijn dat ze terecht zijn Lachen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:40

SuperSmurf schreef:
Nou ik heb ze weer gevonden hoor! Ze zaten in hun 'huisje' die op de kooi stond maar die ik niet meer gebruik. Was waars de enige veilige plek voor ze en ik heb er gewoon niet aangedacht om daar te kijken.

@Absque: haha echt waar! Maar volgens mij kan niemand het lezen. je ziet volgens mij alleen maar : DB Zei of zoiets Haha!

Haha wat een plek. Clown
Ja ik zag mn naam daar, dus ik kopieerde dat stukje naar words en toen zag ik het, geweldig haha!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:42

Mooi dat ze weer terug zijn! Voortaan toch ook maar op die plaats zoeken mochten ze kwijt zijn! Clown

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 19:43

haha ja zal onderschrift binnenkort eens aanpassen. Haha!

Ja eigenlijk wel logische plek.. Maargewoon niet aan gedacht! En is ook wel erg krap met zijn 2en!