Help! Platy doet raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Help! Platy doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 12:36

Nou zoals de titel zegt, platy doet raar.
Hij ligt half op de kop op de bodem, probeerde net weer te zwemmen maar komt haast niet vooruit, en ligt nu weer half over dwars ergens tegen aan.
Waarden zijn getest:
Nitriet: 0
Nitraat: 0
GH: >10
KH: 6
pH: 7,2

Wat te doen?
Heb de vis overigens iets meer als een week.

Eilinora

Re: Help! Platy doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:23

kan best zijn dat hij teveel lucht binnengekregen heeft....klinkt raar,ik weet het

mijn maanvis deed dit ook maar die is uiteindelijk doodgegaan

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 23:55

Ja mijne is ook doodgegaan...

Dan is het toch beter om voer te geven wat naar de grond zinkt ofzo? Iig dat is toch zo bij die sluierstaarten die hebben dat ook gauw dat ze teveel lucht krijgen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:57

Ik voer mijn goudvissen ook zinkend voer. Het geld vooral heel erg voor vissen met een bolle buik. Extra lucht slaan ze op in hun buik...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:21

vissen hebben 3 ballonetjes in zijn lichaam: links rechts en in het midden.. als en van deze knapt bijv linkerkan gaat hij op zijn zij zwemmen.. stel nou dat de midden ballonetje knapt dan is de kans heel groot dat de vis dood gaat..

misschien is dit ook iets wat er met je vis is gebeurt.? mijn vis zwom heel erg lang (bijna 2 jaar) altijd scheef en ging hij weer op de kop enz.. dus heb ik aan iemand gevraagt die er verstand van had en die zei dat de kans groot was dat er een ballonetje was geknapt.. helaas is de vis een maandje geleden overleden

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:17

een vis met een kapotte zwemblaas is eigenlijk al ten dode opgeschreven..... Het beste kun je de diertjes snel uit hun lijden verlossen door ze op ijs te leggen (niet levend door de wc heen spoelen!!!!), ze raken hierdoor in een coma en slapen rustig in. In een kleine bak kun je ze nog wel te pakken krijgen, maar als je 1 van 2m hebt en ze weten precies dat je hem moet hebben, zucht.....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:22

platy's hebben niet zo gauw last van luchtbinnen krijgen volgens mij ik geef ze altijd soort van korrels zakkn gauw naar de bodem dus heb er nog nooit last van gehad. Ze kunnen als het goed is maar en jaar oud worden dus wie weet hoe oud hij al was. Ik heb nog wel 15 jonkies voor je ahahaha

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:40

Annechien schreef:
een vis met een kapotte zwemblaas is eigenlijk al ten dode opgeschreven..... Het beste kun je de diertjes snel uit hun lijden verlossen door ze op ijs te leggen (niet levend door de wc heen spoelen!!!!), ze raken hierdoor in een coma en slapen rustig in. In een kleine bak kun je ze nog wel te pakken krijgen, maar als je 1 van 2m hebt en ze weten precies dat je hem moet hebben, zucht.....

naja die vis van ons had een kapotte 'ballon' en die zwom altijd scheef.. het licht er aan welke stuk is.. tuurlijk het is niet goed dat het stuk gaat en hij zal dan ook niet lang meer leven maar mijne was er wel 8 mee geworden en normaal worden die visjes niet zo oud..