wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 19:41

hey,
je zult zometeen wel denken.
weer zo'n sneu kind wat haar zin niet krijgt dus gaat zeuren Clown
maar dat is het totaal niet!

bij ons op school zijn ong 12 jonge ratten geboren (nu 4 weken)
en als deze niet verkocht worden.. worden ze ingevroren voor de slangen..
nou ben ik vandaag bij ze geweest en ik ben helemaal verliefd op die dieren.
en ik wil een diertje waar ik een band me kan krijgen en die bij me kan zitten en waaraan ik dingen kwijt kan.
maar nou het probleem.
mijn moeder en vader vinden dat we al genoeg dieren hebben..
dat is wel waar, maar geen dieren die je bij je kunt nemen..
alleen een kat, die net bij je wil slapen.
een paar konijnen die amper tam zijn.. die ook nog eens naar binnen mogen door temparatuurs vercshil.
en dan pony's en ezels maar die neem je ook niet in je nek of op je schoot.

ik wil graag een vriendje, dus zo'n dier waar ik nu al mee knuffel en haast niks kosten (2/3 euro AANSCHAFFEN)
hoe kan ik mijn ouders duidelijk maken, dat ik goed voor hem/haar zal zorge en ik dan ''minder alleen'' ben?

alvast bedankt!

roylinde

Re: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:58

tja als het een vast besluit is van je ouders vrees ik dat je je aan moet passen, je kunt het ze uitleggen.

veel succes

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:03

Maar het is niet alleen het aanschaffen Je moet een groot hok hebben hamsterkooi is veelste klein.Een rat kan je niet alleen houden zelfs niet met heel veel aandacht dus je zal er twee moeten nemen.En wat als je naar de dierenarts moet.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:46

Idd, een rat houden is wat anders dan een hamster.. Ze hebben veel ruimte nodig..
En natuurlijk heb je toestemming nodig van je ouders.

Over het voeren aan de slangen, tja, die moeten ook eten. Hoe lüllig het ook klinkt.. Bij ons op school worden de muizen en ratten ook opgevoerd aan de slangen, maar zo gaat het nou eenmaal. In de natuur gaat het niks anders. Knipoog

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:13

ik weet dat ze een groot hok nodig hebben etc, maar dat kan ik kopen.

maar mijn vriendin heeft 1 rat en ze doet er weinig mee, dat zou dan toch ook niet kunnen?
ik wil natuurlijk als ik en rat krijg dat hij het naar zijn zin heeft, maar dat vind ik wel vreemd..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:16

ja dat kan natuurlijk ook niet maar als je ouders er niet achter staan is het gewoon pech. Dat ze naar de slangen gaan is nu eenmaal natuur wat in het echt ook zo werkt en dan zou het niet zielig zijn??? ik snap wat je bedoelt voor die ene rat maar praat erover met je ouders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:22

Daphne__ schreef:
maar mijn vriendin heeft 1 rat en ze doet er weinig mee, dat zou dan toch ook niet kunnen?

Kan ook niet. Ratten zijn heel sociaal en hebben echt maatjes nodig. Je moet ze minstens met zijn tweetjes houden, liefst nog een groter groepje. Ze hebben ook echt een groot hok nodig (groter dan hamsters).
Het zijn leuke diertjes en ik vind het ook vreselijk dat ze aan slangen gevoerd worden maar je moet niet zomaar een ratje nemen, dan krijg je een ongelukkig diertje.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:30

Tuurlijk kun je 1 rat houden, maar dan wordt ie eenzaam & als jij 't beste met een rat voorhebt wil je 'm dat vast niet aandoen Knipoog

Dan is een cavia of hamster nog een betere optie, heb je een kleiner hok voor nodig Knipoog & dat ze worden opgegeten, Ja dat is inderdaad niet leuk.. Maar goed, alle 12 kun je ze zoiezo niet redden.

& wil je het echt graag; Leg je ouders dan precies uit waarom.. Dus ook dat je je dan niet zo alleen voelt, dat je iets hebt om mee te praten enz.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:31

een rat kan je ook niet echt knuffelen hoor... Dan heb je een beetje hetzelfde idee als met de konijnen die je al hebt... misschien mag je er nog een kat bij?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:52

Je zult ten eerste twee ratten moeten aanschaffen. Ratten zul je ook tam moeten maken en de meeste ratten zijn tot ze een jaar zijn helemaal geen knuffels, maar willen juist de omgeving verkennen en rond lopen.

Je zou ook iets kunnen gaan doen met je konijnen of kat bv clickertraining zodat je een betere band met ze krijgt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:16

Naja, met een cavia kun je ook wel knuffelen dus dat is ook nog een optie.
Of inderdaad met de kat wat trainen en zo een betere band opbouwen!

Succes.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 18:01

hmm.. een cavia vind ik niet erg leuk (vind ze eng Clown )
ik ga proberen mijn ouders om te praten.
van mijn moeder mag het Haha! (ook wel 2!)
en of mijn vader het goed vind weet ik niet..
maar als ik ratten krijg zorg ik wel dat ze genoeg ruimte hebben, en ze zich niet dood vervelen Lachen