Ten einde raad: Sproeiend konijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tropico

Ten einde raad: Sproeiend konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 19:32

Ik heb in december 2007 een gecastrerde ram uit het knaagdierenasiel gehaald,
We zijn nu een maand verder en het schijnt maar niet te stoppen.

Hij zit samen met 2 voedsters, deze zijn erg lief wel is de ene wat dominant maar niet vervelend.
Nou is het konijn in kwestie (Otto) constant aan het sproeien en niet alleen het hok en mijn 2 andere
konijnen maar zelf mij sproeit hij onder, ik ben nu wel geteld deze dag 4 keer besproeid en dat is natuurlijk
niet erg fijn....

Op zich heb ik er niet veel problemen mee, maar ze zitten buiten en met het oog op de zomer
word ik daar niet echt vrolijk van. Aangezien er veel vliegen en andere beesten opaf zullen komen.

Ik ben ten einde raad, wie kan mij en lieve otto advies geven ?

Wat moet ik doen om het te stoppen, heeft hij er zelf ook last van?
Alvast bedankt voor het gegeven advies.

AstraGirlieJarig

Re: Ten einde raad: Sproeiend konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:44

tegen sproeien in het hok = misschien eens alluminiumfolie aan de sproeiplaatsen hangen, dan zal de urine terugkaatsen op hem. (Bij sommige honden helpt het ...).

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:18

Bedankt voor het meedenken, het is het proberen waard.
Mochten andere mensen nog iets weten ik hoor het graag.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:20

Heeft hij geen probleem met nieren oid?

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 09:05

Nope dat is al uitgesloten door de DA...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:08

Misschien kan je de opvang om raad vragen. Deze hebben vaak al veel ervaring met diverse dingen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 01:21

AstraGirlie schreef:
tegen sproeien in het hok = misschien eens alluminiumfolie aan de sproeiplaatsen hangen, dan zal de urine terugkaatsen op hem. (Bij sommige honden helpt het ...).

Gaan ze daar niet aan knagen?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 01:26

Dat doen Rammen als je ze bij Voedsters zet.. Je kan proberen ze uit elkaar te halen en ook zodat de Ram de Voedsters niet ziet en ruikt en dan hopen dat het na een poosje overgaat. Maar als ze dat eenmaal doen heb je grote kans dat het niet meer overgaat Ach gut

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 07:07

Bedankt voor jullie adviezen, ik ben bij de dierenarts geweest en deze zei dat er vrij weinig aan te doen was.
Hij wilde hem wel binnenste buiten keren en eventueel daarna hormonen toe dienen om het tegen te gaan.

Ik heb dit geweigerd het geeft zoveel stress voor het beestje dat we besloten hebben hem terug te brengen
naar het knaagdierenasiel waar hij nu weer de rust heeft aangezien hij geen sproei gedrag meer vertoont
ondanks dat daar genoeg voedsters zitten.

Op de vraag of we opnieuw een koppel wilde maken met 1 van de konijnen in het asiel zijn we even gaan rond
kijken, en zijn we uit gekomen bij een gecastereerde voskonijn van 4 jaar oud met de kleur wild.

Hij is gevonden in een kraakpand, is nog vrij mager maar gaat de goede kant op, hij heeft het duidelijk erg
naar zijn zin hier de beide dames zijn gek op hem dus we hopen dat deze combinatie verder geen problemen
meer zullen geven.

Hij is voor de duvel niet bang, heeft al even polshoogte genomen bij ons binnen door door het kattenluikje heen te kruipen
Leuk als je ineens rikketik rikketik op de houtenvloer hoort en het duidelijk niet de kat bleek te zijn Clown een
echte kraker zullen we maar zeggen.

Als nog iedereen bedankt voor de adviezen, Otto heeft nu een stuk minder stress nu hij niet meer hoeft te sproeien.
Ik word op de hoogte gehouden door het asiel en ga ervan uit dat hij snel weer een nieuw lief baasje heeft aangezien
het verder een echte knuffelkont is, het gaat me nog steeds aan het hart maar het is zo beter voor hem en voor mijn dames.