Pup.., hoe vaak laten jullie hem uit..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Pup.., hoe vaak laten jullie hem uit..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 18:56

Wij hebben nu een pup van een maand of 4, uit het asiel.
Echt een scheet van een dier en leert erg snel!
Zal wel een grote jongen worden, het is een rottweiler x herder.. Haha!

Maar nu vroeg ik me af..
Hebben jullie ook een pup?
Zo ja, hoe oud is deze en hoe vaak laat je em uit??

roylinde

Re: Pup.., hoe vaak laten jullie hem uit..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:35

het is een beetje afhangkelijk of hij al zindelijk is of niet, maar ik zou ongeveer om de 3 a 4 uur met hem naar buiten gaan,
niet hele lange einde wandelen, gewoon dat hij zijn behoefte kan doen, en natuurlijk ok een van de wandelingen dat hij echt eventjes loopt,
dit is heel afhankelijk van wat voor karakter de hond heeft... druk rustig o.d
het is goed kijken naar de hond,

veel succes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:37

zo vaak als nodig......

en dat rustig uitbouwen.....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:43

Ik doe em momenteel om de 4 uur.. elke keer een kwartiertje.
Hij is al zindelijk, maar wil het langer kunnen wachten uit gaan bouwen, wat wel makkelijk is als we eens wat langer weg moeten en hij niet mee kan.

Overigens gaat hij s'ochtends mee naar mijn werk, waar hij in een box zit en zo af en toe buiten kan ravotten met de hond des huizes.. Als ik niet ga werken speel ik ook altijd even met em en zijn bal.. zodat hij toch zijn ei kwijt is..

Maar dat teveel beweging schaad weet ik, net als onvoldoende rust..
Vandaar dat ik vraag naar ervaringen van anderen pup bezitters..

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:43

In het begin toch zeker wel om de paar uur, omdat het beestje dan gewoon nog niet zindelijk is.
En dan gewoon steeds wat afbouwen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:44

Om de paar uur zeker Ja

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:45

5x .. maar de mijne is zindelijk hij is nu 4maanden..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:58

Paula1990 schreef:

Daar heb ik wat aan..
5x per dag, en 4 maanden oud, eigenlijk net als die van mij dus..
Boy is ook zindelijk, en laat merken wanneer hij nodig moet door te gaan piepen..

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:02

femmefatale1 schreef:
Paula1990 schreef:

Daar heb ik wat aan..
5x per dag, en 4 maanden oud, eigenlijk net als die van mij dus..
Boy is ook zindelijk, en laat merken wanneer hij nodig moet door te gaan piepen..

Ik denk dat je nu wel met vaste tijden kunt gaan beginnen, niet stipt om een bepaalde tijd, maar wel ongeveer rond dezelfde tijd. Anders gaan ze maar verwachten dat ze er uit kunnen wanneer ze willen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 22:09

Ik heb redelijk vast tijden..

Momenteel is het zo..
*08.00
Hierna gaat hij mee naar mijn werk, waar hij ook regelmatig los loopt met anderen en zijn behoefte kan doen.
*14.00
*18.00
*22.00

Op zich ideaal, maar toch wil ik zijn blaas en zo trainen dat hij wat langer op kan houden, mocht het eens voorvallen..
Dat ik bv ook eens een uurtje langer kan blijven liggen in t weekend, zonder dat die hond op springen staat.. of als we weg gaan, dat we net even wat meer spelingsruimte hebben..

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:55

femmefatale1 schreef:
Ik heb redelijk vast tijden..

Momenteel is het zo..
*08.00
Hierna gaat hij mee naar mijn werk, waar hij ook regelmatig los loopt met anderen en zijn behoefte kan doen.
*14.00
*18.00
*22.00

Op zich ideaal, maar toch wil ik zijn blaas en zo trainen dat hij wat langer op kan houden, mocht het eens voorvallen..
Dat ik bv ook eens een uurtje langer kan blijven liggen in t weekend, zonder dat die hond op springen staat.. of als we weg gaan, dat we net even wat meer spelingsruimte hebben..

Zijn op zich nette tijden.
Bij ons is het 7.00/13.00/19.00
Daarna gaat ie er verder niet meer uit tot de volgende ochtend. Niet iets wat je bij veel honden kan doen trouwens, ze weet alleen niet beter.
Onze hond wende er vanzelf aan dat hij op zondag gewoon andere tijden heeft, dat duurde wel een paar weken maar toen had ze het wel snel door. Alleen als het op zondag laat wordt, gaan we vaak die nacht ook laat naar bed en laat ik hem voor het slapen gaan (varieert van 1 tot 3 uur 's nachts) nog eventjes uit:-)
Het is gewoon een questie van een aantal keren oefenen en proberen. In het begin zal er nog wel wat mis gaan, dat er af en toe eens een ongelukje gebeurt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:01

Igorr_89 schreef:
Daarna gaat ie er verder niet meer uit tot de volgende ochtend. Niet iets wat je bij veel honden kan doen trouwens, ze weet alleen niet beter.
Onze hond wende er vanzelf aan dat hij op zondag gewoon andere tijden heeft, dat duurde wel een paar weken maar toen had ze het wel snel door. Alleen als het op zondag laat wordt, gaan we vaak die nacht ook laat naar bed en laat ik hem voor het slapen gaan (varieert van 1 tot 3 uur 's nachts) nog eventjes uit:-)
Het is gewoon een questie van een aantal keren oefenen en proberen. In het begin zal er nog wel wat mis gaan, dat er af en toe eens een ongelukje gebeurt.

wow van 19.00 tot 07.00 niet uit? dat is 12 uur lang !! Bloos!
gewend of niet gewend...ik vind dit zeer oneerlijk tegenover je hond...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:21

Ik vind dat ook érg lang.... Nagelbijten / Gniffelen

Hier gaan beide honden nog uit voordat we naar bed gaan.. De ene keer dus rond 11 uur, de ene keer is dat 1 uur. En dan de volgende ochtend weer.
Maar om 19.00 de laatste wandeling? Bloos!

Ik heb een pup van nu 3 maanden. Ze is eigenlijk redelijk zindelijk. Soms een klein ongelukje wil nog wel eens gebeuren.
's Nachts houdt ze het keurig netjes op. Ze gaat voor het laatst dus tussen 11 en 1 uit, en de volgende ochtend rond 8 uur. Soms ligt ze dan nog lekker te slapen en wil ze nog niet eens mee.. Knipoog

Overdag gaat ze met me mee naar de winkel. Daar laat ik haar uit wanneer het moet. Dus als ze net heeft liggen slapen, of als ze net gespeeld heeft. Dan kan ze het niet zo goed ophouden, na eten & drinken houdt ze het netjes op tot ze buiten komt.
Ik denk dat ze overdag ongeveer elke 2 uur naar buiten gaat, elke keer ongeveer 10 a 15 minuutjes. Soms ietsje vaker.

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:57

Toen mijn hond nog een hondje was. Ging ik om de twee uur naar buiten. Maar dan was ze wel 8 weken oud en nog niet zindelijk. Ik ging ook naar buiten als ze gespeeld had als ze had gegeten en als ze had geslapen. En elke keer ging ik een half uurtje later naar buiten. Maar de eerste 3 weken wel om de twee uur. En nu kan ze het zo 6 uur volhouden. En ze is nu ander half jaar oud.

Je moet goed naar je pup kijken. Want meestal zie je het wel als ze naar buiten moeten. Ze gaan een beetje draaien en worden een onrustig. Ik heb mijn hond ook geleerd om aan te geven als ze naar buiten moet. Elke keer als ik voor dat ik haar riem omdeed liet ik haar zitten en deed haar riem om en ging met haar naar buiten. Nu gaat ze uit zich zelf bij me zitten en weet o die moet naar buiten toe.

Nu gaat ze s'morgens om half 7 naar buiten. Dan gaat ze in de middag mee naar buiten en dan wordt het een lange wandling van een half uur tot een uur. En de laatste ronde is tussen 22.00 en half 22.30. En dan pas de volgende morgen weer. Dit is doorde weeks.

In het weekend is haar eerste ronde pas om 10.00. geen enkel problemen mee. en haar laatste rondje dan tussen 22.30 en 23.00

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:41

Mijn pup ging toen hij 4 maanden was uit om
8.00
12.00
16.00
18.00
20.00
23.30

Hij was toen zindelijk.
Daarvoor liep ik nog veel vaker met hem.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:22

Nathalie schreef:
Ik vind dat ook érg lang.... Nagelbijten / Gniffelen

Hier gaan beide honden nog uit voordat we naar bed gaan.. De ene keer dus rond 11 uur, de ene keer is dat 1 uur. En dan de volgende ochtend weer.
Maar om 19.00 de laatste wandeling? Bloos!

.

ik dus ook Ja
zelfs zo erg dat ik soms om 21.00 al bekaf ben maar het nog te vroeg vind om ze dan uit te laten
dan ga ik eerst 2 uurtjes op de bank slapen en daarna ga ik ze uitlaten en te bed Clown
als ik 06.00 dienst heb en om 04.00 opsta (hun gaan om 04.45 uit)
dan worden ze de avond daarvoor zo rond 22.00/22.30 nog uitgelaten....

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:21

Die van ons. Is over 8 dagen 4 maanden. gaat s'ochtends een goed rondje met me moeder rond 6.45. Ik ga om 8 uur voordat ik naar school ga even een plasje. Dan om 12 uur even wandelen en spelen. En om 15.00 en dan om 16.00 om 19.00 soms s'avonds rond 8 uur nog een lekker rondje en dan om 22.30 een avond rondje.

Dit is een zeer drukke pup en we lopen normaal een kwartiertje en als we goed gaan lopen, lopen we een half uurtje en kan ze even zwemmen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:22

Mijn hond ging als pup iedere twee uur en als hij beweging gaf tot het gaan zitten, hij had het binnen twee weken volledig onder de knie...

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:24

naadje24 schreef:
Igorr_89 schreef:

wow van 19.00 tot 07.00 niet uit? dat is 12 uur lang !! Bloos!
gewend of niet gewend...ik vind dit zeer oneerlijk tegenover je hond...

Dat kan je vinden, maar als wij er voor het slapen gaan nog met hem uitgaan en hij doet verder niks, waarom zouden we dat dan vaker aanhouden?
De 1e jaren hebben we het altijd gedaan, altijd met resultaten dat ie enkel een plasje laat.
Om dat plasje te doen kan ie even goed hier in de tuin zijn plasje doen, ipv weer een grote wandeling met hem te maken.
En met uitgaan bedoel ik echte wandelingen van 3 kwartier a een uur. Meestal loop ik om 7 uur met hem naar de stal waar mijn paarden staan, dan zijn we tot 10 uur daar wel onder de pannen, waar hij genoeg de kans heeft om eventueel nog wel iets te doen. En voor ik op bed ga, gooi ik m de tuin even in.

Jullie doen net of ik hem de rest van de dag binnen heb en dat hij niet meer de kans heeft om een behoefte te doen. Misschien had ik het er in het begin beter bij kunnen zetten hoevaak hij die dag dan nog wel niet buiten komt.
Hij heeft een luizenleventje vergeleken met veel andere honden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:37

achterlijke reacties Verward

sjeee overdrijven is ook een vak he Scheve mond Sigaar

maar jong geleerd is oud gedaan Knipoog
en ja dat plasje kan soms heel belangrijk zijn...

van te lang ophouden kunnen er namelijk allerlei problemen ontstaan op latere leeftijd

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:39

Igorr_89 schreef:
Jullie doen net of ik hem de rest van de dag binnen heb .

nee wij doen niet zo....jouw tekst maakte het er zelf naar dat wij dat zo opvatten Knipoog
misschien jezelf eerst beter verwoorden dan achteraf schreeuwen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:49

Wij hebben sinds oudjaarsavond een pup genaamd DJ. Het is een jack russel pup van nu 11 weken oud. We hebben ook nog een jackie genaamd Tika , zij is nu 1,5 jaar oud. Onze dagindeling: Om 6:15 gaat mijn man naar zijn werk en laat ie de pup even snel een plas doen.Om half 9 s ochtends gaan de kids de deur uit naar school en vertrek ik met honden naar stal. Ik moet dan voeren en laat de paarden nog wat langer binnen staan zodat de honden lekker klein uurtje kunnen ravotten. Dan gaat DJ slapen in een stal en kan ik mijn paard doen. Tika loopt op stal gewoon los maar dat durf ik nog niet met de pup. Om 11:15 krijgen de paardjes slobber en sluit ik ze nog even op. Honden hebben dan weer even speelhalfuurtje en om 11:45 gaan we richting school om de kids op te halen. s Middgas is alles uitgeteld en slapen ze heerlijk samen op de bank Haha! . Om kwart over 3 gaan we weer een blokje om en komen we de kids tegen die weer uit school zijn. Na t eten om half 7 ongeveer nog even korte plaspauze. S avonds laat laat mijn man ze nog even uit. Dit is meestal rond 12 uur.

Ik moet er wel bij zeggen dat we ook nog 2 katten hebben die via katten;luikjes naar buiten kunnen Haha! ... jullie snappen t waarschijnlijk al... ook een jack russel past daar doorheen. Regelmatig zijn onze 2 spoken dus in de tuin aan t ravotten en aan t struinen door de bosjes enzo.

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:06

naadje24 schreef:
Igorr_89 schreef:
Jullie doen net of ik hem de rest van de dag binnen heb .

nee wij doen niet zo....jouw tekst maakte het er zelf naar dat wij dat zo opvatten Knipoog
misschien jezelf eerst beter verwoorden dan achteraf schreeuwen

Dat zet ik er toch ook in, dat ik het misschien beter had kunnen uitleggen. Maar ik ga niet eerst gelijk in een topic neerzetten hoe vaak mijn hond per dag buiten komt, terwijl het om uitlaten gaat.
Dit vond ik niet onder uitlaten vallen.
Je had je eerst ook kunnen afvragen of hij verder nog buiten komt? I.p.v er gelijk neerzetten dat het oneerlijk is voor mijn hond.

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:07

naadje24 schreef:
achterlijke reacties Verward

sjeee overdrijven is ook een vak he Scheve mond Sigaar

maar jong geleerd is oud gedaan Knipoog
en ja dat plasje kan soms heel belangrijk zijn...

van te lang ophouden kunnen er namelijk allerlei problemen ontstaan op latere leeftijd

Ja en om dat plasje gaat hij er toch 's avonds ook nog eventjes uit, zoals in mijn tekst staat.
Dat vind ik niet vallen onder uitlaten, daarom heb ik dat er ook niet bij gezet.
Mijn hond is 13 jaar, en heeft nergens problemen mee met inhouden etc.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:36

eerst nadenken,dan typen Knipoog
scheelt een hoop gezeik Haha!

maar goed weer wat geleerd op bokt Vork

but slow down your temper.....

maar goed de ervaring daarin komt wel als je straks wat langer bokt Knipoog