Ik heb sinds drie of vier weken een moeder en dochter, moeder 4 jaar en dochter moet nu bijna een jaar zijn.
Ik heb ze van mensen die ze niet meer wilde omdat ze er nog meer hadden, dus mocht ik ze meenemen.
Twee was ook beter dan een dus konden ze mooi bijelkaar blijven.
Nu ga ik vanmorgen voeren en ik vond de moeder erg smal zo ineens en met de ren schoon maken vond ik bloeddruppels.
Toen begon een lichtje te branden en in hun grote nachtverblijf lag allemaal haar zag ik ineens en ik het deurtje open gemaakt en jawel hoor een nestje en er bewoog wat.
Ik durfde eerst niet te kijken dus deurtje weer dicht.
Wat opgezocht op internet en toen moest ik toch goed kijken of er geen doden waren en of er geen viezigheid in het nest zat.
Ik vind het heel spannend maar weet er helemaal niks van dus voor mensen met tips kom maar op.
Verder heb ik een probleem, ik heb die vrouw opgebeld waar ze vandaan komen en gevraagt of er nog een mannetje bij was geweest, maar zij wist van niks.
Het enigste wat bij haar wel eens gebeurde was dat een ander wild konijn in haar ren kwam eten en dekken, de ren waar ze daar in zaten waren allemaal gaten en slechte draad dus verbazen doet het me niet.
Maar wat als dochter nou zoon is, zij zei dat ze met zekerheid kon zeggen dat het een voedster is.
Maar dan zou hij ook veel eerder gedekt kunnen hebben want die is al een jaar bijna.
Ik krijg die dochter niet te pakken, normaal zou een mannetje haar na een paar uur weer dekken maar ik heb nog niks geks gezien.
Iemand die raad weet graag.
Ik wil vanavond als ik versterking heb eens gaan kijken naar die dochter of ik kan zien of het een mannetje of een vrouwtje is.
Maar ze is in mijn ogen ook te iel voor een mannetje.
Alle info is welkom.