Wij hebben een pup van 7 maanden, volgens mij moet een hond dan redelijk zinnelijk zijn. Hij is ook zinnelijk, als er iemand thuis is. Dan houd hij t makkelijk op van 9 tot 16 als t moet. Als er niemand thuis is doet de hond al wat in huis als we nog geen 3 uurtjes weg zijn. Het is niet uit angst, want verder piept de hond niet als we weggaan en soms is t zeg maar vers
. Ook doet de pup dan dingen die die normaal nooit doet als we m in de gaten kunnen houden. Hij weet gewoon dat hij niet gecorrigeert word als er niemand thuis is. Hij haalt bijvoorbeeld spullen van de tafel af, terwijl hij er nooit tegenop staat als wij thuis zijn. Hoe kunnen we dit oplossen, er is iig niet echt een mogelijkheid voor ons om echt de hele dag om m te blijven letten (school/werk etc).
). Mij is destijds vertelt dat dit door onvrede en verlatingsangst komt. Hij piepte ook nooit als hij alleen was, maar uitte zich door bv kussens geheel te slopen ed. Naarmate hij ouder werd is dit over gegaan. Ik zou het alleen zijn inderdaad rustig opbouwen en met korte periodes beginnen. In een bench of kleine kamer voelen puppies soms veiliger. Dus dat is misschien ook nog een optie? Succes!