Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loez schreef:Veel ratten hebben dit toch? Of kunnen dit snel krijgen? Zo iets heb ik ooit op school meegekregen. Ofja ooit, paar weken terug(Doe Dierverzorging.)
Hannanas schreef:Ligt eraan hoe je rat zijn gezondheid is.
Twee jaar en opereren kan makkelijk, geen probleem. ( met gas, isofluraan blabla )
En ik zou het doen, zoiezo langs de dierenarts.
Of is je rat al wat afgevallen, slaapt veel meer, eventueel last van evenwicht of achterhandverlamming en een algehele indruk van een flinke veroudering??
Als het een abces is moet je niet wachten op " openklappen" , je moet eens weten wat voor een wond dan kan ontstaan. En dat is niet het type netjes open, klein en schoon als iets openklapt. ( kan he )
Moli schreef:Bedankt voor alle reacties! Zijn naar de dierenarts gegaan, inderdaad een tumor. Hij vond haar alleen nog niet oud (dacht altijd dat ratten hooguit 3 werden, maar heb al vaker gehoord dat ze wel 4 a 5 worden). Ze krijgt daardoor morgen een operatie
mellamoshan schreef:laat me ook weten hoe het is gegaan! bij die van mij groeit de tumor intussen erg snel (in anderhalve week tijd bijna verdubbeld) dus ik denk dat ik toch nog maar de da bel en haar laat opereren. Hoop dat het allemaal goed gaat, laat het maar weten!
Hannanas schreef:mellamoshan schreef:laat me ook weten hoe het is gegaan! bij die van mij groeit de tumor intussen erg snel (in anderhalve week tijd bijna verdubbeld) dus ik denk dat ik toch nog maar de da bel en haar laat opereren. Hoop dat het allemaal goed gaat, laat het maar weten!
Ik denk dat jouw rat een abces heeft. Waar zit de bult?
Een tumor kan eigenlijk niet zo ontzettend snel groeien. Dat zou dan echt zeldzaam en uitzonderlijk zijn.
De da zal je meer kunnen vertellen.