Mijn hondjes van pup tot nu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maike

Mijn hondjes van pup tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:47

Aangezien ik al een hele tijd niet meer rij, ben ik ook niet meer actief hier op bokt.
Net voordat ik stopte met rijden, had ik 2 pups gekocht, 2 maanden leeftijdsverschil. Daarvan had ik hier toen ook foto's geplaatst dus ik wilde toch nog even laten zien hoe ze uitgegroeid zijn.

De eerste is Diego, een kruising tussen een Chow-Chow en een Beagle. Ondanks de waarschuwingen dat we onze handen vol zouden krijgen aan haar, is het voor ons een perfecte hond. Diego heeft een heerlijke eigen wil, en gaat lekker haar eigen gang. Luisteren doet ze alleen als ik het vriendelijk vraag en als zij er het nut van in ziet.
Op onze eigen manier kunnen wij prima met haar overweg, maar iemand anders moet niet denken dat ze ook naar diegene zal luisteren.
Diego is een echt papa's kindje en hangt heel erg aan haar baasje. Ik (vrouwtje dus Haha! ) ben er om beschermd te worden. Ik kan blind op Diego vertrouwen. Ze waarschuwd niet snel, maar als zij aangeeft dat ze iets niet vertrouwt draai ik om en loop ik met de honden weg. Diego waarschuwt niet voor niks, dus ik ga ook maar niet afwachten wat er dan aan de hand is.
Diego is mijn knappertje, mijn beschermengeltje, een dromertje, en ik ben zo ontzettend blij dat we tegen alle adviezen zijn ingegaan en haar gewoon gekocht hebben. Haar karakter past perfect bij ons.
Het is zeker geen hond die je strak kan africhten, maar de belangrijkste commando's (hierkomen en loslaten) kent ze. Verder is ze sociaal naar mens en dier maar kan het ook een echte teef zijn. Ze is voor niks of niemand bang en laat zich de kaas niet van het brood eten.
Genoeg gekletst, hier de foto's.

Afbeelding
12 Weken jong, samen met 1 van de honden van mijn tante

Afbeelding
7,5 Week, de eerste dag bij ons thuis.

Afbeelding
Diego in de schooi modus Vork

Afbeelding
In het park

Afbeelding
Het is waar wat ze zeggen over een ChowChow, de kat onder de honden Haha!

Afbeelding
Nog een keer in het park.
Diego is nu 1 jaar, en 2 weekjes jong.

En dan Mazu, een kruising tussen een Boxer en een Labrador. Mazu was een impulsaankoop. We wilde graag een tweede hond erbij, zodra Diego ongeveer anderhalf zou zijn. Mazu kwam erbij toen Diego slechts 4 maanden was.
Zodra we Mazu zagen wisten we dat ze bij ons hoorde en we hebben nog geen seconde spijt gehad van deze impulsaankoop. Mazu is mijn meisje, mijn prinsesje, mijn diva, mijn schatje. Zij is alles wat ik in een hond zoek.
Op het begin onzeker en bang, maar uitgegroeid tot een fijne hond in de omgang.
Waar Diego enorm aan de baas hangt, is Mazu echt mijn hond. Deze verdeling is perfect zo. Mijn vriend richt zich vooral op Diego, en ik vooral op Mazu. Op deze manier weten we zeker dat allebei de honden de aandacht krijgen die ze verdienen.
Mazu is inmiddels ruim 10 maanden en ik moet er nog steeds aan wennen dat het geen pup meer is.
Ik heb even getwijfeld of ik wel foto's van haar moest plaatsen. Toen ik hier als kersverse hondenmama foto's van haar plaatste werd ik volgegooid met pb's met de mededeling dat ik een stafford in huis had. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, de foto's vertekenen. Ik weet voor 100% zeker dat zij niet onder de RAD valt omdat ze in real life niks weg heeft van een stafford, maar alles van een boxer. Hier hoef ik dus ook geen opmerkingen over...
Van Mazu plaats ik minder foto's, omdat ik van haar ook een filmpje heb gemaakt. Deze heb ik gemaakt toen ze bijna 8 maanden was, dus wel al weer 2 maandjes terug.

Afbeelding
Mazu 9 weken, en voor de eerste keer in het bos.

Afbeelding
En ook Mazu weet heel goed hoe ze moet schooien

Afbeelding
Diego en Mazu, samen op de hei

En dan, het filmpje
http://video.google.com/videoplay?docid=-9049950330823471003&q=mazu&total=287&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

sofje

Re: Mijn hondjes van pup tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:49

Wat een plaatjes zeg!
Vind Diego een hele geslaagde kruising!
Vooral de schooifoto Haha!
En ben altijd gek op honden als Mazu, dus ook deze Clown

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:55

Wat een leuke honden !!
We hebben zelf een Stafford (Engelse) en ik zie gelijk dat jouw hond dat niet is.
Je ziet hartstikke Boxer in hem ! Oke, de eerste foto heb ik goed moeten bekijken maar op de foto's erna zie je het heel goed.
Laat mensen maar lekker l*llen, als je maar plezier met jouw hond(en) hebt Cool

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:12

wat leuk zeg! Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:54

Nou ik vind hem helemaaaal niet op een chow chow lijken, waar is zijn haar hahahaha! Wel dotjes allebei hoor! Om op te vreten!

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:23

wat een leuke kruisingen allebei!
ik ben zelf opgegroeid met een chow chow, super beestjes gewoon!
je zit er toch wel wat inzitten van het ras, z'n muil en z'n oogjes vind ik Knipoog

Mazu vind ik ook geweldig!

die laatste foto is echt mooi...

maike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:32

xdenisex schreef:
Nou ik vind hem helemaaaal niet op een chow chow lijken, waar is zijn haar hahahaha! Wel dotjes allebei hoor! Om op te vreten!

Diego heeft juist meer van de chow dan van de beagle hoor. Haar staart, haar manier van lopen, haar vacht (ja, er bestaan namelijk ook kortharige chow chow's Knipoog ), en haar blauwe tong.
Naast de lange haren lijkt ze juist heel veel op een chow chow, zeker qua karakter. Mensen met beagles zien heel duidelijk de beagle erin, en mensen met een chow chow zeggen juist dat het sprekend een chow is Haha! Ze is dus helemaal verdeeld denk ik.. Ja

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:34

Wat een leuke hond die Mazu!! Onze hond is een kruising stafford met labrador en herder, heel af en toe zie je daar duidelijk nog wat van terug!
Wat een scheetjes

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:50

ha zeg die puppie foto van Mazu! Wat een dropje!
Diego is ook super !
Gave honden heb je
Groetjes
plotie

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:54

ze zien er erg leuk uit en ja ik zie er ook een boxer in

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:06

Wat een ontzettend leuke honden Haha!!!
Vooral Mazu vind ik echt heeel erg leuk Lovers!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:09

Wat een super heerlijke hondjes heb jij zeg! Als puppy en nu vind ik ze echt super Haha!