Net voordat ik stopte met rijden, had ik 2 pups gekocht, 2 maanden leeftijdsverschil. Daarvan had ik hier toen ook foto's geplaatst dus ik wilde toch nog even laten zien hoe ze uitgegroeid zijn.
De eerste is Diego, een kruising tussen een Chow-Chow en een Beagle. Ondanks de waarschuwingen dat we onze handen vol zouden krijgen aan haar, is het voor ons een perfecte hond. Diego heeft een heerlijke eigen wil, en gaat lekker haar eigen gang. Luisteren doet ze alleen als ik het vriendelijk vraag en als zij er het nut van in ziet.
Op onze eigen manier kunnen wij prima met haar overweg, maar iemand anders moet niet denken dat ze ook naar diegene zal luisteren.
Diego is een echt papa's kindje en hangt heel erg aan haar baasje. Ik (vrouwtje dus

Diego is mijn knappertje, mijn beschermengeltje, een dromertje, en ik ben zo ontzettend blij dat we tegen alle adviezen zijn ingegaan en haar gewoon gekocht hebben. Haar karakter past perfect bij ons.
Het is zeker geen hond die je strak kan africhten, maar de belangrijkste commando's (hierkomen en loslaten) kent ze. Verder is ze sociaal naar mens en dier maar kan het ook een echte teef zijn. Ze is voor niks of niemand bang en laat zich de kaas niet van het brood eten.
Genoeg gekletst, hier de foto's.

12 Weken jong, samen met 1 van de honden van mijn tante

7,5 Week, de eerste dag bij ons thuis.

Diego in de schooi modus

In het park

Het is waar wat ze zeggen over een ChowChow, de kat onder de honden

Nog een keer in het park.
Diego is nu 1 jaar, en 2 weekjes jong.
En dan Mazu, een kruising tussen een Boxer en een Labrador. Mazu was een impulsaankoop. We wilde graag een tweede hond erbij, zodra Diego ongeveer anderhalf zou zijn. Mazu kwam erbij toen Diego slechts 4 maanden was.
Zodra we Mazu zagen wisten we dat ze bij ons hoorde en we hebben nog geen seconde spijt gehad van deze impulsaankoop. Mazu is mijn meisje, mijn prinsesje, mijn diva, mijn schatje. Zij is alles wat ik in een hond zoek.
Op het begin onzeker en bang, maar uitgegroeid tot een fijne hond in de omgang.
Waar Diego enorm aan de baas hangt, is Mazu echt mijn hond. Deze verdeling is perfect zo. Mijn vriend richt zich vooral op Diego, en ik vooral op Mazu. Op deze manier weten we zeker dat allebei de honden de aandacht krijgen die ze verdienen.
Mazu is inmiddels ruim 10 maanden en ik moet er nog steeds aan wennen dat het geen pup meer is.
Ik heb even getwijfeld of ik wel foto's van haar moest plaatsen. Toen ik hier als kersverse hondenmama foto's van haar plaatste werd ik volgegooid met pb's met de mededeling dat ik een stafford in huis had. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, de foto's vertekenen. Ik weet voor 100% zeker dat zij niet onder de RAD valt omdat ze in real life niks weg heeft van een stafford, maar alles van een boxer. Hier hoef ik dus ook geen opmerkingen over...
Van Mazu plaats ik minder foto's, omdat ik van haar ook een filmpje heb gemaakt. Deze heb ik gemaakt toen ze bijna 8 maanden was, dus wel al weer 2 maandjes terug.

Mazu 9 weken, en voor de eerste keer in het bos.

En ook Mazu weet heel goed hoe ze moet schooien

Diego en Mazu, samen op de hei
En dan, het filmpje
http://video.google.com/videoplay?docid=-9049950330823471003&q=mazu&total=287&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0